Berlin - billigst!
Fra : Jebir

Dato : 23-01-11 23:54

Hejsa!

Jeg sidder i øjeblikket og kigger lidt på muligheden for at komme til
Berlin - så billigt som muligt

Jeg ville normalvis foretrække bil, men må jo nok indrømme at det må
kunne gøres billigere - men spørgsmålet er hvordan? Jeg har kigget lidt
på tog, fly og bus, og kan umiddelbart udlede at bus er det billigste,
men mange af selskaberne sælger kun samlede pakker inkl. hotel.

Kan nogen komme med nogle fif? Tidspunktet er ikke fastlagt.
Skal fra Esbjerg, men har mulighed for at stå på andre steder i landet
alt efter mulighederne.
Kan det måske betale sig at kigge mod udlandet? Kunne der gå en
"rutebil" fra lige syd for den dansk-tyske grænse eller lignende?

På forhånd tak,
Jebir

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 24-01-11 00:28

Den 23-01-2011 23:53, Jebir skrev:
> [...]
> Kan det måske betale sig at kigge mod udlandet? Kunne der gå en
> "rutebil" fra lige syd for den dansk-tyske grænse eller lignende?

Hvis tidspunktet ikke er fastlagt, kunne du måske nå at få billige
togbilletter?
Det er en meget behagelig tur med ICE

Bjarne

Fra : oz3bto

Dato : 24-01-11 14:10

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det måske betale sig at kigge mod udlandet? Kunne der gå en "rutebil"
> fra lige syd for den dansk-tyske grænse eller lignende?

Nu var det ikke Berlin vi skulle til men Amsterdam..

Billigste var at tage bussen til tyskland også købe billetten derfra og
videre .. ca halv pris af hvad vi skulle gi i DK for samme tur

Fra : cykelsmeden

Dato : 03-02-11 21:16

Den 24-01-2011 14:09, oz3bto skrev:
> Billigste var at tage bussen til tyskland også købe billetten derfra og
> videre .. ca halv pris af hvad vi skulle gi i DK for samme tur
du kan også købe billetten i tyskland(nettet) med afgang fra en DKstation.
- ofte meget billigere
//finn

Fra : Armand

Dato : 02-03-11 13:01

> [...]
> Kan det måske betale sig at kigge mod udlandet? Kunne der gå en
> "rutebil" fra lige syd for den dansk-tyske grænse eller lignende?

Der kører direkte busser fra Hamborg med 12 daglige afgange; men som det
er med al offentlig transport så koster den umiddelbart billigste
returbillet ca. det samme som det plejer at koste mig i diesel at køre
til Berlin i min bil - Og dét er hele vejen (fra Trekantsområdet).
Er man blot to i bilen bliver det således til under det halve af hvad
det koster at køre med bus fra Hamborg

Turen er ganske overkommelig, hvilket også har gjort vores familie til
vane-besøgende: Fra grænsen er der omkring 450km og bortset fra at det
bedst kan svare sig at køre 'skråt bagom' Hamborg ved Neumünster, er det
"gerade aus" hele vejen.
Netop syd for Neumünster ligger der en 'autohof' hvor det oftest passer
os at spise undervejs - Alt efter hvor tidligt vi er kommet hjemmefra:
Vi har jævnligt kørt hjemmefra kl. røv så vi kunne indtage morgenmaden
på vores yndlingscafe ved ankomst hen på formiddagen

Det er efterhånde noget siden at du spurgte, men jeg håber at dette vil
være dig til gavn i din beslutningsfase.

--
Armand.