Problemer med vaskemaskine
Fra : Jens K Hansen

Dato : 31-01-11 19:47

Hej NG,
Min vaskemaskine er begyndt at larme. Det er en Blomberg, den er ca 5,5 år
gammel. Typen er WAF 7560S.

For nogle uger siden begyndte den at larme voldsomt, når den centrifugerer.
Der er ikke noget, der kører på, når jeg drejer tromlen rundt manuelt, og
der er ingen vibrationer når den centrifugerer. Eneste problem er larmen -
men det lyder højt og 'forkert'.

Hvad er der galt - og kan det svare sig at få den repareret?

Mit eget gæt er, at der er gået et leje, men hvad siger NG?

På forhånd tak
--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-11 20:56

Jens K Hansen wrote:
> [...]
> Hvad er der galt - og kan det svare sig at få den repareret?
>
> Mit eget gæt er, at der er gået et leje, men hvad siger NG?

optag lyden og afspil lyden her i ng ellers ka'
vi jo ikke høre det

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 31-01-11 22:10

"Jens K Hansen" <jkah@tdc.dk> skrev

> Hvad er der galt - og kan det svare sig at få den repareret?

Sikkert et ophæng, ved ikke om rep kan betale sig. Afhænger især af hvor
gammel den er.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 31-01-11 23:40

Preben R. Sørensen har bragt dette til verden:

Og om den er med plast eller stålkar

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 31-01-11 22:50

Jens K Hansen skrev:
> [...]
>
> Hvad er der galt - og kan det svare sig at få den repareret?
>
> Mit eget gæt er, at der er gået et leje, men hvad siger NG?

Et leje vil også kunne høres ved manuelt at dreje tromlen, af med
bagplade, se om alle ophæng sider som de skal, gøre de det, så af med
rem drej tromlen og lyt, derefter drej på akslen på motor og lyt, er
alt som det skal lyde... tja så er den ikke nem. (i øvrigt kan det kun
betale sig at skifte leje, hvis det måtte være dette, hvis maskinen har
stålkar)

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Jens K Hansen

Dato : 01-02-11 08:00

"Jens K Hansen" <jkah@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er der galt - og kan det svare sig at få den repareret?
>
> Mit eget gæt er, at der er gået et leje, men hvad siger NG?

Hej,
er et link til billede og lyd...nok den kedeligste youtube video, der
findes...
http://www.youtube.com/watch?v=UwQv5Oy3wkA
--
Jens

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 01-02-11 09:37

Følgende er skrevet af Jens K Hansen:
> [...]
>>

> Hej,
> er et link til billede og lyd...nok den kedeligste youtube video, der

Det lyder som det er lejet der er gået, af med bagpladen, så af med rem
drej tromlen og lyt, derefter drej på akslen på motor og lyt, er alt
som det normalt skal lyde... jeg gætter på at når du drejer på
svinghjulet efter rem af er taget af, så kommer den rasle/skrabelyd

Er det plast eller stålkar ? tag evt. et billede og lig op.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Jens K Hansen

Dato : 06-02-11 17:11

> [...]
>
> Hvad er der galt - og kan det svare sig at få den repareret?
>
> Mit eget gæt er, at der er gået et leje, men hvad siger NG?

Hej NG,
tak for svarene.

Det endte alligevel med at vaskemaskinen tog beslutningen, inden jeg nåede
at få den skilt ad.
Vi vaskede nogle lagener, som kom ud af maskinen med store oliepletter.
Så vi tog en hurtig beslutning - og en ny maskine er bestilt.
--
Vh Jens