Hjælp til sommerferie – Sydtyskland.
Fra : Claus

Dato : 30-01-11 06:51

Er der noget her i gruppen der kan komme med inspiration til vores
sommerferie. Vi var sidste år omkring Berchtesgaden da vi holder meget
af bjergene. Vi søger et sted smukt sted, hvor der er sommerrodelbahn
og gerne nogle gode bademuligheder (freibad). Det kunne være omkring
Garmisch-Partenkirchen, Bodensee eller andre gode steder.

Hilsen
Fam. Larsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-11 22:55

"Claus" <digevangen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvis nu i smuttede om på den anden side af bjerkæden ved Berchtesgarten, så
ender I i Østrig, hvor der er fine bademuligheder ved Zell am Zee. I byen
Saalfelden ca. 15 km nord for Zell am Zee er der alletiders sommerrodelbahn.
http://www.hochkoenig.at/sommerrodelbahn/

Derudover er det et pragtfuldt område med masser af muligheder for at komme
op i bjergene med fantastiske udsigter, ligesom der er ved Berchtesgarten.

Kurt

Fra : Claus

Dato : 31-01-11 22:47

Hej Kurt
Tak for dit forslag, det er præcist sådan noget jeg søger. Vi var dog
i wagrain for nogle år siden og var i den forbindelse i Zell am Zee,
hvilke er et meget skønt område. Jeg tror gerne vi vil lidt mere vest
på.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-02-11 20:40

[...]

OK - der har jeg ikke været, men måske kan du finde noget her, hvor tyskerne
selv fortæller om diverse baner i området.
http://www.reisefrage.net/frage/wo-findet-man-in-sueddeutschland-gute-sommerrodelbahnen

Så kan du jo se, om nogen af dem ligger i nærhed af hvor du i øvrigt gerne
vil være.
Jeg har ikke selv undersøgt nærmere, hvor de præcis ligger.

Kastede dog lige et blik alligevel, og her er en i nærheden af Bodensee
http://www.alpsee-bergwelt.de/kontakt-anreise.htm

De praler faktisk af, at det er Tysklands længste
http://www.alpsee-bergwelt.de/coaster-zahlen.htm

Så god fornøjelse - vi bruger også en del penge, hver gang vi er i nærheden
af sådan en bane.

Kurt