MSE vil opdateres, selv om den er opdatere~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-01-11 23:03

Min Microsoft Security Essentials er begyndt at opføre sig mærkeligt.

System: XP Pro SP3. Stationære computer, 2,4 GHz Pentium 4. 2 GB RAM.
Alt er opdateret.

Nogle minutter efter boot, med grøn ikon nede i bakken, popper der en
besked op nede ved bakken:

http://users.cybercity.dk/~dsl487543/MSE.jpg

Ikonet er nu rød. Højre-klikker jeg på ikonet, og vælger jeg "Åben",
kommer dette vindue frem

http://users.cybercity.dk/~dsl487543/MSE2.jpg

Der står, at en ny version af MSE er tilgængelig, men klikker jeg på
den røde "knap" sker der intet. Så logger jeg af min brugerkonto og
logger på igen som Administrator og kører Windows Update og får dette
resultat:

http://users.cybercity.dk/~dsl487543/MSE3.jpg

"Der er ingen tilgængelige opdateringer ...".

Det er så idag. Igår aftes poppede der lige pludseligt en besked op
nede i bakken - en rude med samme generelle udseende son på MSE.jpg -
om, at min XP ikke var en ægte og at jeg skulle klikke på en knap i
ruden for at fixe problemet. Det gjorde jeg. Jeg kom så ind på
Microsoft's side om WGA (Windows Genuine Advantage) og fik bekræftet
at Windows var ægte.

Så skete der ellers ikke mer' indtil i aften, hvor de ovenfor
beskrevne besked begyndte at komme.

Er der nogen der kan sige noget om hvad der er galt og hvordan fixer
jeg det?

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-01-11 00:32

Axel Hammerschmidt:

> Min Microsoft Security Essentials er begyndt at opføre sig
> mærkeligt.

En par tilføjelser.

Når jeg lukker ned efter MSE ikonet nede i bakken har skiftet farve til
rødt, hænger MSE og der kommer det vindue frem, hvor Windows forsøger
at lukke programmet der hænger ned. Det miskykkes og Windows giver mig
valget mellem "Afslut nu" og "Annuller". Når jeg så vælger "Annuller"
vendes der tilbage og nedlukningen fortsætter uden problemer.

Hvis der lukkes ned inden problemet med MSEs røde ikon mv i bakken sker
nedlukningen (osse) uden problemer.

Antal minutter inden MSE ikonet begynder at skifte farve er typisk ca
15 - 20 minutter.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-01-11 07:56

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Er der nogen der kan sige noget om hvad der er galt og hvordan fixer
> jeg det?

Hen den nye MSE installer fra deres hjemmeside. Denne vil opgradere din MSE
til nyeste som blev releaset 3-4 uger siden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-01-11 10:00

Bjarke Andersen:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Hen den nye MSE installer fra deres hjemmeside. Denne vil
> opgradere din MSE til nyeste som blev releaset 3-4 uger siden.

Mange tak for oplysningen om releaset.

Jeg regner nu med, at grunden til at den røde "knap" - som ses på
MSE2.jpg - var inaktiv er, at jeg benyttede en konto med begrænsede
rettigheder.

Jeg loggede så på som Administrator og åbnede MSE og klikkede bl.a på
den pil ned "v" man kan se øverst til højre på billedet (MSE2.jpg).
Der kommer så en menu frem og et af menupunkterne hedder "Kontroler,
om der er software opdateringer". Det var der.

Det er nok det nemmeste.

Men det er da mærkeligt, at opdateringen ikke kommer frem under
punktet "Microsoft Security Essentials" i Windows Update til XP Pro
SP3.

Det gælder forresten osse i Vista SP2, at der i Windows Update - som
jo er en kontrolpanel i Vista - heller ikke oplyses noget om, at der
er en opdatering til MSE. På min Macbook med Vista, begyndte MSE
nemli' osse at brokke sig.

Nå, men nu ligger version 2.0.657.0 på den stationære. Et andet
menupunkt under "v" hedder Om Security Essentials.

Så mangler jeg bare 3 XP Pro og 2 Vista SP2. Pyh ha!

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.