Scroll-vindue
Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 01-02-11 00:09

Hej,

Jeg vil gerne lave et scroll vindue uden kanter med en bjælke til højre i
tekstafsnittet under h1,
I 'Presse'. Er der en der har et forslag på det?

Se http://www . ol g a jakobsen.dk
(Med mellemrum for at Google ikke skal se denne meddelselse.)

VH/ Jakob

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-11 01:16

Jakob Jakobsen skrev:

> Jeg vil gerne lave et scroll vindue uden kanter
> med en bjælke til højre i tekstafsnittet under h1,
> I 'Presse'.

Åh nej, hvorfor lige et vindue, og så med scroll?

Der er er jo plads nok til at skrive en tekst fuldt
ud på siden, så skal brugeren ikke scrolle.

Problemet ved den slags er udskrivning - ønsker
brugeren at udskrive siden, får han ikke det hele
med.

Du får altså to problemer løst i én handling, ved
bare at sætte det ind som normal tekst - og så
lade brugeren anvende den normale scrollbar
der kommer med et mindre vindue.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 01-02-11 02:34

ok. Så vil jeg prøve med link til en pdf - fil. Så man kan læse hele
artikler.
Jakob

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-11 08:01

Jakob Jakobsen wrote:
> ok. Så vil jeg prøve med link til en pdf - fil. Så man kan læse hele
> artikler.

Lav det nu bare i html som Allan skrev.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 01-02-11 16:54

Jeg har prøvet at taste den nyeste pressemdelelse ind. Så er der kun plads
til en af gangen.
VH/Jakob

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-02-11 17:05

On 01-02-2011 16:54, Jakob Jakobsen wrote:
> Jeg har prøvet at taste den nyeste pressemdelelse ind. Så er der kun plads
> til en af gangen.
> VH/Jakob

Måske det var en ide at kun skrive dato og nyhedens overskrift, som
linker til hele nyheden eller avisartiklen. Herefter henter du nyheden
ind i vinduet, eller åbner avisartiklen - på avisens hjemmeside (der var
en der nævnte noget om ophavsret).

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-11 17:50

Jakob Jakobsen wrote:
> Jeg har prøvet at taste den nyeste pressemdelelse ind. Så er der kun
> plads til en af gangen.

Du må forklare dig lidt bedre, for jeg forstår ikke hvad du vil.

Læsevinduer med scroll på websider er noget fanden har skabt, det får
mig til at løbe skrigende bort fra en webside uden nogensinde at komme
tilbage.

Når du svarer i en nyhedsgruppe, bedes du klippe det overflødige bort
fra det du citerer, f. eks en signatur (din nyhedslæser burde kunne
sættes op til selv at gøre det), og svare under det citerede.

Fra : Hans Andersen

Dato : 01-02-11 18:15

Erik Olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Læsevinduer med scroll på websider er noget fanden har skabt, det får
> mig til at løbe skrigende bort fra en webside uden nogensinde at komme
> tilbage.

Se denne side:
http://cooprejser.dk/ophold/vaelg-mellem-ferier-til-1499,-.aspx

Der er scroll for alle pengene.
mvh
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-11 18:23

Hans Andersen wrote:

> Se denne side:
> http://cooprejser.dk/ophold/vaelg-mellem-ferier-til-1499,-.aspx
>
> Der er scroll for alle pengene.
> mvh

Det er ræddeligt.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-02-11 19:56

Hans Andersen forklarede:

> Se denne side:
> http://cooprejser.dk/ophold/vaelg-mellem-ferier-til-1499,-.aspx
>
> Der er scroll for alle pengene.
> mvh
> Hans

Kønt er det da i hvert fald ikke.
Nu er der så også 120 valideringsfejl på den side, som må være
frembragt af en eller flere, der ikke har begreb om det de foretager
sig - og metoden er brugt forkert, så der er to scrollbarer, så man
skal scrolle dem begge for at se indholdet.
Det kan faktisk gøres rigtigt, så man har scrollbar(er) når og hvor der
er brug for dem, i stedet for at skulle helt til højre eller helt ned,
for at scrolle.
Smag og behag er jo heldigvis forskellig.
Anvendt rigtigt, er det emm ganske udemærket.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-11 22:27

Hans Andersen skrev:

> Se denne side:
> http://cooprejser.dk/ophold/vaelg-mellem-ferier-til-1499,-.aspx
>
> Der er scroll for alle pengene.

Ja, og når fru Jensen udskriver siden, for at
forelægge næste rejsemål for husbonden, får
hun ikke det hele med.

Det er det der er det største problem med et
scroll-vindue, og derfor den slags bør undgås,
medmindre man er i stand til at lave en
udskriftfunktion der får det hele med.

To eller flere scrollbarer på en side er ikke så
godt - de er frygtelige at bladre rundt i - og man
kan ikke udskrive det hele på en gang.

Prøv i øvrigt at se Vis udskrift i Firefox!

Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-11 02:45

Hvad skal indholdet være i boksen med scrollbar ?

Du kan bruge CSS overflow:scroll;

Eller <object>

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 01-02-11 05:13

Ideen var, at man kunne skrive en artikel ind fra eksempelvis Fyens
Stiftstidende i ren tekst, og man kunne trykke for at få en PDF version (med
billeder) fra avisen. Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-11 07:53

Jakob Jakobsen skrev:

> Ideen var, at man kunne skrive en artikel ind fra eksempelvis Fyens
> Stiftstidende i ren tekst, og man kunne trykke for at få en PDF version (med
> billeder) fra avisen.

Du ved godt at du så får en sag om krænkelse af ophavsret på
halsen?

--
Bertel

Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-11 17:38

> Ideen var, at man kunne skrive en artikel ind fra eksempelvis Fyens
> Stiftstidende i ren tekst, og man kunne trykke for at få en PDF version (med
> billeder) fra avisen. Jakob

Okay så gør du det.
Personligt syns jeg det ville være bedre bare at sætte teksten ind uden
at lave noget scroll.

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 01-02-11 19:08

Det endte det så med, alligevel.