=vertrædelse af ordensbekendtgørelsen?
Fra : /Peter

Dato : 29-01-11 16:55

Klokken var 0200, og da den 37-årige blev bedt om at vise sit kørekort,
begyndte han - af ukendte årsager - at spytte helt vildt på sit
kørekort. Ordensmagten fandt, at mandens spytteri er en klar
overtrædelse af ordensbekendtgørelsen, og derfor fik manden - der bor i
Frederikshavn - en bøde på 600 kroner.

Jeg er helt uforstående kørekortet er mandens eget!

Fra : Ole C

Dato : 29-01-11 17:00

/Peter skrev blandt andet:

> [...]
> i Frederikshavn - en bøde på 600 kroner.
>
> Jeg er helt uforstående kørekortet er mandens eget!

Men hånden der skulle modtage kørekortet, sad vel på betjenten...?

--
vh
Ole C

Fra : /Peter

Dato : 29-01-11 18:48

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Men hånden der skulle modtage kørekortet, sad vel på betjenten...?

Man skal fremvise sit kørekort, der står intet om at andre skal
"håndtere" det,
andet end hvis det bliver beslaglagt.

Fra : padre

Dato : 30-01-11 11:27

Er et kørekort ikke statens ejendom ligesom et pas?

--
padre

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-01-11 17:05

On Sat, 29 Jan 2011 16:55:01 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
>Frederikshavn - en bøde på 600 kroner.
>

>Jeg er helt uforstående kørekortet er mandens eget!

Nu glemte de kære journalister jo så det med at være præcis i deres
gengivelse af det hendte, de lærer det nok aldrig.

Men det er en specifik § i
du skal have fat i, find den selv, journaliste glemte jo at fortælle
om hvilken § det var den formastelige havde forbrudt sig imod.
Jeg vil gætte på §2, stk 3.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-01-11 17:11

On Sat, 29 Jan 2011 19:04:58 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Jeg vil gætte på §2, stk 3.
Der skulle så stå §3, stk 2

/Hans

Fra : /Peter

Dato : 29-01-11 18:46

> Der skulle så stå §3, stk 2

OK, betjenten blev måske forarget -det er en noget subjektiv vurdering.

Fra : Jubi

Dato : 29-01-11 18:59

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> i Frederikshavn - en bøde på 600 kroner.
>

> Jeg er helt uforstående kørekortet er mandens eget!

Javel, han har selv udstedt det. Eller mener du ikke det er udstederens
ejendom?
I færdselsloven står der en del om hvad udstederen kan med kortet, og
det kan de vel ikke hvis det ejes af kortholderen.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : /Peter

Dato : 29-01-11 19:10

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
> Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

står der at man ikke må spytte på det, eller gøre det vådt eller
klistret?

Fra : Jubi

Dato : 29-01-11 20:42

> står der at man ikke må spytte på det, eller gøre det vådt eller
> klistret?

Der er så brugt en anden lov. Mit argument gik på ejerskabet.

Fra : Jørgen

Dato : 29-01-11 20:20

/Peter wrote:
> [...]
> i Frederikshavn - en bøde på 600 kroner.
>

> Jeg er helt uforstående kørekortet er mandens eget!

Han har opført sig på en måde, der var egnet til af forstyrre den offentlige
orden.

Ordensbekendtgørelsen:
§ 3. Slagsmål, skrigen, råben eller anden støjende, voldelig, fornærmelig
eller lignende optræden, der er egnet til at forstyrre den offentlige orden,
må ikke finde sted.

Der er intet underligt i at han får en bøde for at te sig på den måde - det
sker hver dag.

Jørgen

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 11:36

Den 29-01-2011 20:20, Jørgen skrev:
> Der er intet underligt i at han får en bøde for at te sig på den måde -
> det sker hver dag.

I sin egen bil, der ret sikkert holder stille?

/Hauge