Fra : Kall, Mogens

Dato : 22-01-11 13:20

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Sunday, March 21, 2010, CET 11:40, GMT 10:40
Subject: Re: Argument mod vielse af homoseksuelle
10877 news:4ba5f797$0$280$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/609c2f6a5baa329e

> Kirken° er IKKE et demokrati!
>
> Og det er nok heri, at hele misforståelsen er opstået.
>
> Kirken er privat ejendom; ejet af Kristus Himself, jævnfør Ef. 12,15-16.
>
> Vi mennesker, herunder også Paven i Rom osv., er sådan set *kun*
> godsforvaltere.
>
> Vi har derfor IKKE bemyndigelse til at ændre på Kirkens lære.
>
> Det er heri, den egentlige *vildfarelse* foreligger, apropos som jeg tidligere

I et læserbrev i den kristne ugeavis Udfordringen http://www.udfordringen.dk/
torsdag den 20. januar 2011 side 20 skriver Gert Grube følgende:

=== citat start ===

En kraftig advarsel

Af Gert Grube

Forleden så jeg en tv-reportage med titlen "Skibet, der ikke
kunne synke." Det omtalte skib var Titanic, og med en stærk
dokumentation blev man belært om, at det var menneskelige fejl
og brist, der var årsag til den katastrofe, der rystede verden.

Udkigsposterne havde mod alle regler ikke benyttet deres
kikkerter, der kunne have afværget ulykken.

Med et pennestrøg reducerede man 48 redningsbåde til 16,
for som der blev argumenteret, turisterne skulle ikke betale for at se
på redningsbåde.

Telegrafisten om bord havde for at tjene en ekstra skilling travlt
med at sende ligegyldige telegrammer af sted til familie og
venner i New York og var derfor ikke tilstrækkelig opmærksom
på de signaler, derlød fra andre skibe, som havde observeret isbjerge
på sejlruten. Det sidste signal nåede i øvrigt ikke frem til kaptajnen.

Et nærliggende skib California havde sendt et signal, som
åbenbart ikke havde vundet gehør. California sendte nu et ekstra
kraftigt signal til telegrafisten for om muligt at få ham til at vågne
op. I stedet for at tage advarslen alvorligt blev han
tydelig irriteret og lod California forstå, at man ikke ville forstyrres
mere. Selv ville California ligge natten over på grund af
isbjergene.

Men Titanic sejlede videre med uformindsket fart, for det var jo
æren, der stod på spil. Verdens største skib skulle nå New York
så hurtigt som muligt - og desuden sagde man i sit hovmod, at skibet
ikke kunne synke. Ja, hvilket hovmod. Ordet Titan betyder i
øvrigt hovmod.

Da det så endelig gjalt, sendte Titanic-telegrafisten et nødsignal
ud, men California, som ellers kunne have reddet hele
Titanics besætning, fordi det lå så tæt på, havde efter ordre lukket
al kommunikation ned og opfangede derfor ikke signalet - og den
store katastrofe indtraf.

Jeg kunne i den forbindelse ikke lade være med at tænke på
vor Fokkekirke og den debat, der har været i Kristeligt Dagblad om
indførelse af de nye partnerskabsritualer. Kompetente personer har
virkelig hævet røsten for at advare mod indførelse af alt det
nye. Men tilsyneladende sejler de fleste biskopper og med dem
mange præster videre uden at reagere. Man ved bedre. Selv
bibelhenvisninger gør ikke indtryk.

Jeg finder, at det er hovmod af værste skuffe, hvis man ikke
vil indrette sin sejlads efter anvisninger fra den bog, der har
været kulturbærer igennem århundreder.

Mesteren selv, Jesus, henviste uden tøven til skriften både i
ørkenen og på korset, hvor han stod over for en fjende, der var
både snu og opfindsom. jesus udsendte signalet "Der står skrevet!"
og løgnen måtte vige.

Jeg siger tak for de mange indlæg i Kristeligt Dagblad, hvor
signalet fra mange flittige skribenter har været kraftigt. Lad os
håbe, at de, der står med ansvaret for indførelse af partnerskabsritualer,
standser.

=== citat slut ===

*Frafaldet* måtte jo komme (i Endetiden), som profeteret i Bibelen !

Det klogeste, man i dén situation kan gøre, er nok at adskille Staten og
Folkekirken, fordi så ville Folkekirken blive tvunget til udelukkende at
få deres indtægter fra *aktive* medlemmer, og her vil minimumskravet
så nok blive, at man er sin Herre tro, apropos ...

Sitting dog waiting for its master in the twilight, 2010-12-12, Freeware
Freeware003
20. jan 2011
http://www.youtube.com/watch?v=HJZAS44_Zl0

Med venlig hilsen,