ting oven på billeder
Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 01:40

Jeg ku godt tænke mig og sætte nogen <input> oven på et billed nogle
bestemte steder som her så det passer med teksten på billederne :
http://scootergrisen.dk/test/test0055.html

Men hvordan er den korrekte måde at gøre det på ?

Jeg har læst mig til at billedet skal være position:relative også skal
<input> være position:absolute.
Men så virkede det ikke da jeg satte et til billed ind.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-01-11 02:02

scootergrisen har bragt dette til os:
> [...]
> <input> være position:absolute.
> Men så virkede det ikke da jeg satte et til billed ind.

Det er ellers den rigtige måde.
Jeg ville foretrække at bruge det billede du sætter noget ovenpå som
baggrund for elementet - men det kommer an på, hvad det er der skal
placeres ovenpå. En form eller fieldset, kan godt have
baggrundsbillede.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-01-11 02:07

scootergrisen frembragte:
> [...]
> <input> være position:absolute.
> Men så virkede det ikke da jeg satte et til billed ind.

Du bruger et skærmdump der også indeholder formen til billede?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 02:31

> Du bruger et skærmdump der også indeholder formen til billede?

Jeg har ikke lavet <form> endnu.

Er der en måde så jeg kan forstørre det område hvor man kan trykke på
radio knappen uden at ændre dens størrelse ?

Det kunne være smart hvis man kunne klippe på billedet der hvor der er
Ja eller Nej også blev radio knappen valgt.

Det er <label> som man måske kunne bruge men der skal jo ikke stå nogen
i den.

Har rettet lidt : http://scootergrisen.dk/test/test0055.html

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 02:54

Nu har jeg lavet en <label> oven i både <input> og ja/nej teksten på
billedet så man kan klikke på ja eller nej og stadig aktivere radio knappen.

Hvis der er en smartere måde så sig gerne til.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-01-11 11:49

scootergrisen formulerede spørgsmålet:
> Nu har jeg lavet en <label> oven i både <input> og ja/nej teksten på billedet
> så man kan klikke på ja eller nej og stadig aktivere radio knappen.
>
> Hvis der er en smartere måde så sig gerne til.

Det ser da fikst nok ud.

Almindeligvis, er det ikke en god ide med billeder af tekst.
Hvorfor vil du have teksten so en del af billedet?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 14:59

Den 29-01-2011 11:48, Birger Sørensen skrev:
> [...]
>
> Almindeligvis, er det ikke en god ide med billeder af tekst.
> Hvorfor vil du have teksten so en del af billedet?

Fordi det ikke er mig der har lavet billederne.

Syns det er smartere hvis man kan klikke direkte på billedet der hvor
man læser i stedet for man har radio knapperne neden under billedet
eller til højre for.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-01-11 15:21

scootergrisen skrev den 29-01-2011:

> [...]
> læser i stedet for man har radio knapperne neden under billedet eller til

OK.
Det skulle vel ikke være umuligt at klippe selve billedet ud, og nøjes
med det.
Men det er vel noget med at have lov til. Skal det godkendes af nogen?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 15:47

> Det skulle vel ikke være umuligt at klippe selve billedet ud, og nøjes
> med det.

Hvorfor skulle jeg gøre det ?
Der står jo det hele på billedet, både tekst og svarmuligheder og
billedet sat op på en fin måde.

Kunne da godt nøjes med selve billedet også selv skrive teksten og
svarmuligheder men kan ikke se det skulle være bedre på nogen måde.

> Men det er vel noget med at have lov til. Skal det godkendes af nogen?

Ja dig :)

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-01-11 16:09

Følgende er skrevet af scootergrisen:

> [...]
>
> Kunne da godt nøjes med selve billedet også selv skrive teksten og
> svarmuligheder men kan ikke se det skulle være bedre på nogen måde.

Umiddelbart er du låst mht. teksten. Den kan ikke ændres.
Billedet kan heller ikke bruges til andet.
Det er ikke kønt, hvis en besøgende har behov for at zoome, så man ikke
skal anstrenge sig for at læse den emm for lille tekst. Faktisk blver
teksten bare så ulden, at den ikke er lettere at læse.

Nu har jeg kørekort til motorcykel - måske skulle du lade brugerne
"godkende"?
Det jeg tænkte på var, om der var noget myndigheder indover, når du
kalder siden "Online knallertteoriprøve".

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 16:19

> Umiddelbart er du låst mht. teksten. Den kan ikke ændres.

Teksten skal heller ikke ændres

> Billedet kan heller ikke bruges til andet.

Billedet skal heller ikke bruges til andet.

> [...]
> teksten bare så ulden, at den ikke er lettere at læse.

> Nu har jeg kørekort til motorcykel - måske skulle du lade brugerne

Hvordan godkende ?
At gøre så brugere som logge ind før de får spørgsmålene ?
Hvis man skal tilmeld sig først så er der jo næsten ikke nogen der gider
det også er der jo ikke så mange der får glæde af det.

Det kender jeg da fra mig selv.
Hvis jeg støder på noget hvor man skal tilmelde sig så finder jeg noget
andet med mindre der er noget jeg virkelig interesser mig for.

Men jeg kan ikke se nogen grund til at folk skal tilmelde sig.

> Det jeg tænkte på var, om der var noget myndigheder indover, når du
> kalder siden "Online knallertteoriprøve".

Hvorfor skulle der være nogen myndighed indover ?

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 01-02-11 19:18

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> "godkende"?
> Det jeg tænkte på var, om der var noget myndigheder indover, når du
> kalder siden "Online knallertteoriprøve".

Hej Birger!
Som tidligere motorsagkyndig ved politiet, kan jeg oplyse dig om at prøven ikke
opfylder kreteriet for at blive godtkendt til brug ved offentlige prøver.

Mvh. Lars

> --
> http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
> http://bbsorensen.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-02-11 19:46

Lars Bjarne Christensen forklarede den 01-02-2011:
8X

Det var sådan noget jeg tænkte.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-11 19:56

> Det var sådan noget jeg tænkte.

Jeg har overhovedet ikke nævnt noget om at prøven skulle godkendes eller
bruges offentligt så det handler mit spørgsmål på ingen måder om.

Men hvis i har nogen forslag til prøven så skriv det endeligt.

Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-11 19:44

> Som tidligere motorsagkyndig ved politiet, kan jeg oplyse dig om at prøven ikke
> opfylder kreteriet for at blive godtkendt til brug ved offentlige prøver.

Hvis du har nogen forslag til forbedringer så kom frisk.