E-Mail
webnoob 5265
Pegasus: Hvordan kan man se headerne i et ~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-01-11 23:40

Hej alle

Jeg er ved at afprøve Pegasus som mailprogram. Det er faktisk ret
godt, men der er et par ting jeg ikke kan finde:

1. Hvordan kan man komme til at se headerne i et indlæg?

2. Kan man vælge skrifttyper selv?

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-11 00:16

Bertel Lund Hansen skrev:

>1. Hvordan kan man komme til at se headerne i et indlæg?

Højreklik på en mail i folderen og vælg message headers
eller dobbeltklik på en mail, og kig i Raw View

>2. Kan man vælge skrifttyper selv?

tryk på f -ikonet i værktøjslinjen / eller Folders > Font / Messages > Font

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-11 00:35

Ivan V. Klattrup skrev:

>Højreklik på en mail i folderen og vælg message headers
>eller dobbeltklik på en mail, og kig i Raw View

Hvis det ikke er nok, så kig på
http://wiki.pmail.com/index.php?title=KB:Pegasus_Mail/Customizing_the_Headers_Displayed_in_the_Message_Reader

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-11 09:02

Ivan V. Klattrup skrev:

>Hvis det ikke er nok, så kig på
>http://wiki.pmail.com/index.php?title=KB:Pegasus_Mail/Customizing_the_Headers_Displayed_in_the_Message_Reader

Hvis du bruger 64 bit windows må du have gang i fx dosbox for at lave filen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-11 14:54

Ivan V. Klattrup skrev:

> tryk på f -ikonet i værktøjslinjen / eller Folders > Font / Messages > Font

Tak, det burde jeg vist selv have fundet ud af. Men jeg har et
andet problem:
Jeg har sat linjelængden tre steder til 65, men alligevel kan jeg
modtage mails med linjer så lange at de løber ud til højre så jeg
skal rulle for at læse dem. Thunderbird kan i det mindste sørge
for at al tekst befinder sig inden for læsevinduet.

Er der en indstilling der løser det problem?

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-11 23:59

Bertel Lund Hansen skrev:

>Er der en indstilling der løser det problem?

Prøv i læsevinduet at højreklikke og vælge "Reformat long lines"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-11 07:49

Ivan V. Klattrup skrev:

> Prøv i læsevinduet at højreklikke og vælge "Reformat long lines"

Der var den jo. Nu er Pegasus foran Thunderbird.

Jeg har bare ikke fundet ud af hvordan jeg opretter mapper som
jeg kan dirigere indkommen mail til via et filter (jeg kan godt
lave et filter).

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-11 14:43

http://klattrup.dk/misc/folder.png

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-11 23:49

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://klattrup.dk/misc/folder.png

Tak. Nu er Pegasus oppe at køre.

Man kan ikke lave 'kunstige' mails som ikke sendes men alligevel
ligger i en mailmappe. Jeg kan heller ikke importere dem fra det
tidligere mailprogram. Det betyder at jeg er nødt til at sende
dem fra det gamle til det nye. Men det skal kun gøres én gang.

Det skyldes at jeg gemmer enkelte mails med nyttige oplysninger
som jeg skal bruge af og til.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-02-11 00:34

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg kan heller ikke importere dem fra det
>tidligere mailprogram.

Alt efter hvilket mailprogram du tidligere har brugt, kan det i nogen
tilfælde lade sig gøre med
http://www.dragon-it.co.uk/pegasus.htm#mailconv_heading at importere mail,
jeg har kunnet gøre det fra thunderbird (placerede thunderbirds profil et
nemmere sted (d:\thunderbird) end standarden), kørte mail system converter
og åbnede pmail, reindex folder og lukkede pmail og åbnede pmail osv.
indtil alle folderne med mail er inde

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk