Div'er skal forblive ved siden af hinanden~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 28-01-11 08:28

På siden http://vinsiderne.dk/test9/vinanmeldelse_1.htm har jeg et
problem med de to div'er der til lejligheden er indrammet med rød og
blå farve.
Det er mit ønske at når vinduet gøres så smalt, at de to div'er støder
mod hinanden, så skal en af dem elastisk give efter for den anden,
dvs. blive smallere, så de forbliver ved siden af hinanden. Men i FF
trænger den røde ind over den blå og tvinger formularen ned under sig..
I IE7 tvinges hele den blå-indrammede div ned.

Jeg synes jeg har prøvet med alle kombinationer af float ikke float,
positionering - ikke positionering, kombinationer af max-width og min-
width det ene og det andet sted. Men uden held.

Jeg er ligeglad med hvad der ved sammenstødet mindskes i bredde; det
kan lige så godt være formularen som det kan være tekstfeltet til
højre eller begge for den sags skyld. Så længe de forbliver side om
side, og formularen/tekstfeltet kan beholde den aktuelle bredde når
vinduet (ved skærmbredde minimum 1024px) ikke formindskes.

/Preben

Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-11 17:10
Fra : Preben Nielsen

Dato : 28-01-11 10:21

On 28 Jan., 17:10, scootergrisen wrote:
> http://scootergrisen.dk/test/test0054.html

Det kan jeg godt bruge. Jeg kan på denne måde ikke få den rød-rammede
boks ud til højre, men har sat den endnu længere til venstre, og det
er faktisk mere harmonisk, så denne gang gik det at du lavede om på
mit layout

Mange tak for hjælpen.

/Preben