E-Mail
webnoob 5265
mail program med sync til android
Fra : ___P.Sir

Dato : 25-01-11 19:13

Jeg har gennem et stykke tid brugt Thunderbird, og via "Gcontactsync" fået
synkroniseret over Gmail til min HTC Legend. Det giver dog ofte problemer i
adressekartoteket, som forsvinder og må geninstalleres (har heldigvis
backup). Det må kunne gøres bedre...så det jeg søger er et mailprogram, som
kan synkronisere direkte med en sådan android telefon, uden mellemled...
Hvad virker - hvad kan foreslås? - (hvis vi helst vil undgå Outlook, som jo
giver andre problemer?)
preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-01-11 19:26

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellemled...
> Hvad virker - hvad kan foreslås? - (hvis vi helst vil undgå Outlook, som

Lad mig lige tilføje - hvis det ikke var helt klart - at det er kontakterne,
der skal synkroniseres. Mails er der jo ingen problemer med at hente direkte
fra serveren. Og når jeg ikke ønsker Outlook er det fordi de gange, jeg har
brugt det, har det givet problemer med ikke at ville lukke ned - hvilket
ikke kan ses, før man forsøger at åbne igen. Vistnok et kendt Outlook
problem (2003 ihvertfald).
Preben

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-01-11 19:40

___P.Sir wrote:
> [...]
> brugt det, har det givet problemer med ikke at ville lukke ned - hvilket
> ikke kan ses, før man forsøger at åbne igen. Vistnok et kendt Outlook

Jeg er begyndt at bruger Postbox2 fra http://www.postbox-inc.com/
men jeg ved ikke, om den kan det med at synkronisere.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Carl Drud

Dato : 25-01-11 19:54

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> writes:

> [...]
> synkroniseret over Gmail til min HTC Legend. Det giver dog ofte problemer i
> adressekartoteket, som forsvinder og må geninstalleres (har heldigvis

Jeg bruger TB + Zindus[¹] og det fungerer fint. Eneste minus er at
gade/by ikke bliver synkroniseret (kan evt. gøres via note feltet. Men
jeg har ikke oplevet problemer.

[¹]https://addons.mozilla.org/af/thunderbird/addon/zindus/

> [...]
> en sådan android telefon, uden mellemled... Hvad virker - hvad kan
> foreslås? - (hvis vi helst vil undgå Outlook, som jo giver andre

Evolution kan, men det er på Linux
http://askubuntu.com/questions/13652/how-can-i-add-and-keep-synced-my-gmail-contacts-in-evolution

Der er en uofficiel Windows version, men hvor tit eller om den
overhovedet bliver opdateret mere ved jeg ikke.

http://www.dipconsultants.com/evolution/

--
Carl

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-01-11 21:30

Den 25-01-2011 19:12, ___P.Sir skrev:
> [...]
> Hvad virker - hvad kan foreslås? - (hvis vi helst vil undgå Outlook, som jo

prøv MyPhoneExplore
http://www.fjsoft.at/en/home.php

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-01-11 22:27

___P.Sir skrev den 25-01-2011 19:12:
> Jeg har gennem et stykke tid brugt Thunderbird, og via "Gcontactsync" fået
> synkroniseret over Gmail til min HTC Legend. Det giver dog ofte problemer

Dette betalingsprogram med gratis prøvetid skulle kunne synkronisere
Thunderbird og Android-telefoner: http://www.birdiesync.com/