Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
exif forsvinder
Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-11 20:09

Det ser ud til at en del af mine exifs forsvinder undervejs
i PS og/eller LR (men jeg roder også lidt....)
Måske skulle man konv. til DNG for fremtiden?

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-11 21:07

Den 24-01-2011 20:09, Ole Larsen skrev:
> Det ser ud til at en del af mine exifs forsvinder undervejs
> i PS og/eller LR (men jeg roder også lidt....)
> Måske skulle man konv. til DNG for fremtiden?

Hvis du tænker på den med eksponeringsantal er det ikke ualmindeligt.
Her bruger man en optagelse, hvor kameraet gemmer i jpg.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-01-11 22:46

On 24-01-2011 21:07, Soeren Friberg wrote:

> Hvis du tænker på den med eksponeringsantal er det ikke ualmindeligt.
> Her bruger man en optagelse, hvor kameraet gemmer i jpg.

-eller nef

Men skal man se det, skal man have den avancerede meny frem i PS. Eller
osse skal man "bare" bruge Opanda, til at se på NEF'en

-gætter på det er det D300, som du har til salg ?

Bo //

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-11 23:13

Den 24-01-2011 22:46, Bo Bjerre skrev:

> [...]
> osse skal man "bare" bruge Opanda, til at se på NEF'en
>
> -gætter på det er det D300, som du har til salg ?

Nå ja, aux: ImageNumber!
Men mit må være fejlbehæftet! Har da ikke haft kameraet så længe

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-01-11 08:14

On 24-01-2011 22:46, Bo Bjerre wrote:

> [...]
> osse skal man "bare" bruge Opanda, til at se på NEF'en
>
> -gætter på det er det D300, som du har til salg ?

Jeg prøvede at lave jpgs lige fra NEF i PS og i LR og prøvede også
Opanda, men ingen expon. antal. Først da jeg lavede en eksp med NEF og
Jpg, kunne jeg se det.
Og ja, den D300
eklager at jeg fik sent til dig privat også

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-01-11 10:08

On 25-01-2011 08:13, Ole Larsen wrote:

> Jeg prøvede at lave jpgs lige fra NEF i PS og i LR og prøvede også
> Opanda, men ingen expon. antal. Først da jeg lavede en eksp med NEF og
> Jpg, kunne jeg se det.
> Og ja, den D300

Ja, hvis du bruger PS eller LR til at gemme en jpg fra en exif, så
forsvinder den type information.
Hvis du optager i NEF eller JPG, vil de to filer, direkte fra kameraet
indeholde informationen
I PS tager du billedet ind og klikker på file->file-information Find den
fane, der hedder noget med advanced. Her kan man så læse det.
Men som sagt, når programmet genner en ny kopi, videreføres
informationen ikke,

Bo //

Fra : Niels

Dato : 25-01-11 10:25

> Jeg prøvede at lave jpgs lige fra NEF i PS og i LR og prøvede også
> Opanda, men ingen expon. antal. Først da jeg lavede en eksp med NEF og
> Jpg, kunne jeg se det.

I PS fjerner "Save for web..." Exif-data. Det gør "Save as" i jpg-
format ikke.
Det betyder en del for filstørrelsen af små web-billeder.

--
Niels