Foto
IBM760 5420
Teil 3020
PHOTOfunSTUDIO 5.1 HD som standard?
Fra : Mr. Mox

Dato : 30-01-11 06:55

Jeg har købt et Panasonic DMC-TZ10 camera der kan optage i AVCHD
Lite.
Jeg anvender det medfølgende fotobehandlingsprogram, PHOTOfunSTUDIO
5.1 HD,
men de optagne AVCHD film vises ikke ordentligt med Windows Media
Player, idet lyden forsvinder mens der kommer "Klikkelyde" i stedet.

Men det funker fint fra PhotofunStudio's "Preview". Film optaget i
andre formater vises dog godt nok.

Jeg vil derfor gerne have mulighed for at vise ALLE mine også
tidligere film og billeder i dette program som "Standard" eller hvad
man nu kalder det?? Jeg mener; der hvor man bliver spurgt om hvilket
program der skal anvendes. I den "boks" vises "Photostudio etc." slet
ikke. Og jeg kan ikke finde ud af hvorledes jeg skal få programmet med
i de muligheder???

Jeg har Windows 7 på min bærbare.

Ja og så er der lige en sjov ting: Hvis jeg "dobbeltklikker " eller
blot "peger" på en film-fil, vises den i Preview" PÅ HOVEDET ???????
Hvis jeg "højreklikker" og vælger "PLAYBACK" er alt OK, Can anyone
explain???

Jeg håber jeg har beskrevet problemet på en forståelig måde, og håber
på venlig assistance.

Jeg synes forøvrigt at det er et rodet program, men jeg har ikke så
megen erfaring, har mest brugt Picasa3. På denne laptop har jeg fået
adgang til en forvirrende masse fotoprogrammer og det gør det jo ikke
nemmere for en gammel gut.

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-11 15:33

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
> men de optagne AVCHD film vises ikke ordentligt med Windows Media
> Player, idet lyden forsvinder mens der kommer "Klikkelyde" i stedet.

Bare et tip:

Prøv evt. også i gruppen news:dk.edb.videoredigering hvor der sidder
nogle video-nørder, som nok ikke kommer i fotogrupperne

Jan