Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotobøger
Fra : pind

Dato : 24-01-11 10:53

Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende
omkring lukketid og blænde.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-01-11 00:23

On 24-01-2011 18:53, pind wrote:
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende
> omkring lukketid og blænde.

Start med at hjemsøge biblioteket. Det er ligemeget, om bogen handler om
foto med film eller med digitalt. Fysikken er den samme,

Bo //

Fra : j.val

Dato : 25-01-11 09:49

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> wrote in message

> Start med at hjemsøge biblioteket. Det er ligemeget, om bogen handler om
> foto med film eller med digitalt. Fysikken er den samme,
>
> Bo //

Der er mange gode video-lektioner/vejledninger på www.miteos.dk
Gratis, kræver dog man opretter en brugerprofil.

Fra : Langgaard

Dato : 25-01-11 05:01

On 24 Jan., 18:53, pind <thea9...@gmail.com> wrote:
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende
> omkring lukketid og blænde.

Hej

Som Bo skriver, så er det biblioteket, få bøgerne i hænderne, se, føl
og læs.

De bøger jeg vil anbefale er Politikkens bog/bøger om foto, køb den/
dem event. antikvarisk til få kr. Bøgerne er rigt illustreret, find så
senere en om den digitale teknik.

--
Langgaard

Fra : KimT

Dato : 30-01-11 11:41

On 24-01-2011 18:53, pind wrote:
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende
> omkring lukketid og blænde.

Bryan Petersons's "Understanding Exposure" er eminent!
Læs et par reviews på nettet og du vil forstå det er en meget
kritikerrost bog. Han har også et par andre rigtigt gode bøger.

http://www.amazon.com/Understanding-Exposure-Photographs-Digital-Updated/dp/0817463003/ref=ntt_at_ep_dpi_3

/Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-01-11 12:06

pind skrev den 24-01-2011 18:53:
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende
> omkring lukketid og blænde.

man lærer helt klart mest ved at eksperimentere!

Læs om det grundlæggende (og det kan stort set alle fotobøger).....og gå
igang.

Om du derefter bruger 3 timer på at læse en bog eller 3 timer på at
fotografere samme objekt med forskellige indstillinger. Det giver
stadig tre timer.

Selv om du læser dig til noget i 3 timer, så kommer du alligevel til at
bruge mindst 3 timer på eksperimentere.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Joe B.

Dato : 30-01-11 15:23

On Jan 24, 6:53 pm, pind <thea9...@gmail.com> wrote:
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende
> omkring lukketid og blænde.

Helt generelt vil jeg anbefale det svenske magasin som hedder
"Fotoguiden". Det er et glimrende magasin som giver inspiration og
idéer, og som ikke er fyldt med reviews og tests og den slags. -Det
handler i bund og grund om at tage billeder, dvs. komposition, teknik,
turorial, redigering og den slags.
Se mere her: http://www.faktabocker.se/App/tradepoint/B2C/ui/catalog/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=24

Fra : hanne.kahr@cewecolor~

Dato : 31-01-11 04:20

> [...]
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende

Hvis du prøver at gå ind på www.cewefotobog.dk så kan du se fotobøger
du selv kan lave af dine egne billeder

Fra : Langgaard

Dato : 31-01-11 06:07

On 31 Jan., 12:20, hanne.k...@cewecolor.dk wrote:

> Hvis du prøver at gå ind påwww.cewefotobog.dkså kan du se fotobøger
> du selv kan lave af dine egne billeder

Hej Hanne

Det er meget dårlig stil at gøre reklame for et kommercielt produkt i
denne gruppe, især når produktet intet har at gøre med det
efterspurgte!

Din mail viser jo tydeligt at du en tilknytning til firmaet

--
Langgaard

Fra : Sahlfoto.dk

Dato : 02-02-11 01:14

> [...]
> Jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med blænd og lukketid. Er der nogle
> der kender nogle gode fotobøger, hvor man kan lære noget grundlæggende

Vil også anbefale Joe McNally's bøger. Han er en fantastisk fotograf,
og en eminent historie fortæller. Både "The Hot Shoe Diaries" og "The
Moment it Clicks" er enormt lærerige!

Vh Andreas Sahl / www.sahlfoto.dk