MySQL Error Nr. 1045
Fra : Michael

Dato : 28-01-11 19:24

Jeg sidder på en Ubuntu 10.10 maskine.
Jeg er helt ny i det her med Mysql og php.
Jeg har fumlet lidt rundt med det og det lykkedes mig at lave en tabel,
men nu kan jeg hverken det ene eller andet. Når jeg forsøger at logge
ind via MySQL Administrator får jeg den her meddelelse:

Could not connect to host 'localhost'.
MySQL Error Nr. 1045
Access denied for user 'michael'@'localhost' (using password: YES)

Jeg har prøvet at afinstallere med Ubuntu Softwarecenter og starte
forfra, men med samme resultat.

Er der nogen der ved hvordan jeg løser problemet så jeg kan lege videre?

/michael

Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-11 19:28

Den 28-01-2011 19:24, Michael skrev:

> [...]
> forfra, men med samme resultat.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg løser problemet så jeg kan lege videre?

Enten er dit brugernavn eller kodeord forkert.

Prøv og log ind med brugernavnet root og det koderod du valgte under
installation af mysql.

Fra : Michael

Dato : 28-01-11 19:39

On 28-01-2011 19:27, scootergrisen wrote:
> Enten er dit brugernavn eller kodeord forkert.

> Prøv og log ind med brugernavnet root og det koderod du valgte under
> installation af mysql.

Det samme resultat

/michael

Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-11 19:30

Og hvis du har lyst så hører jeg gerne hvad du syns om min side om PHP :
http://scootergrisen.dk/phpgrisen/

Det skulle være meningen at begyndere kunne bruge det også.
Der er godt nok ik så meget om mysql endnu.

Skriv gerne til mig om hvad du syns og ting der mangler og sådan.

Fra : rikke

Dato : 29-01-11 10:42

On 28-01-2011 19:24, Michael wrote:

> [...]
> forfra, men med samme resultat.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg løser problemet så jeg kan lege videre?

Hej mysql password bliver ikke slætte selv om du afinstallerer det er
gemt et andet sted kan ikke lige huske hvor

Fra : Michael

Dato : 29-01-11 13:24

On 29-01-2011 10:42, rikke wrote:

> Hej mysql password bliver ikke slætte selv om du afinstallerer det er
> gemt et andet sted kan ikke lige huske hvor

Så langt er jeg også kommet
Der må være nogen der ved hvordan man kommer af med det hele, please
Kan se på nettet, der er mange andre med samme problem som mig, men kan
ikke finde en brugbart løsning.

Det er jo ren windows det her, og jeg gider næsten ikke installere
Ubuntu forfra, selvom det trods alt er rimelig nemt.

/michael

Fra : scootergrisen

Dato : 29-01-11 14:57

Den 29-01-2011 13:24, Michael skrev:

> [...]
>
> Det er jo ren windows det her, og jeg gider næsten ikke installere
> Ubuntu forfra, selvom det trods alt er rimelig nemt.

Har du da glemt dit root password ?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-01-11 14:59

On 29-01-2011 13:24, Michael wrote:

> [...]
>
> Det er jo ren windows det her, og jeg gider næsten ikke installere
> Ubuntu forfra, selvom det trods alt er rimelig nemt.

http://forums.mysql.com/read.php?11,39440,271676#msg-271676

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Martin

Dato : 29-01-11 20:02

> [...]
>
> Det er jo ren windows det her, og jeg gider næsten ikke installere
> Ubuntu forfra, selvom det trods alt er rimelig nemt.

Der er 2 forskellige metoder at afinstallere på i Ubuntu.
Der er uninstall og purge

uninstall sletter kun system filer, men ikke logs og konfigurationsfiler.

Purge sletter hele dynen.

Du skulle kunne slette det ved at skrive
aptitude purge mysql*

Fra : Leif Neland

Dato : 30-01-11 20:10

> [...]
> forfra, men med samme resultat.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg løser problemet så jeg kan lege videre?

Du ændrer da bare passwordet...

start mysqld uden password-check