Brug af Google Apps til sports klub?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 23-01-11 09:15

Hej

Jeg er webmaster for en sportsklub, og overvejede et samlet system
hvor bestyrelses medlemmer har hver sin konto. Lige pt. har vi bare et
enkelt almindeligt google/gmail login.
Vi bruger både gmail og google kalender. Er der nogen som har erfaring
med Google Apps til dette formål?

Jeg var ved at skulle teste det, men så spørger tilmeldingen om domæne
navn, og vil lave DNS ændringer, så jeg afbrød registreringen.

Nogen med erfaringer her eller andre løsninger?

mvh Lars

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-01-11 19:30

Lars Rasmussen skrev:

> Vi bruger både gmail og google kalender. Er der nogen som har
> erfaring med Google Apps til dette formål?

Google Apps kan sættes op så det fungerer præcist som en Gmail/Google-konto,
blot med den forskel at man bruger sit eget domæne. Dvs. at kalender og
docs osse fungerer som forventet.

> Jeg var ved at skulle teste det, men så spørger tilmeldingen om domæne
> navn, og vil lave DNS ændringer, så jeg afbrød registreringen.

Google Apps er beregnet på eget domæne. Jeg har ikke hørt at man kan bruge
det uden…

Et domæne koster pt. 45 kr. + moms om året, så det er til at overkomme.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 23-01-11 11:43

On 23 Jan., 19:30, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk> wrote:

> Google Apps er beregnet på eget domæne.  Jeg har ikke hørt at man kan bruge
> det uden…
>
> Et domæne koster pt. 45 kr. + moms om året, så det er til at overkomme.

Tak. Glemte vist at skrive at vi har et domæne med hjemmeside, som
kører på en af vores sponsorers server. Denne server tilbyder ikke
andet end hosting af hjemmesiden.
Og så var det jeg blev nervøs, hvad sker der nu hvis jeg gennemfører
registreringen? Skal hjemmeside fysisks flyttes til en google server?
Syndes jeg mangler overblikket pt. om hvordan det hele hænger sammen.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-01-11 19:47

Lars Rasmussen skrev:

> [...]
> Og så var det jeg blev nervøs, hvad sker der nu hvis jeg gennemfører
> registreringen? Skal hjemmeside fysisks flyttes til en google server?

Nej, man kan knytte så lidt eller så meget af ens domæne til Google som
man har lyst til — det foregår som en kombination af at ændre DNS og
at trykke på nogle knapper i kontrolpanelet hos Google Apps. Man kan
sagtens have mail, xmpp, kalender og docs kørende hos Google Apps mens
ens websider kører hvor de plejer at køre.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 25-01-11 14:42

> Nej, man kan knytte så lidt eller så meget af ens domæne til Google som
> man har lyst til

Det nemmeste vil imho være at oprette et seperat domæne til formålet . feks.
'best-sportskub.dk'

Så kan man rode så tosset man vil til man er klar til at gå i luften og da
evt flytte dele af det primære domæne

/A

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-01-11 20:41

Den 25/01/11 14.42, Anders Majland skrev:

> Det nemmeste vil imho være at oprette et seperat domæne til formålet .
> feks. 'best-sportskub.dk'

Man kan vel lige så godt oprette et underdomæne.

/Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 26-01-11 18:00

> Man kan vel lige så godt oprette et underdomæne.

Hvis man ikke er helt sikker på begreberne og ikke helt sikker på hvad det
er man er ved at redelegere til google er et seperat domæne imho det sikre
valg at fumle med