Retsplejelovens § 792
Fra : info@odinsgulve.dk

Dato : 01-02-11 10:21

Jeg har brug for en, der kan svare på følgende spørgsmål:

Hvis politiet ønsker at optage og gemme en sigtets fingeraftryk til
senere identifikation (gemme aftrykkene i deres systemer), er det så
et krav, at der er minimum 1½ år i strafferammen for den pågældende
forbrydelser? Eller findes der en "kattelem", der gør det muligt at
beholde folks fingeraftryk i selv de små sager.

Ser frem til at høre jeres svar.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-02-11 00:57

Den 01-02-2011 18:21, info@odinsgulve.dk skrev:
> [...]
> forbrydelser? Eller findes der en "kattelem", der gør det muligt at
> beholde folks fingeraftryk i selv de små sager.

ja det vil jeg da også gerne vide jeg fik mine taget i 1987 - jeg troede
egentligt de lå der for tid og evighed ?