Rejseforsikring ?
Fra : Kaj

Dato : 25-01-11 21:14

Hej.

Som ny campist vil jeg gerne høre jeres mening ang. forsikring.
Skal man tegne en rejseforsikring, hvis man camperer i udlandet ?
Det er vel kun hjemtransport der er aktuelt ?
Alt andet er vel dækket af kasko og indboforsikring?

Jeg regner kun med at campere inden for EU.

MVH
Kaj

Fra : S.B.

Dato : 25-01-11 22:22

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er vel kun hjemtransport der er aktuelt ?
> Alt andet er vel dækket af kasko og indboforsikring?
>
> Jeg regner kun med at campere inden for EU.

Hvordan vil du få bil og CV hjem, hvis der sker noget med dig der ude, og du
kommer med hjem med fly?
Der hjælper den også, i hvert fald den jeg har, ved ikke om der er forskel
på dem
Der ud over kan jeg få min familie transporteret gratis fra DK og hen hvor
jeg måtte ligge på sygehus, hvis det skulle ske.
Dækker eftresøgning med helikopter, om man skulle drive til havs på sin
luftmadras og så mange andre underlige ting

Søren

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-01-11 11:50

S.B. skrev:
> "Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du få bil og CV hjem, hvis der sker noget med dig der ude, og du
> kommer med hjem med fly?

Nu skriver Kaj jo også noget om kasko, og i de kaskoforsikringer, jeg
kender til, er der tilknyttet en SOSforsikring, der netop tager sig af
reparation og transport af køretøjerne. Det er en god ide at sætte sig
ind i SOSbetingelserne, det er faktisk en ret så god dækning.
Umiddelbart kender jeg til eksempler lige fra punktering, motorbrand i
bil, fatal defekt på aksel og hjul på campingvogn og i alle tilfælde
har SOS kunne hjælpe. Ved punktering gives der alm. vejhjælp, ved
motorbrand sikrede SOS transport til værksted og kontakt til forikring
i DK samt gratis erstatningsbil mens reparationen pågik. I tilfældet
med den sammenbrudte campingvogn sikrede SOS transport af CV fra tysk
motorvej til CVforhandler, hvor SOS lejede en erstatningsCV resten af
ferien, transport af den defekte cv til DK og den lejede som
selvfølgeligt endte i DK den anden vej (i den forbindelse kan man så
gøre sig nogle interessante overvejelser i at bringe en lejet CV på
tyske plader til Fredericia, men det er en anden historie). Så alt i
alt: Med kasko og SOS er man ganske godt kørende. Husk at der også skal
være kasko på CVen for at den er dækket.

> Der hjælper den også, i hvert fald den jeg har, ved ikke om der er forskel på
> dem

Hmm...er det virkeligt rigtigt at din rejseforsikring dækker noget som
helst mht. bil og CV?

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : S.B.

Dato : 26-01-11 18:42

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> dækket.

> Hmm...er det virkeligt rigtigt at din rejseforsikring dækker noget som

Hvad hvis det er ham der går i stykker og ikke bilen eller CV'n
Tror du så også SOS transportere den gratis hjem

Søren

Fra : S.B.

Dato : 26-01-11 18:48

> [...]
> dækket.

> Hmm...er det virkeligt rigtigt at din rejseforsikring dækker noget som

Nej rejseforsikringen dækker ikke for bil hjem transport, det er SOS, kan
være jeg fik formuleret det lidt forkert før
Rejseforsikringen dækker din hjemtransport hvis du bliver syg, transport af
familie til det sygehus du evt måtte blive indlagt på osv

SOS skal nok få din bil og CV hjem, hvis du ikke selv er i stand til det
Jeg ville ikke undvære rejseforsikringen, er ikke så dyr så det kan svare
sig at spare den væk
SOS har jeg automatisk pga min kaskoforsikring

Søren

Fra : Henning Keseler

Dato : 26-01-11 19:15

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er vel kun hjemtransport der er aktuelt ?
> Alt andet er vel dækket af kasko og indboforsikring?

Det er lige netop hjemtransport der ikke længere er dækket af sygesikringen,
så derfor er det nok en god ide at tegne en rejseforsikring.
--
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 20:30

> [...]
> Det er vel kun hjemtransport der er aktuelt ?
> Alt andet er vel dækket af kasko og indboforsikring?
>
> Jeg regner kun med at campere inden for EU.

Jeg har et gratis mastercard fra banken.
Bruger jeg dette til at betale helt eller delvist for min rejse, har jeg
automatisk rejseforsikring gennem mastercard.

Betingelserne kan ses her:

http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Privat/Kort/Rejsebetmcgo.pdf

Når jeg kører med cv, skal jeg blot betale brændstof med kortet, så er
forsikringen gældende.

vh Palle

Fra : Kaj

Dato : 13-02-11 20:46

Tak for de gode svar.
Jeg har nu ændret min årsrejseforsikring med afbestillings forsikring
til en uden.
Så koster det kun det halve.
Har også fået et Camping Card Scandinavia fra DCU.

Så mangler jeg bare at se om jeg kan få byttet mit fortelt til et mindre,
og der bliver sommer.
Så går turen sydpå.

Kaj

Fra : Henning Keseler

Dato : 17-02-11 16:09

> [...]
> til en uden.
> Så koster det kun det halve.
> Har også fået et Camping Card Scandinavia fra DCU.

Jeg vil råde dig til at rekvirere et internationalt campingpas hvis du kører
sydpå, det er ikke alle steder de accepterer den skandinaviske. Hvis du er
medlem af DCU er den med i abonnementet og de sender den gratis, de skal
bare have besked på at du ønsker den.

Og husk så rød og grøn kort fra forsikringen, både på bil og cv.

--
Henning

Fra : Kaj

Dato : 17-02-11 20:14

"Henning Keseler" skrev i meddelelsen

[...]

Okay, det vil jeg gøre.
Tak.

Kaj

Fra : Mogens Jensen

Dato : 15-02-11 19:56

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i meddelelsen
> Hej.
>
> Som ny campist vil jeg gerne høre jeres mening ang. forsikring.
> Skal man tegne en rejseforsikring, hvis man camperer i udlandet ?

Efter min mening er det spild af penge at tegne rejseforsikringer hvis
man kun kører i EU lande.

Bil og vogn er kasko og tages hjem med sos.
Du selv har selvfølgeligt et blåt sygesikringskort, som giver
adgang til fri sygehjælp. Vil du hjem, så
koster en fly eller tog billet under kr. 1000,-
Bliver du alvorligt syg, og er i Frankrig eller Tyskland, så bliv
på hospitalet i pågældende land.

Man skal have et godt helbred
når man indlægges på et dansk hospital.

--