Gode links til gør det selv projekter?
Fra : Rune

Dato : 01-02-11 21:14

Hej, ville lige hører om nogen har nogle gode links til gør det selv
projekter til båden.

Det bedste link jeg har fundet er:
http://www.pbase.com/mainecruising/boat_projects

/Rune

Fra : Unique

Dato : 01-02-11 22:42

Vend dit spørgsmål om. Hvad er dit projekt ? og afvent input fra Harding E.
Larsen. Alternativt søg input i grønspættebogen fra B31 sejlere. Iøvrigt er
projekter vel ikke til for projekternes skyld.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-02-11 23:20

On 01-02-2011 22:42, Unique wrote:
> Vend dit spørgsmål om. Hvad er dit projekt ? og afvent input fra Harding E.
> Larsen. Alternativt søg input i grønspættebogen fra B31 sejlere. Iøvrigt er
> projekter vel ikke til for projekternes skyld.

Det var dog et unikt svar.
Hvis den alm. klargøring ikke er tidsfordriv nok, medens vi venter på
forår, skader det vel aldrig med lidt inspiration til forbedringer.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-02-11 06:56

Siden som du henviser til (Grønspættebogen) er her:
http://cid-385b351f0fa74290.skydrive.live.com/home.aspx/?wa=wsignin1.0&sa=676275650
Er det maritime links alene du søger efter så klik på dette icon; men
ellers er der mange artikler i B-31 blaets gemmer.

Det udmærkede link som du selv henviser til er vel i hovedtrækkene kun
rep, af hikkemik.
Projekter er i min verden mere noget med at finde på/ nyskabe.

Har du nogel konkrete opgaver foran dig, som du ønsker løsningsforslag
til på vedligelelsesområdet, eller er det noget mere skabende du har i
tankerne?

Mvh/Harding

Fra : Smith

Dato : 02-02-11 02:02

Gør-det-selv-siden http://www.lav-det-selv.dk/ har et forum om båd-
projekter. Der er til tider nogle ret kvalificerede deltagere og mange
gode anvisninger/henvisninger og diskussioner.

Mvh

Fra : Rune

Dato : 02-02-11 20:47

Tak for links, det er sådan noget jeg er på jagt efter. Det er altid
rart med lidt inspiration.

/rune

Fra : HO

Dato : 02-02-11 21:34

"Rune" skrev i meddelelsen
> [...]

Hej
Ja men jeg vil da gerne bidrage med lidt tidsfordriv:
www.picasaweb.google.com/injaolsen/Bavaria#

MVH
Hans

Lidt reklame
www.abc-netshop.dk

Fra : Trine Søe

Dato : 03-02-11 08:25

Jeg fjernede sidste forår fartstriberne på min Maxi Magic.

Det blev der en fin artikel ud af, måske til inspiration for andre
sejlere, der selv står med grimme ridset fartstriber på fribordet

http://www.sejlnet.dk/artikler/s%C3%A5dan-fjernes-fartstriberne-p%C3%A5-b%C3%A5dens-fribord

Jeg har også renset mine fendere - og de blev nærmest som nye

http://www.sejlnet.dk/artikler/rens-dine-fendere-de-bliver-som-nye

Held og lykke med dine "gør-det-selv" projekt, selv har jeg et par
stykker, når vejret bliver bedre.

Mvh

Trine Søe
Rica, Dragør
http://www.sejlnet.dk

Fra : steffen skov

Dato : 04-02-11 19:42

Har du prøvet petroleum på fenderne? Det renser fint og "æder" ikke
overfladen.
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-11 10:02

"steffen skov" skrev:
> [...]
>
> "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har også renset mine fendere - og de blev nærmest som nye

Mine fendere TRÆNGER. Jeg vil prøve med acetone og håber, at det ikke er for
hårdt ved gummiet.
Mit bidrag er K.C.'s projekt med at installere bovpropel:
http://www.albin25.dk/tips/SP40_i_Albin25.pdf
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Ole Pagh

Dato : 05-02-11 17:25

P.G. Thomsen har bragt dette til verden:

> Mine fendere TRÆNGER. Jeg vil prøve med acetone og håber, at det ikke er for
> hårdt ved gummiet.
> Mit bidrag er K.C.'s projekt med at installere bovpropel:
> http://www.albin25.dk/tips/SP40_i_Albin25.pdf

Mine fendere som har en del år på bagen er også beskidte efter hver
sæson.
Dem renser jeg med Hempels "Custom Marine Polish" på en fugig
skuresvamp.
Den bløde side af svampen der hvor fenderne endnu er nogenlunde pæne og
den grove side hvor skidtet sidder fast.
Der skal noget knofedt til.

Efter afrensning får de lidt "Hard Wax".

At jeg bruger netop ovennævnte produkter skyldes kun at det også er dem
jeg bruger til bådens fribord.

--
/ Ole

Fra : Smith

Dato : 03-02-11 09:15

On 3 Feb., 16:24, Trine Søe <trine...@gmail.com> wrote:
> http://www.sejlnet.dk/artikler/s%C3%A5dan-fjernes-fartstriberne-p%C3%...

Det er en super side den der sejlnet.

Fra : Trine Søe

Dato : 04-02-11 02:44

On 3 Feb., 17:14, Smith <cbi...@gmail.com> wrote:

> Det er en super side den der sejlnet.
>
> Mvh

Hej Smith

Tak for din ros

Trine

Fra : Rune

Dato : 04-02-11 15:38

Ja det er en dejlig side, glæder mig til flere gør det selv artikler.
Måske kunne man selv komme med en færdig skrevet til dig en dag.

/Rune

Fra : Trine Søe

Dato : 05-02-11 05:18

Steffen, jeg prøver petroleums tippet til foråret - fenderne er nemlig
beskidte igen.

Så tak

Trine