Fluxgate kompas
Fra : Skipper

Dato : 29-01-11 10:48

Er der noger der ved hvor man kan købe et "billigt" fluxgate kompas med
NMEA183 udgang

Fra : blueocean

Dato : 29-01-11 04:36

On 29 Jan., 10:48, Skipper <d...@tdcadsl.dk> wrote:
> Er der noger der ved hvor man kan købe et "billigt" fluxgate kompas med
> NMEA183 udgang

Hvad mener du med "Billigt", det koster da noget, og hvilket mærke er
du ude efter. Skal det bruges på en stålbåd eller en "plastik" båd.

Gert

Fra : Skipper

Dato : 29-01-11 17:13

Den 29-01-2011 12:36, blueocean skrev:

> Hvad mener du med "Billigt", det koster da noget, og hvilket mærke er
> du ude efter. Skal det bruges på en stålbåd eller en "plastik" båd.
>
> Gert
Det skal bruges på en "plastbåd"

og billigt tja........... jeg ved at man kan købe et fluxgate med
instrument men da jeg har Raymarine plotter og ST60 serien behøver jeg
ikke instrumentet - derfor "kun" NMEA udgangen

Fra : HEME

Dato : 29-01-11 20:49

"Skipper" <dsn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> instrument men da jeg har Raymarine plotter og ST60 serien behøver jeg
> ikke instrumentet - derfor "kun" NMEA udgangen

NASA Marine Clipper compas er med NMEA udgang, det fås for ca. 1000 kr i
dk.fx:
http://www.marineudstyr.dk/nasa-marine-instrumenter/

Og sikker meget billigere i UK..
mvh
HEME

Fra : Skipper

Dato : 30-01-11 07:24

Den 29-01-2011 20:49, HEME skrev:
> "Skipper"<dsn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> NASA Marine Clipper compas er med NMEA udgang, det fås for ca. 1000 kr i
> [...]
Det ser fint ud - tak for det

Fra : Ole Pagh

Dato : 30-01-11 08:36

Den fås her for ca £ 80 ~ DKK 700 + sikkert noget forsendelse.
http://www.yachtbits.com/nasa/_nmea_compass_sensor.php

--
/ Ole

Fra : Skipper

Dato : 30-01-11 16:27

Den 30-01-2011 08:36, Ole Pagh skrev:
> Den fås her for ca £ 80 ~ DKK 700 + sikkert noget forsendelse.
> http://www.yachtbits.com/nasa/_nmea_compass_sensor.php

Ja, men det er godt nok meget dyrt i forhold UK priser

Fra : Ole Pagh

Dato : 30-01-11 17:55

Skipper udtrykte præcist:

> Ja, men det er godt nok meget dyrt i forhold UK priser

Ikke forstået?.
Det er en pris i UK, og jeg så den dyrere i UK flere andre steder, da
jeg surfede for priser
Det er ca. 300 kr under den pris i DK som HEME gav et link til.
Men hvis du finder den billigere, så sig til her, for jeg kunne også
godt være interesseret i at købe en.

--
/ Ole

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-01-11 14:48

> Er der noger der ved hvor man kan købe et "billigt" fluxgate kompas med
> NMEA183 udgang

Her er et helt instrument på tilbud

http://dansea.net/product.asp?product=1240

Mvh