Standard side (skabelon)
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 29-01-11 17:08

Hej! Jeg har lavet en standard side som indeholder nogle faste
ting som "TopImage" og "Navbar" og det er for så vidt også
lykkedes, men når jeg forsøger at genbruge skabelonen får jeg at
vide den ikke indeholder "editable regions" og jeg derfor ikke
kan genbruge den. Er der nogen i dette forum som kan hjælpe?
På forhånd tak!

mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 17:18

Det lyder som om det handler om hvordan man bruger et bestemt program og
ikke om HTML.

Hvad program er det som giver den besked ?

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 29-01-11 18:20

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det lyder som om det handler om hvordan man bruger et bestemt program og
> ikke om HTML.
>
> Hvad program er det som giver den besked ?
Hej! Tak for din interesse og svar! Jeg benytter Expression Web 4 og kan
tilføje jeg aldrig tidligere har set den fejlmelding. Den jeg vil bruge som
skabelon ligger på http://www. lbc-webpro.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 18:31

Den 29-01-2011 18:20, Lars Bjarne Christensen skrev:

> [...]
> tilføje jeg aldrig tidligere har set den fejlmelding. Den jeg vil bruge som

Prøv og spørg i dk.edb.system.ms-windows da det ikke er et HTML
spørgsmål men et problem du har med Expression Web.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 29-01-11 19:30

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv og spørg i dk.edb.system.ms-windows da det ikke er et HTML
> spørgsmål men et problem du har med Expression Web.
Hej! Tak for dit svar! Jeg havde prøvet dette forum som du anbefaler før jeg
brugte HTML. Der var intet at hente der og slet ingen der brugte samme
program.
Jeg startede i sin tid med FrontPage og den sidste udgave af den var 2003. Jeg
valgte derfor afløseren Expression Web. Jeg håber at man på HTML vil starte en
gruppe op med Expression Web, da FrontPager er afgået ved døden.

God weekend!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-01-11 21:00

Den 29-01-2011 19:29, Lars Bjarne Christensen skrev:

> [...]
> valgte derfor afløseren Expression Web. Jeg håber at man på HTML vil starte en
> gruppe op med Expression Web, da FrontPager er afgået ved døden.

Frontpage gruppen er ikke afgået ved døden,
der er bare ikke ret mange der bruger den.

OBS! Det er IKKE html.dk der læser og skriver i nyhedsgrupperne.
Læs om Usenet: http://www.tinyurl.dk/23734 & http://usenet.dk/

html.dk er en ren pengemaskine, der lukrerer
på de rigtige usenet nyhedsgrupper, og
bringer vildledende artikler om HTML og CSS.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 30-01-11 02:52

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> html.dk er en ren pengemaskine, der lukrerer
> på de rigtige usenet nyhedsgrupper, og
> bringer vildledende artikler om HTML og CSS.

Hej Jøren!

Tak for dit svar! For år tilbage havde jeg stor fornøjelse af nyhedsgruppen for
Frontpage. Jeg mener ikke at den er relevant mere, idet "Frames" som man anvender
i Frontpage ikke er den bedste måde at designe hjemmesider ud fra. Jeg har dog
efter at være startet med CSS fået særdeles udemærket hjælp fra folk i denne
nyhedsgruppe. I dag havde jeg så et spørgsmål vedr. Expression Web og da var der
intet hjælp at hente. Jeg har dog fundet et "amerikansk modstykke" som ham der
Bill Gaters hvis står bag. Jeg fik her en særdeles fin modtagelse og hjælp!
Jo Internettet er en fint sted at hente viden og informationer!

rigtig god weekende til dig!

mvh. Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-11 23:37

Lars Bjarne Christensen wrote:

> [...]
> nyhedsgruppen for Frontpage. Jeg mener ikke at den er relevant mere,
> idet "Frames" som man anvender i Frontpage ikke er den bedste måde at

Øh, hvad får dig til at tro, folkene i frontpage-gruppen ikke er kommet
længere?

Noget andet er så, at dit behov skulle kunne løses med SSI (Server Side
Include):

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.php?id=inclssi

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 01-02-11 19:05

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> længere?
>
> Noget andet er så, at dit behov skulle kunne løses med SSI (Server Side

Hej Erik!

Formodning kan være forkert i nogen situationer, men jeg "formoede" at en
naturlig videreudvikling i "gruppen Frontpage" var at man ville fortsætte
med Microsofts afløser af Frontpage 2003 og at det ville betyde en
nyhedsgruppe med det nye program. Det var ikke et angreb på de nuværende
brugere af gruppen og ikke nogen form for antydning af at de ikke var
kommet videre.
Jeg beklager dybt hvis jeg er kommet til at støde nogen!

Med venlig hilsen Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-02-11 13:08

Der oprettes kun nye grupper hvis der er et større antal posts der kan
retfærdiggøre det. Ellers henvises til mere generelle grupper som i
dette tilfælde ville være dk.edb.internet.webdesign.
d.e.i.w.html omhandler HTML og CSS ikke programspecifikke spørgsmål.
Selv hvis der var oprettet en ny gruppe ville du ikke se det da du jo
poster gennem html.dk's webinterface som kun medtager et stærkt
begrænset antal nyhedsgrupper.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-01-11 00:30

Lars Bjarne Christensen skrev:

> I dag havde jeg så et spørgsmål vedr. Expression
> Web og da var der intet hjælp at hente.

Nej, i Frontpage-gruppen sker der ikke ret meget,
og i denne gruppe har vi ikke forstand på hverken
Frontpage eller andre programmer til formålet.

Vi kan hjælpe med html-kode, men når koden er
genereret at et bestemt program, kan det ofte være
vanskeligt at gennemskue.

Det har vi ofte set med Frontpage-kode, i hvert
fald i de ældre versioner, der lavede en fuldstændig
tåbelig kode, som nemt kunne laves meget mere
enkel.

Af samme årsag har jeg ikke fulgt med i grupper der
bruger bestemte programmer til at lave html-kode,
og har derfor vanskeligt ved at hjælpe en der
fortsat bruger sådan noget.

Jeg vil meget gerne hjælpe til, men det kræver at
du sætter dig lidt mere ind i html og css, og ikke
kun tror på det som programmet genererer.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-01-11 23:27

Du skal markere de områder der skal være editerbare med
<!--begineditable--> og <!--endeditable-->.
Hvis du kikker på koden for en eksisterende DWT template vil du
tydeligt kunne se hvordan det skal se ud.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 30-01-11 02:55

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Hvis du kikker på koden for en eksisterende DWT template vil du
> tydeligt kunne se hvordan det skal se ud.

Hej Jens!

Jeg ved nu at du har fuldstændig ret. Via en amerikans hjemmeside
for Expression Web blev jeg guidet i den rigtig retning. Jeg havde
glemt "format kommandoen" i forbindelse med oprettelsen af den
"dynamiske template" dwt. Det kører nu - tak for din interesse og
god weekend!

Mvh. Lars