lm-sensors og ASUS M2V-MX SE
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-01-11 11:49

Er der en som er bedre til at google end mig? Jeg savner setup af lm-
sensors på et ASUS motherboard.

Motherboardet kan overvåge PSU'ens udgangsspændinger, men jeg kan ikke få
det til at virke med sensord direkte taget fra Debian stable.

Jeg har forsøgt med "sensor-detect" men det gav ikke nogen forbedring med
hensyn til spændingerne.

CPU'ens kernetemperatur vises korrekt, dog viser den temperatur for to
kerner, og det har min CPU ikke.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-02-11 11:55

Den 29-01-2011 11:49, Niels Kristian Jensen skrev:
> Er der en som er bedre til at google end mig? Jeg savner setup af lm-
> sensors på et ASUS motherboard.

;(

ja det nemmeste var at finde en færdig conf-fil til bundkortet...
ellers må du lede efter om der skulle være noget til tilsvarende bundkort.

> [...]
> hensyn til spændingerne.
>
> CPU'ens kernetemperatur vises korrekt, dog viser den temperatur for to

der kan være flere problemer

1. hardware er ikke fuldt understøttet,og så må du nøjes med det du kan få vist.

2. sensors3.conf (tidl sensors.conf) skal manuelt tilpasses, her må du læse
manualen ( man sensors.conf(5) ) .
Der er udregning af værdier , alarm-level, og evt. disable af målinger.

Start med at finde den sektion der vedrører din hardware/sensor-chip
og tilføj rettelser nedenfor.
F.eks.
ignore Temp2

Spænding kan være mere tricky, da syntax er speciel, men det kan tilpasses
så det viser det omtrent rigtige. Check evt. værdier med det BIOS kan vise.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 01-02-11 13:56

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote in

> [...]
> målinger.
>

> Start med at finde den sektion der vedrører din hardware/sensor-chip

Hmm - det er vist nemmere at finde et par voltmetre med min/max detect...

Tak for tips - det må bare blive "senere".

Mvh. NKJensen