Søger skrap advokat (klage over bilhandel)
Fra : John

Dato : 26-01-11 15:14

Hej,

Købte en bil. Den brød sammen. Jeg mener at bilforhandleren er
erstatningsansvarlig og
leder nu efter en skrap advokat (gerne i Nordjylland).

Er der nogen i gruppen der kan anbefale en dygtig/skrap advokat?

Tak på forhånd.

Fra : Kasper Demant

Dato : 26-01-11 15:35

Den 26-01-2011 15:14, John skrev:
> [...]
> leder nu efter en skrap advokat (gerne i Nordjylland).
>
> Er der nogen i gruppen der kan anbefale en dygtig/skrap advokat?

Jeg mener at kunne huske, at Hjulmand & Kaptain er ret stærke inden for
forsikringsret. Det vil typisk også betyde at de er stærke i erstatningsret.

Hjulmand & Kaptain ligger vist både i skagen og ålborg

ellers kan du bruge advokatnøglen:
http://www.advokatnoeglen.dk/sog.aspx?s=1&t=1&a=28&sa=34&zf=9000&zt=9999

der kan du søge på advokater med speciale i erstatningsret og begrænse
søgningen geografisk. Hvis linket virker, har jeg søgt på
erstatningsadvokater i postnummerintervallet 9000-9999

Vh

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Henning

Dato : 26-01-11 15:39

www.fdm.dk - kræver dog at du var medlem da fejlen opstod

Fra : Anders Majland

Dato : 26-01-11 17:43

> www.fdm.dk - kræver dog at du var medlem da fejlen opstod

Og at du er tålmodig ...

Jeg kontaktede dem 8/11-2010 men advokaten der har fået "sagen" er stadig
ikke vendt tilbage med om det er noget de vil hjælpe med. Han ringede dog
lige inden nytår for at fortælle at han havde forlagt den men fundet den
igen. Der havde han dog ikke læst det jeg havde vedhæftet endnu og det kun
kunne tilgåes på FDM's server. Så det fik han lige igen 1/1-2011 på email.

/A

Fra : John

Dato : 27-01-11 12:42

> [...]
> kunne tilgåes på FDM's server. Så det fik han lige igen 1/1-2011 på email.

Det er "standardbegrundelsen" når sagen trækkes i langdrag (fik den samme
begrundelse). Jeg har været igennem
hele møllen. Drop FDM, bilklagenævnet og de andre "uafhængige" instanser.
Det er
spild af tid. FDM er en flok amatører. Bilklagenævnet, APPLUS og Teknologisk
Institut er ikke på din side. Der
sidder folk fra FDM i "dommerpanelet" i Teknologisk Institut. Det er så
korrupt at du ikke drømmer om det!

Fra : alexbo

Dato : 27-01-11 12:49

"John" skrev

> Bilklagenævnet, APPLUS og Teknologisk Institut er ikke på din side.

Det skal de jo heller ikke være, tanken er at de skal være upartiske.
Når alle er imod dig er det enten alle de andre der ikke er for kloge, eller
dig selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : John

Dato : 28-01-11 02:01

> Det skal de jo heller ikke være, tanken er at de skal være upartiske.

Og det er de netop ikke! Der sidder åbenbart mange "bilbranche"-folk i denne
nyhedsgruppe.

Fra : alexbo

Dato : 28-01-11 09:57

"John" skrev

> Og det er de netop ikke! Der sidder åbenbart mange "bilbranche"-folk i
> denne
> nyhedsgruppe.

Der sidder i hvert fald mange der kan se nøgternt på tingene,
sådanne hjælpere kunne du godt bruge, men du deler åbenbart folk op i to
grupper.

"Det er af samme årsag, at jeg skriver at de ikke er på min
side...altså: De er på bilbranchens side!"

Enten er man på din side eller også er man på modpartens.
Det du har brug for er ikke en advokat, men en dommer der er på din side.

mvh
Alex Christensen

Fra : John

Dato : 29-01-11 04:52

> Der sidder i hvert fald mange der kan se nøgternt på tingene,
> sådanne hjælpere kunne du godt bruge, men du deler åbenbart folk op i to
> grupper.

Ja, når det er indlysende så gør jeg...

> Enten er man på din side eller også er man på modpartens.
> Det du har brug for er ikke en advokat, men en dommer der er på din side.

Jeg spilder vist min tid her...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-01-11 13:31

On Thu, 27 Jan 2011 06:42:00 -0500, "John" <john@nospam.thanks> wrote:

> [...]
>Institut er ikke på din side. Der sidder folk fra FDM i "dommerpanelet" i
>Teknologisk Institut. Det er så korrupt at du ikke drømmer om det!

Er det ikke dig der er spild af tid ?

Men hvorfor ikke fortælle lidt om sagens kerne ?
Hvad er der sket med din bil ?
Hvad har FDM gjort ?
Hvad har Bilklagenævnet gjort ?
Hvad har APPLUS gjort ?
Hvad har Teknologisk Institut gjort ?
Altså ud over at de ikke vil give dig ret i hvad det nu måtte være ?
Der må være en stor del af matriale i din sag siden du tilsyneladende
har være rundt alle de nævnte steder, frem med det.

Hvis din sag er dødfødt så er den det uanset hvor du vil lægge den,
men det har du så åbentbart ikke ville indse ?

/Hans

Fra : John

Dato : 28-01-11 02:00

> Er det ikke dig der er spild af tid ?

Nej, men jeg gider da ikke sidde og skrive en lang afhandling om
hvad jeg har været igennem bare for at tilfredsstille dig.

Min sag er ikke dødfødt. Jeg har været igennem hele møllen og har
oplevet hvordan disse "uafhængige" instanser er alt andet end
upartiske. Det er af samme årsag, at jeg skriver at de ikke er på min
side...altså: De er på bilbranchens side! Derfor er min sag ved domstolen
nu!

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 28-01-11 02:29

On Thu, 27 Jan 2011 19:59:49 -0500, "John" <john@nospam.thanks> wrote:

>Nej, men jeg gider da ikke sidde og skrive en lang afhandling om
>hvad jeg har været igennem bare for at tilfredsstille dig.
Du skal ikke gøre det for at tilfredsstille mig, det er for din egen
skyld.
Ideen er at du får andre end dine egne øjne til at se sagen og give et
bud på hvorledes det står til.
Der vil uden tvivl kommer mange forskellige bud på tingne, men hvis
den røde tråd er at du har en god sag, så klø på, ellers er det nok en
god ide at vende skråen en gang til.

>Min sag er ikke dødfødt. Jeg har været igennem hele møllen
Hvad har du været igemmen ?

>og har oplevet hvordan disse "uafhængige" instanser er alt andet end
>upartiske.
Mon ikke de bare ikke giver dig ret i alt hvad du nu måtte mene, læs:
Du har en dårlig sag ?

>Det er af samme årsag, at jeg skriver at de ikke er på min side
>...altså: De er på bilbranchens side!

>Derfor er min sag ved domstolen nu!
En advokat vil elske dig, du er masser af penge lige ned i foret og
han behøver kun snakke dig lidt efter munden nu og da, resten skal du
nok selv holde kørende (Læs: bruge en masse tid = kroner i kassen)
En vred mand der føler sig snydt, det er de bedste kunder i den
branche, og det er uden betydning om der er substans i deres vrede,
bare de evner at betale.
En vred mand er sjældent en der formår at tænke sin sag objektivt
igemmen.

Du vil komme til at føle dig snydt en gang til, bare af en anden
branche.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 05:29

"John" <john@nospam.thanks> skrev :

>Nej, men jeg gider da ikke sidde og skrive en lang afhandling om
>hvad jeg har været igennem bare for at tilfredsstille dig.

Det kunne jo være lidt mere viden om "historien" kunne få nogen til at
tænke på en god savskærer .... indtil da lyder det mere som en
lille Palle, der bare står og stamper i jorden, og synes hele verden
er imod ham.

ok - du bestemmer jo selv om du vil have gode input's.
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Anders Majland

Dato : 28-01-11 11:31

> Drop FDM, bilklagenævnet og de andre "uafhængige" instanser. Det er spild
> af tid.

Kender til en sag (via et bilforum) hvor bilejeren fik medhold via
bilklage.dk. Så er sagen klokkeklar er det ikke spild af tid.

/A

Fra : John

Dato : 29-01-11 04:50

> Kender til en sag (via et bilforum) hvor bilejeren fik medhold via
> bilklage.dk. Så er sagen klokkeklar er det ikke spild af tid.

Wow...En sag? Ud af hvor mange sager? Det siger vist lidt om bilklagenævnet.

http://politiken.dk/tjek/penge/jura/ECE439606/haard-forbrugerkritik-af-nyt-bilklagenaevn/

Og hvad har man vundet hvis bilforhandleren går "konkurs"
http://www.trustpilot.dk/UserProfile.aspx?UID=286976&firstReview=0&firstMention=12

http://programmer-dyn.tv2.dk/basta/article.php/id-25396694:klager-over-klagen%C3%A6vn.html

http://www.bilbyen-silkeborg.dk/2010/01/vindfeld-biler.html

http://www.bilbasen.dk/forum/advarsel-mod-bilklagedk-lindholm-biler-fdm_ID117114.htm