Fortrydelse af køb af brugt bil
Fra : Mia Josefine

Dato : 26-01-11 15:12

har idag været ude og underskrive en slutseddel, men da den ikke er
nysynet vil vi gerne kræve et syn (evt. ved betaling) for at sikre man
ikke køber katten i sækken. hvis han ikke vil gå med til det, og han
ikke vil hæve købet i tilfælde af at bilen måske kan være med fejl.
lige nu er der et halvt år til syn og men vil gerne have den synet
inden vi betaler..
hva er vores ret/rettigheder.

Mvh Anders og Mia

Fra : Henning

Dato : 26-01-11 23:27

On Wed, 26 Jan 2011 14:12:27 -0800 (PST), Mia Josefine
<mia_brix@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke vil hæve købet i tilfælde af at bilen måske kan være med fejl.
>lige nu er der et halvt år til syn og men vil gerne have den synet
Alt dette skulle du have tænkt over, inden du indgik aftalen. Nu er
det for sent.
Et syn sikrer forøvrigt ikke mod "katten i sækken", kræv en FDM-test i
stedet.

>hva er vores ret/rettigheder.
Ingen.

Fra : alexbo

Dato : 26-01-11 23:34

"Mia Josefine" skrev

>har idag været ude og underskrive en slutseddel,
> hva er vores ret/rettigheder.

Det I har aftalt og som står i slutsedlen.
Der er ikke fortrydelsesret, og har man særlige ønsker skal de aftales inden
man skriver under.

Jeg vil foreslå at I melder jeg ind i FDM, så kan de hjælpe hvis der opstår
problemer hen af vejen.
Evt. få lavet en brugtvognsundersøgelse hos FDM.

Alt det skulle der været tænkt på inden købet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-01-11 10:09

<mia_brix@hotmail.com> wrote:

>har idag været ude og underskrive en slutseddel, men da den ikke er
>nysynet vil vi gerne kræve et syn (evt. ved betaling) for at sikre man
>ikke køber katten i sækken.
Nu er der mange bilforhandlere der sælger biler som "nysynet", hvor
begrebet dækker over at bilen ikke skal synes i forbindelse med
omregistrering, så "nysynet" er elestik i metermål.

Desuden giver det dig ingen garanti for noget som helst, heller ikke
at der er ca. 2 år til næste periodesyn

>hvis han ikke vil gå med til det, og han ikke vil hæve købet
>i tilfælde af at bilen måske kan være med fejl.
Her er jeg så i tvivl om hvad du mener/spørger om.

>lige nu er der et halvt år til syn og men vil gerne have den synet
>inden vi betaler..
Hvis der er under 6 måneder til periodesynet kan den faktisk godt
periodesynes nu, men det er ikke noget i har krav på at forhandleren
gør. Han kan hvis han vælger det køre til syn og få den synet (ikke
periodesynet) og så skal i alligevel til syn om et halvt år.

>hva er vores ret/rettigheder.
Betal bilen, alternativt ophæv handlen, men det kan godt blive en dyr
afslutning for det er jer der skal betale forhandleren kompensation
for hans mistede handel.
Men læs slutseddelen godt igemmen, både for og bagside og evt. bilag,
henvises der til forretningsbetingelser, så læs også dem igemmen.

/Hans

Fra : John

Dato : 30-01-11 00:47

> [...]
>ikke vil hæve købet i tilfælde af at bilen måske kan være med fejl.
>lige nu er der et halvt år til syn og men vil gerne have den synet

Lad være med at betale noget som helst hvis I ikke er tilfredse.
Forhandleren
vil skide jer et langt stykke så snart I har betalt, så læg ikke en krone
før
I er tilfredse.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-11 12:15

John wrote:

> [...]
> Forhandleren
> vil skide jer et langt stykke så snart I har betalt, så læg ikke en

Så skide da med at de bli'r klædt af til
skindet når forhandleren kræver sin
RET.....slutseddelen er underskrevet
og så er den ikke længere