Til ham med vinsiderne
Fra : scootergrisen

Dato : 25-01-11 01:54

Angående det her layout som jeg ikke forstod :
http://scootergrisen.dk/test/test0032.html

Nu tror jeg at jeg har en forklaring.

Se den her side :
http://scootergrisen.dk/test/test0049.html

Først lave vi 2 <div></div> bokse:

og

..menu sætter vi til position:absolute;
Det betyder at nu er begge bokse placeret samme sted oven i hinanden.
Begge bokse starter altså øverste i venstre hjørne af browseren.

Så sætte vi en ønskede bredde på .menu med width:200px; og en
tilsvarrende margin-left:200px; på .indhold i samme bredde som menuen :

.menu{
position:absolute;
width:200px;
}

.indhold{
margin-left:200px;
}

Fra : Preben Nielsen

Dato : 25-01-11 12:30

On 25 Jan., 01:54, scootergrisen wrote:

> [...]
>
> Så sætte vi en ønskede bredde på .menu med width:200px; og en
> tilsvarrende margin-left:200px; på .indhold i samme bredde som menuen :

Tak fordi at du følger op. Men jeg er ikke helt med. Du leverede en
løsning på mit problem (i tråden "Et tredje div-problem..."), der
virkede helt fint, men det var den med en margin-left: -100%; for
venstre kolonne (menu). Den virkede perfekt, men hverken du eller jeg
forstod hvorfor, og hvordan den virkede.
For et par dage siden overgik jeg til en anden model, hvilket jeg har
skrevet om i nævnte tråd, en løsning, hvor koderne er til at forstå..

Iøvrigt må der være en eller nogle afgørende forskelle mellem min side
og så din:http://scootergrisen.dk/test/test0049.html idet din ikke
virker i IE7. Her ligger menuen oveni indholdet og altså ikke ude til
venstre.
Jeg går ikke længere ind i at finde ud af, hvad det handler om, idet
jeg som nævnt nu har en løsning som både virker og som er til at
forstå.

Tak for din hjælpsomhed.

/Preben

Fra : Preben Nielsen

Dato : 25-01-11 12:45

On 25 Jan., 01:54, scootergrisen wrote:

- Skjul tekst i anførselstegn -
- Vis tekst i anførselstegn -

> [...]

venstre.
Jeg går ikke længere ind i at finde ud af, hvad det handler om, idet
jeg som nævnt nu har en løsning som både virker og som jeg kan
forstå.

Tak for din hjælpsomhed.

/Preben