Tog Wien-Bratislava
Fra : Henry Vest

Dato : 23-01-11 15:00

Jeg skal til Bratislava om nogle få uger. Jeg flyver til Wien og vil tage
tog derfra. Nogen der har erfaring med det? Kan man bare købe en billet og
hoppe på toget, eller skal man have reserveret i forvejen?

--
Henry Vest

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-01-11 15:49

Henry Vest skrev:

> [...]
> og vil tage tog derfra. Nogen der har erfaring med det? Kan
> man bare købe en billet og hoppe på toget, eller skal man have

Der er cirka halvtimesdrift fra Wien (Südbahnhof) til Bratislava
og turen varer cirka 50 minutter:
http://wikitravel.org/en/Bratislava
Men erfaring har jeg *ikke*, så forhåbentlig kommer der andre
svar.

--
Herluf :·)

Fra : Finn Møller

Dato : 24-01-11 23:49

"Henry Vest" <henryvest@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tog derfra. Nogen der har erfaring med det? Kan man bare købe en billet og
> hoppe på toget, eller skal man have reserveret i forvejen?

Skal selv samme vej senere på året. Tog virker "bøvlet", da man først skal
fra lufthavnen og ind til Südbahnhof og så tilbage østpå til Bratislava -
det er ihvertfald det, bahn.de foreslår. Fra lufthavnen er der i stedet
nogle busmuligheder, som virker hurtigere og nemmere, se
http://www.viennaairport.com/jart/prj3/va/main.jart?rel=de&content-id=1249344074246&reserve-mode=active.
Om man skal booke ved jeg ikke, men jeg vil gætte på, at det ikke er
nødvendigt.

God tur

Finn