Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus FE-4000
Fra : Jens

Dato : 29-01-11 20:35

Den lokale Føtex har FE-4000 til 300 kr - er det værd at gå efter ?

/Jens

Fra : emjeppesen

Dato : 29-01-11 22:48

On Sat, 29 Jan 2011 20:34:31 +0100, in dk.fritid.foto you wrote:

>Den lokale Føtex har FE-4000 til 300 kr - er det værd at gå efter ?

Det er helt sikkert de sølle 300 kr værd.
Kameraet er en udgået model, men der ligger en firmware opdatering på
http://www.olympus.dk/consumer/208_digital-camera_fe-4000_21924.htm

Hilsen emj

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-11 03:34

emjeppesen wrote:

> Det er helt sikkert de sølle 300 kr værd.
> Kameraet er en udgået model, men der ligger en firmware opdatering på
> http://www.olympus.dk/consumer/208_digital-camera_fe-4000_21924.htm

Helt klart både et godt begynderkamera og 'den man har liggende i lommen
eller handskerummet'... Og så er der lige det 'plus', at man får adgang
til OlyumpusMaster 2 softwaren, når man registrerer kameraet hos
Olympus. OM 2.x til både Mac og Windows er ret så genialt og kan arbejde
sammen med flere forskellige af de store foto- og
billedredigeringsprogrammer - Photoshop /-Elements, Lightroom, Aperture,
Gimp, Cenon, Freehand o.m.a.... - Faktisk foretrækker jeg OlympusMaster
fremfor både iPhoto og Aperture (Mac) og Adobe Lightroom, selvom jeg nu
ikke længere har Olympus kameraer - 'kun' Canon EOSD og Samsung
lommekamera... - Eneste krav er, at man bruger en kortlæser, når man
bruger OlympusMaster 2, ellers bliver de ikke registreret.

Div. reviews er da heller ikke så dårlige på den....
http://www.testfreaks.com/digitalcameras/olympus-fe-4000/
Selv ZDNet er forholdsvis positive.
http://www.zdnet.com/reviews/product/digital-cameras/olympus-fe-4000-magenta/33763772

Men pas på farverne - på kameraet altså, - der er nogle afskyelige
imellem.

mvh. Erik Richard

Fra : emjeppesen

Dato : 30-01-11 11:11

Erik Richard Sørensen skrev:

>Eneste krav er, at man bruger en kortlæser, når man
>bruger OlympusMaster 2, ellers bliver de ikke registreret.

Hvad mener du egentlig?
Olympus Masster følger med kameraet på en CD
Derudover vil jeg da foretrække at koble det medfølgende kabel til,
når der skal opdateres firmware.
Ellers er en kortlæser en glimrende løsning til normal overførsel af
filer.

Kameraet registreres på normal vis på
https://www.olympus-consumer.com/da/consumer/productregistration.html

Hilsen emj

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-11 16:29

emjeppesen wrote:

> [...]
> når der skal opdateres firmware.
> Ellers er en kortlæser en glimrende løsning til normal overførsel af

Jeg mener ganske enkelt, at hvis du ikke har registreret kameraet og
dermed fået et log-in, kan du ikke hente opdateringer til hverken
software eller firmware.

Jeg har haft flere forskellige Olympus digicams. Første gang ville jeg
ikke registrere, men kunne så ikke hente opd. til - dengang -
CamediaMaster fra 4.2.0 til 4.2.1. Heller ingen muligheder for
firmwareopdateringer. - Først efter registrering blev det muligt.

Og da jeg har købt en opg. til CamediaMaster fra 4.0 til 4.2 og fik
tilbud om at få OlympusMaster, slog jeg selvfølgelig til, og i og med,
jeg stadig står som ejer af en CM, kan jeg frit opgradere OM....

mvh. Erik Richard

Fra : emjeppesen

Dato : 30-01-11 16:56

Erik Richard Sørensen skrev:

>Jeg mener ganske enkelt, at hvis du ikke har registreret kameraet og
>dermed fået et log-in, kan du ikke hente opdateringer til hverken
>software eller firmware.

Det tror jeg ikke på. Jeg har aldrig brugt at registrere mine små
olympus digier, men har altid kunnet køre opdateringerne.

>Jeg har haft flere forskellige Olympus digicams. Første gang ville jeg
>ikke registrere, men kunne så ikke hente opd. til - dengang -

Det må være 100 år siden )

Hilsen emj

Fra : sigurno

Dato : 01-02-11 10:22

?
"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> Den lokale Føtex har FE-4000 til 300 kr - er det værd at gå efter ?
>
> /Jens
Hvor er den Føtex?

Sigurno

Fra : Kent Hald

Dato : 01-02-11 13:18

"sigurno" <siggy@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> ?
> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor er den Føtex?
>
> Sigurno
Vores lokale Føtex har dem i hvert fald ikke

KH

Fra : Jens

Dato : 09-02-11 22:55

"Kent Hald" skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvor er den Føtex?
>
> Sigurno
Vores lokale Føtex har dem i hvert fald ikke

Føtex ved Egå nord for Aarhus - men det er jo lidt tid siden nu, så jeg ved
ikke om de har dem mere. De havde 4 - jeg købte eet - og tog 6 billeder med
det - OG LEVEREDE DET TILBAGE IGEN - det er ikke 300 kr værd - uanset hvilke
reviews man så end læser. Billederne er simpelt grumsede og de 12 mega
pixels forsvinder i tågen fra et ubrugeligt objektiv. Jeg forventede ikke
meget - men selv sammenlignet med mit gamle Samsum 230 (2 megapixel) er det
dårligt.

/jens