Udskiftning af billeder og tekst med tidsi~
Fra : Kurt G

Dato : 30-01-11 13:01

Hej!

Jeg har næsten ingen begreb om JS, så derfor:
Jeg har en forside, hvor billedet og den tilhørende billedtekst vælges
tilfældigt hver gang man kommer til siden eller trykker på F5.
Hele funktionen med valg af billed og billedtekst udføres i funktionen
<?php forsidebilled() ?>

Hvordan laver man et script, der kører denne rutine hver gang der er gået
f.eks. 5 sekunder?

Mvh Kurt

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-01-11 18:58

Den 30-01-2011 13:00, Kurt G skrev:
> [...]
> <?php forsidebilled() ?>
>
> Hvordan laver man et script, der kører denne rutine hver gang der er gået

Jeg kan ikke hjælpe dig med PHP, men
http://webdesign101.dk/showcase/adrotator/
ligner vel det, du er ude efter?
Mht. billedtekst kan du vist fiske noget
ud af
http://webdesign101.dk/slideshow/eksempel_4.php

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Kurt G

Dato : 31-01-11 08:50

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://webdesign101.dk/showcase/adrotator/
> ligner vel det, du er ude efter?
> Mht. billedtekst kan du vist fiske noget

Jeg vil kike på det1
Tak, Jørgen.
Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-01-11 21:34

Kurt G forklarede den 30-01-2011:
> [...]
> <?php forsidebilled() ?>
>
> Hvordan laver man et script, der kører denne rutine hver gang der er gået

Du kan reloade siden med meta refresh, gøre det med ren JS - så skal
alle billeder (fil-navne) hentes over hver gang siden hentes - eller
med et AJAX kald til det PHP script, der vælger billedet.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt G

Dato : 31-01-11 08:52

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder (fil-navne) hentes over hver gang siden hentes - eller med et
> AJAX kald til det PHP script, der vælger billedet.

Det med reload af siden lyder som den nemmeste løsning, så må jeg finde ud
af, hvordan man gør det!
Ajax kender jeg absolut intet til!

Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-01-11 09:44

Kurt G har bragt dette til os:
> "Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Det med reload af siden lyder som den nemmeste løsning, så må jeg finde ud
> [...]

skal stå i <head>

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-01-11 11:47

Bare husk at dine besøgende vil finde det irriterende at hele siden
ustandselig refresher.
Prøv at forestille dig at du læser noget nede mod bunden af siden,
siden refresher og nu skal du igen scrolle ned til der hvor du var
kommet til.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt G

Dato : 31-01-11 17:33

> [...]
> Prøv at forestille dig at du læser noget nede mod bunden af siden,
> siden refresher og nu skal du igen scrolle ned til der hvor du var

Ja, det har jeg tænkt over, men siden indeholder næsten intet, og slet ikke
noget, som man skal fordybe sig i.
Det er www.vinderup-egnshistorie.dk , og der er kun en velkomst, oplysning
om to møder samt de omtalte billeder!

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 31-01-11 17:43

> [...]
> Prøv at forestille dig at du læser noget nede mod bunden af siden,
> siden refresher og nu skal du igen scrolle ned til der hvor du var

Nu prøvede jeg det og du har ret, det dur ikke.
Kun selve billederne skal skifte så der skal gøres noget andet.
Jeg ser hvad jeg kan finde ud af!

MVh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-01-11 21:53

Kurt G forklarede:
8X
> Nu prøvede jeg det og du har ret, det dur ikke.
> Kun selve billederne skal skifte så der skal gøres noget andet.
> Jeg ser hvad jeg kan finde ud af!
>
> MVh Kurt

Du kan få ideer her - det er js og koderne står i kilden.
Det kræver at der overføres liste med filnavne, når siden hentes.

http://bbsorensen.com/test/opacity/
og/eller
http://bbsorensen.com/test/billeder/

Det kan gøres uden opacity - det har du vist fået link til af Jørgen.

Birger

http://bbsorensen.dk