Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photodisc?
Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 24-01-11 10:50

Er her nogen der kan huske PhotoDisc?

Et format fra 80'erne.

Jeg har en dynge negativer jeg gerne bil ha scannet til digitale fotos.

Hvor kan man betale sig fra det?

Mvh H.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-01-11 11:29

Jo, jeg husker godt Photodisc.
Angående scanning af negativer så se:
http://www.scanpixel.dk/negativ-scanning/

Men hvorfor ikke bare købe en negativ scanner og gøre det selv? De er
ikke så dyre.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henrik 8600

Dato : 24-01-11 16:37

?Det ser ikke ud til at de scanner PhotoDiscs?

Har du et link til en Negativscanner der kan klare det??

Mvh Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-11 00:09

Nu var det også negativer han ville have scannet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Steffen

Dato : 25-01-11 12:26

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Nu var det også negativer han ville have scannet.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Det er også negativer, se her:

<http://gadgets.boingboing.net/2008/03/31/bad-old-days-kodak-d.html>

mvh
steffen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-01-11 17:37

"Steffen" <sds@neffets.dk> skrev i meddelelsen
> Det er også negativer, se her:
> <http://gadgets.boingboing.net/2008/03/31/bad-old-days-kodak-d.html>
> steffen

Jeps - alt andet lige burde man kunne scanne hele "hjulet" ind og køre
den gennem et billedbehandlingsprogram, hvor man skærer billederne ug og
laver dem om fra negativ til positiv - men der er vist en del arbejde i
det ?

Jan

Fra : Henrik 8600

Dato : 25-01-11 22:32

?Ja, der sidder 15 negativer i én PhotoDisc (-;

H.

Fra : AS

Dato : 24-01-11 18:53

> [...]
....>

Fra : AS

Dato : 24-01-11 18:55

<address_is@invalid.invalid> wrote in message
> Er her nogen der kan huske PhotoDisc?
>
> Et format fra 80'erne.

Kan godt.

> Jeg har en dynge negativer jeg gerne bil ha scannet til digitale fotos.

AFAIK der findes ikke denne service mere. Alligevel kan man skanne til alle
almindelige formater (tif, jpg osv.) med en film scanner. Bare det bliver
ikke billigt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-11 23:09

<address_is@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> Er her nogen der kan huske PhotoDisc?

Jo - jeg har set dem på et tidspunkt, men aldrig selv brugt dem.

> Jeg har en dynge negativer jeg gerne bil ha scannet til digitale
> fotos.

Som andre nævner bliver det nok svært - køb en scanner evt brugt - scan
dem ind og sælg scanneren igen - det du så taber på scanneren, er så din
pris på scanningen

Jan

Fra : Kurd

Dato : 25-01-11 01:22

> [...]
>
> Som andre nævner bliver det nok svært - køb en scanner evt brugt - scan
> dem ind og sælg scanneren igen - det du så taber på scanneren, er så din

Ikke alle er på offentlig forsørgelse.

Fra : Henrik 8600

Dato : 25-01-11 22:38

?

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke alle er på offentlig forsørgelse.

Næe, det er de også ved at afskaffe...

H.

Fra : Henrik 8600

Dato : 25-01-11 22:37

Jojo, men er der ingen der har et link til en scanner der rent faktisk kan
tage PhotoDics?

H.

Fra : Langgaard

Dato : 26-01-11 03:05

On 24 Jan., 10:49, <address...@invalid.invalid> wrote:
> Er her nogen der kan huske PhotoDisc?
>
> Et format fra 80'erne.
>
> Jeg har en dynge negativer jeg gerne bil ha scannet til digitale fotos.
>
> Hvor kan man betale sig fra det?

Spørg hos fotohandleren!

Eller gør det selv med en fladbedscanner med udstyr til negativer/
dias. Glem alt om formatet, scan hele disken og tilret efterfølgende i
et fotobehandlingsprogram.

Og søg så selv efter link!

--
Langgaard

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 27-01-11 23:08

Hej.

Den 24-01-2011 10:49, address_is@invalid.invalid skrev:
> Er her nogen der kan huske PhotoDisc?
>
> Et format fra 80'erne.
>
> Jeg har en dynge negativer jeg gerne bil ha scannet til digitale fotos.
>
> Hvor kan man betale sig fra det?

Jeg har aldrig brugt photodisk, men jeg kan bruge google. 10 sekuders
brug gav nedenstående link.

http://stayornay.com/tech/?p=160

Prøv selv at lede efter mere. Det er ikke så svært.

mvh Jesper

Fra : Ivar

Dato : 30-01-11 11:56

address_is@invalid.invalid skrev:

> Er her nogen der kan huske PhotoDisc?

Jeg kan ikke. Hvorfor vil du gerne have scannet noget ind i et
gammelt format?
Var det ikke bedre at få det scannet ind i et nyt format, og så
eventuelt konvertere det til et gammelt, hvis du har udstyr, der
har brug for det.

> Et format fra 80'erne.

Var det ikke bare et salgsnavn for digitaliserede billeder på en CD?

Ivar Magnusson

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-02-11 12:02

Ivar wrote:

> Var det ikke bare et salgsnavn for digitaliserede billeder på en CD?

Du tænker vist på PhotoCD

Martin

Fra : Henrik 8600

Dato : 22-02-11 17:22

En smutter, det hedder Disc Film, du kan se mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_film

H.

Fra : Langgaard

Dato : 02-02-11 03:35

On 30 Jan., 11:56, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Jeg kan ikke. Hvorfor vil du gerne have scannet noget ind i et
> gammelt format?
> Var det ikke bedre at f det scannet ind i et nyt format, og s
> eventuelt konvertere det til et gammelt, hvis du har udstyr, der
> har brug for det.

> Var det ikke bare et salgsnavn for digitaliserede billeder p en CD?
>
> Ivar Magnusson

Hej Ivar

Fra : Ivar

Dato : 02-02-11 18:15

Langgaard skrev:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_film

Nå dem, ja dem havde jeg glemt.
Med et format på 11 x 8 mm var det ringere end det mindste
Instamatic format. Det kan ikke undre nogen, at det ikke
blev en succes.

Ivar Magnusson

Fra : Langgaard

Dato : 03-02-11 07:45

On 2 Feb., 18:14, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> N dem, ja dem havde jeg glemt.
> Med et format p 11 x 8 mm var det ringere end det mindste
> Instamatic format. Det kan ikke undre nogen, at det ikke
> blev en succes.

Hej Ivar

Ja, Kodak kom på den tid med nogle underlige tiltag, mange var dømt på
forhånd. Men det er vel forståeligt at de satsede på nye produkter
hele tiden der var jo flere ting der var lykkedes for dem, og som de
havde tjent kassen på!

--
Langgaard