Vandhane til opvaskemaskine / vaskemaskine
Fra : Erik Andersen

Dato : 27-01-11 18:43

Jeg mener at en vaskemaskine og en opvaskemaskine skal have en vandhane med
kontraventil - også selv om der er et aquastop på slangen.
Er det rigtigt?
I mit lokale byggemarked siger vvs-manden at det ikke er nødvendigt med
kontraventil.
Hvem har ret?

På forhånd tak for svar.

Mvh Erik Andersen

Fra : Martin Bak

Dato : 27-01-11 19:42

"Erik Andersen" <erik-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det rigtigt?
> I mit lokale byggemarked siger vvs-manden at det ikke er nødvendigt med

Det har manden fra byggemarkedet.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-01-11 19:42

>Jeg mener at en vaskemaskine og en opvaskemaskine skal have en vandhane med
>kontraventil - også selv om der er et aquastop på slangen.
>Er det rigtigt?

Nej. Der er en kontraventil i opvaskemaskinen. Du kan dog med fordel sætte
slangen på en stophane, så der ikke skal lukkes for vandet ved udskiftning.

Mvh Maria

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-01-11 22:05

Den 27-01-2011 19:42, Maria Frederiksen skrev:

> Nej. Der er en kontraventil i opvaskemaskinen. Du kan dog med fordel
> sætte slangen på en stophane, så der ikke skal lukkes for vandet ved
> udskiftning.
>
> Mvh Maria

Man skal dog være opmærksom på nogle boligforeninger kræver en hane
med kontraventil.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 28-01-11 11:00

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen

> Man skal dog være opmærksom på nogle boligforeninger kræver en hane
> med kontraventil.

I så fald, er det vel noget boligforeningen, skal søre for.

JJ

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-01-11 18:20

Den 28-01-2011 10:59, Johannes Jørgensen skrev:

> I så fald, er det vel noget boligforeningen, skal søre for.

Ikke i den andelsboligforening jeg kommer fra.
Men jeg fik lov til at betale hele gildet selv.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 18:49

Andersen [3650] wrote:

> Ikke i den andelsboligforening jeg kommer fra.
> Men jeg fik lov til at betale hele gildet selv.

Der er også kæmpe forskel på en alm.
boligforeneing og en andels af samme
slags

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-01-11 20:27

Den 28-01-2011 18:49, Just skrev:
> Der er også kæmpe forskel på en alm.
> boligforeneing og en andels af samme
> slags

Ja ejerforholdet og det faktum at man som regel må mere
i en andelsforening. Det er hvad jeg har erfaret med de
boligforeninger jeg kender til.