Full Rate - bruger det kabeltv
Fra : Michael Sørensen

Dato : 27-01-11 20:42

Hej.

Jeg har i 10+ år haft Stofanet gennem min antenneforening. For 2 år
siden flyttede jeg fra lejlighed til rækkehus, hvor jeg lejer mig ind.
Jeg har fortsat Stofanet abonnement. Jeg er konstant online på
internettet og bruger det både i forbindelse med mit job, mit studie og
privat.

Jeg har de seneste måneder haft udfald på mit internet, hvor jeg 1-2
gange dagligt er blevet smidt af nettet. Jeg har kunnet afhjælpe
problemet ved at tage strømmen på mit model og sætte det til igen efter
få sekunder. Selvfølgelig til irritation, men det har virket.

Den sidste uge har det været helt galt, jeg har snakket med Stofa 5
gange på 1 uge.

Jeg har stort set været off-line konstant eller off-line lignende
tilstande, hvor min hastighed i bedste fald ligger lige under 1Mbit og
alligevel så langsom at jeg ikke kan hente en relativ simpel webside ned
uden siden ikke kan vises.

De har haft tekniker ude i området for at tjekke, at det ikke var der
fejlen lå og vil nu have en tkniker hjem til mig. Det kan selvfølgelig
koste mig medmindre det er modemet der er i stykker siger de. Men de
tror, at det er signalet INDE hos mig og jeg derfor skal betale tekniker
gebyret. Værre endnu er det at mine og teknikernes arbejdstider falder
sammen så der går længe inden jeg kan få internet (længe = 1 uge)

Jeg har set Fullrate. (Jeg ved, at der er lang leveringstid).

Hvis det er mit signal der er dårligt vil Fullrate så være en bedre
løsning eller går de også ind og bruger TVsignaler?

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-01-11 21:04

Michael Sørensen wrote:

> Hvis det er mit signal der er dårligt vil Fullrate så være en bedre
> løsning eller går de også ind og bruger TVsignaler?

xDSL, kører over telefonnettet.

--
Jesper Lund

Fra : Henning

Dato : 27-01-11 22:38

> [...]
>tilstande, hvor min hastighed i bedste fald ligger lige under 1Mbit og
>alligevel så langsom at jeg ikke kan hente en relativ simpel webside ned

Har du testet med anden pc, bare for at være sikker? Resette router
o.lign?

Fra : Michael Sørensen

Dato : 27-01-11 23:07

Den 27-01-2011 22:37, Henning skrev:

> Har du testet med anden pc, bare for at være sikker? Resette router
> o.lign?

Der er testet på både stationær og bærbar computer. Begge med samme
resultat.

Min router er genstartet adskillelige gange, ligesom der er trykket på
reset knappen.

Der er konstateret, at kablet sidder godt skruet fast i begge ender
(både på stikket i væggen og på routeren).

Der er ingen visuelle skader på ledningen. Dog er det en 15 meter lang
kabel (pga. afstand mellem router og stik i gammel lejlighed), som er
bukket sammen og samlet med strips. Ledningen har ligger sådan under
reolen i 2 år uden problemer (før nu).

Mit modem har 5 lysdioder. Normalt er der lys i de 4 og den 5. blinker.
Den sidste uge er jeg heldig, hvis der er lys i 2-3 af dem. Når der
endelig er lys i samtlige dioder, og jeg (muligvis) jeg er online, så er
hastigheden så langsom, at jeg enten får fejlbeskeden, at Explorer ikke
kan vise websiden eller websiden ser meget mærkelig ud med hvid baggrund
(som om den ikke har kunnet hente det hele) og går død.

Teknikeren har været på områdets "kasse" og tjekke, at det ikke var der
forbindelsen var dårlig.

De 5 gange jeg har snakket med Stofa har de kommet med forskellige
fejltolkninger. Nogle mener, at de kan se, min forbindelse er OK hos dem
og jeg kører med fin hastighed (selvom jeg selv på samme tid kan
konstatere, at jeg ikke er online og ikke har god hastighed).

Andre mener, at det var området, der havde tekniske problemer, hvorfor
teknikeren kom herud i dag. Dog forgæves.

Og jeg har også fået beskeden, at det må være "hos mig" at problemet
sidder. Altså i mine kabler eller mit vægstik. Begge dele vil koste mig
teknikerregning (jeg må så slåsse med udlejningsfirmaet af rækkehuset om
det er de meller mig der skal betale for evt. problemer i vægstikket).

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 28-01-11 08:53

Den 27/01/11 23.07, Michael Sørensen skrev:
> Min router er genstartet adskillelige gange, ligesom der er trykket på
> reset knappen.

Det hjælper jo ikke hvis den synger på sidste vers.

> Mit modem har 5 lysdioder. Normalt er der lys i de 4 og den 5. blinker.
> Den sidste uge er jeg heldig, hvis der er lys i 2-3 af dem.

Gå lidt systematisk frem: Hvad indikerer dioderne. Kan du tilslutte en
pc uden om routeren. Prøv en anden router. Kan du pinge og traceroute. Osv.

Vægstikket er vel Stofas?

/Lars

Fra : Per Jensen

Dato : 28-01-11 09:24

On 27/01/11 23.07, Michael Sørensen wrote:

> [...]
> kabel (pga. afstand mellem router og stik i gammel lejlighed), som er
> bukket sammen og samlet med strips. Ledningen har ligger sådan under

Kort kablet af.

Løse stik kan købes i en teleforretning eller Harald Nyborg - få nogen
der passer til kablets diameter, du behøver ikke værktøj for at montere
dem, blot en kniv.

Skarpe buk på coax kabel er et NO-NO! ligeledes at kvejle det op.

Prøv at korte kablet af og lad være med skarpe buk, og så se om det gør
en forskel.

// Per.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-01-11 13:13

Den 28-01-2011 09:24, Per Jensen skrev:

> Skarpe buk på coax kabel er et NO-NO! ligeledes at kvejle det op.

Hvor skarpt er for skarpt?

> Prøv at korte kablet af og lad være med skarpe buk, og så se om det gør
> en forskel.

Hvis kablet ikke er for langt, grundet afstanden mellem modem og
vægstikket, er det vel næppe en mulighed?

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-01-11 22:35

Chano Andersen skrev:

> Hvis kablet ikke er for langt, grundet afstanden mellem modem og
> vægstikket, er det vel næppe en mulighed?

Læste du Michaels svar i tråden?

> [...]
>    kabel (pga. afstand mellem router og stik i gammel lejlighed), som er
>    bukket sammen og samlet med strips. Ledningen har ligger sådan under

Bertel

Fra : Per Jensen

Dato : 29-01-11 22:51

On 29/01/11 13.13, Chano Andersen wrote:

> Hvor skarpt er for skarpt?

Skarpere end rundt om en typisk keramikkop du drikker kaffe eller the af.

// Per.