Thunderbird - nogle spørgsmål
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-11 14:51

Hej alle

Jeg har nogle (flere) spørgsmål om Thunderbird:

1. Hvorfor medtager den ikke min signatur i svar, men kun i
indlæg i en ny tråd?

2. Hvorfor er nogle indlæg i oversigten understreget? Det gælder
både emne og afsender.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-01-11 15:01

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> ny tråd?
>
> 2. Hvorfor er nogle indlæg i oversigten understreget? Det gælder både

Hej Bertel

Ad 1:
Jeg mener, at du kan ændre dette under indstillingerne for
din mailkonto.

Ad2:
Jeg mener det skyldes, at indlæget ikke er blevet læst /
åbnet.

Har du iøvrigt set mit indlæg til din tråd
Finder der et godt mailprogram? :

Jeg synes umiddelbart, at Postbox 2 er kommet til at køre godt
(i hvert fald til mine formål).
Jeg har været i gang med at skrive en kort vejledning til mig selv
og andre interesserede.

http://www.postbox-inc.com/

Hvis du i forvejen har installeret Thunderbird, vil Postbox spørge dig,
om du vil importere fra Thunderbird.
Jeg havde lidt knas med det og valgte derfor importen fra.
Noget tyder dog på, at de har fået det løst med den seneste version af
Postbox.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-11 22:22

Martin Ploug skrev:

> Ad 1:
> Jeg mener, at du kan ændre dette under indstillingerne for
> din mailkonto.

Ja, det så jeg i det andet svar.

> Ad2:
> Jeg mener det skyldes, at indlæget ikke er blevet læst /
> åbnet.

Okay.

> Har du iøvrigt set mit indlæg til din tråd
> Finder der et godt mailprogram? :

Ja, jeg så det godt, men jeg har ikke afprøver Postbox2 endnu.
Lige nu er jeg igen igen ved at prøve at overtale mig selv til at
bruge Thunderbird til både mail og usenet. Jeg er vant til kun at
bruge ét program til det, og det er også en fordel hvis jeg vil
svare en usenetter personligt. Og Thunderbird kan håndtere og
gengive UTF-8. Det er en fordel som Agent 1.93 ikke har.> Jeg
synes umiddelbart, at Postbox 2 er kommet til at køre godt

Men jeg ska bestemt afprøve dit forslag.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-11 23:18

Bertel Lund Hansen skrev:

> Men jeg ska bestemt afprøve dit forslag.

Det faldt fordi det lægger filer på C-drevet. Det har Agent 1.x
aldrig gjort, og Thunderbird har jeg i en portable-version.

Fidusen er at jeg kan slagte C-drevet uden at miste data.

Bortset fra det ser programnmet rigtig fornuftigt ud.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-01-11 15:12

Bertel Lund Hansen skrev den 23-01-2011 14:51:
> 1. Hvorfor medtager den ikke min signatur i svar, men kun i indlæg i en
> ny tråd?

Kan ændres. Funktioner -> kontoindstillinger -> komposition &
adressering -> brug signatur i svar.

> 2. Hvorfor er nogle indlæg i oversigten understreget? Det gælder både
> emne og afsender.

Tråden indeholder ulæste indlæg.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-11 16:55

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har nogle (flere) spørgsmål om Thunderbird:
>
> 1. Hvorfor medtager den ikke min signatur i svar, men kun i
> indlæg i en ny tråd?

Godt spørgsmål. Jeg er selv begyndt at lægge mærke til en
inkonsekvens med signaturen. Jeg har slået signatur fra (den
indsættes i stedet via en udvidelse), men alligevel
indsættes signaturen i indstillingerne nogle gange og ikke
andre - og det gør ikke forskel, om det er i svar eller i
nye indlæg.

Jeg har aldrig fået gjort noget ved det - før nu, hvor jeg
har slettet teksten i signaturfeltet i indstillingerne. Det
ser ud som om, programmet ignorerer, om der er flueben eller
ej for om, der skal medtages signatur.

> 2. Hvorfor er nogle indlæg i oversigten understreget? Det
> gælder både emne og afsender.

Stregen fortæller dig, at der er nye indlæg i tråden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør din hjemmeside mere intelligent, begynderguide om PHP:

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-01-11 17:40

Bertel Lund Hansen skrev den 23-01-2011 14:51:
> Jeg har nogle (flere) spørgsmål om Thunderbird:

Jeg har også et spørgsmål:
1. Hvorfor bruger du ikke den nyeste version?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-11 22:03

Jens Jensen skrev:

> Jeg har også et spørgsmål:
> 1. Hvorfor bruger du ikke den nyeste version?

Jeg har normalt ikke specielt travlt med at opgradere til sidste
version af diverse programmer. Lige nu er jeg i en ret frustreret
fase hvor jeg hverken har et mailprogram eller en newsreader der
fungerer ordentligt. Det går over min forstand at dagens
programmer ikke er på højde med nogle der er 15-20 år gamle hvad
*basale* funktioner angår.

Thunderbird fucker f.eks. farverne op når jeg redigerer et svar.
Og der kan de ikke undskylde sig med at de er ligeglade med
usenet, for det sker også i mails.

Derudover bruger jeg portable-versioner hvor jeg kan komme afsted
med det, og jeg vil ikke risikere at de opgraderer til en
non-portable version, så det gør jeg manuelt.

--
Bertel