Tving download af fil i Safari
Fra : scootergrisen

Dato : 30-01-11 20:10

Jeg har nogle filerne hvor jeg gerne vil give mulighed for at når man
klikker på linket så skal der komme en åbn/gem dialog boks så brugeren
kan downloade filen istedet for at den bliver åbnet i browseren.

Det virker så også fint i diverse browsere bortset fra safari.

PHP koden er sådan her :

header('Content-Description: File Transfer');
header('Content-Type: application/octet-stream');
header('Content-Disposition: attachment; filename='.basename($filnavn));
header('Content-Transfer-Encoding: binary');
header('Expires: 0');
header('Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0');
header('Pragma: public');
header('Content-Length: ' . filesize($filnavnfuldsti));
readfile($filnavnfuldsti);
exit;

Er der nogen der ved hvordan jeg får det til at virke i Safari ?