Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Redde foto?
Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-11 16:45

Vi har et dejligt billede - www.granvista.dk/sharpen - men desværre
elendigt, rent teknisk, som I kan se. Taget i dårligt lys med forkert
indstilling formentlig.
Det er et betydningsfuldt foto - bror og søster mødes første gang efter lang
tid - og vi vil gerne gøre dette foto bedre, til evt. print og ophængning.
Men hvordan? Er der nogen der har forslag til hvordan dette billede kan
reddes? Har Photoshop Elements, men evt. adgang til de dyrere programmer,
f.eks. som trial.
Psir
--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-11 17:50

Den 22-01-2011 16:44, ___P.Sir skrev:
> Vi har et dejligt billede - www.granvista.dk/sharpen - men desværre
> elendigt, rent teknisk, som I kan se. Taget i dårligt lys med forkert

Jeg er enig i din vurdering, og det er ikke let at få noget godt
(teknisk) frem, men alligevel et forsøg:
http://imageupload.org/?di=1129571475813

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-11 18:42

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig i din vurdering, og det er ikke let at få noget godt (teknisk)
> frem, men alligevel et forsøg:
> http://imageupload.org/?di=1129571475813

Det var faktisk en meget sjov løsning, når nu skaden ER sket...Ikke mindst
betydeligt bedre end originalen, på trods af det lidt unaturlige i
farverne - men det er jo kunst!. Tak for det.
psir

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-11 18:46

Den 22-01-2011 18:41, ___P.Sir skrev:
> [...]
> betydeligt bedre end originalen, på trods af det lidt unaturlige i
> farverne - men det er jo kunst!. Tak for det.

Ja, lidt overdrevet og groft. Det er jo dit billede, og du har mulighed
for at slette det med dette link:
http://imageupload.org?d=71d93bf8ef494b50f63f8f28a018f3ff

(hvis en eller anden sletter det ved en fejl, skal jeg nok lægge det ud,
men det tvivler jeg på)

Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-11 19:15

> [...]
> http://imageupload.org?d=71d93bf8ef494b50f63f8f28a018f3ff
>
> (hvis en eller anden sletter det ved en fejl, skal jeg nok lægge det ud,

Det er ok -jeg har hentet det ned til min egen computer nu.
Psir

Fra : Soeren Friberg

Dato : 29-01-11 21:10

Den 22-01-2011 17:49, Soeren Friberg skrev:

> Jeg er enig i din vurdering, og det er ikke let at få noget godt
> (teknisk) frem, men alligevel et forsøg:
> http://imageupload.org/?di=1129571475813

En anden mulighed:
http://www.imageupload.org/?di=5129633173016

Fra : Peter Caspersen

Dato : 22-01-11 18:16

Hej når du nu har Elements, så prøv at lave et nyt layer og sæt det til
"multiply" og hvis du vil have det lidt mørker så lav endnu et layer
og sæt det til multiply er det så formeget så sæt opacity ned på det sidste
layer, du kan også bare prøve dig frem med forskellige layer.

Jeg går ud fra at man kan køre layer i Elements, og hvis du kan de kan du
måske også lave en layer mask hvis der er noget der bliver for
mørt eller for lyst.

Det bliver nok aldrig til et stort billede på vægen, men det kan da sagtens
blive til et godt 13*18 eller noget i den stil

Held og lykke med det.

Peter

Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-11 18:43

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det bliver nok aldrig til et stort billede på vægen, men det kan da
> sagtens blive til et godt 13*18 eller noget i den stil

Tak for det - forsøger også dette forslag.
psir

Fra : Peter Caspersen

Dato : 22-01-11 20:32

Hej Igen

Jeg har lige smidt det op så du kan se hvad jeg mener
http://www.pcfoto.dk/4010_peter.jpg

Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-11 21:57

> Hej Igen
>
> Jeg har lige smidt det op så du kan se hvad jeg mener
> http://www.pcfoto.dk/4010_peter.jpg
>
> -Peter

Tak skal du have. Jeg skal eksperimentere lidt med det på en kedelig søndag
imorgen.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-01-11 22:30

On 22-01-2011 21:56, ___P.Sir wrote:
> "Peter Caspersen"<pc@caspernet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skal du have. Jeg skal eksperimentere lidt med det på en kedelig søndag
> imorgen.

Uanset, hvilken mulighed, du ender med: ret horisonten op til vandRET

Bo //

Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-11 18:19
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-11 18:32

Michael Holm wrote:
> Tre forskellige experimenter:
>
> http://www.gizwiz.dk/GranVista/CIMG4010-1.jpg
> http://www.gizwiz.dk/GranVista/CIMG4010-2.jpg
> http://www.gizwiz.dk/GranVista/CIMG4010-3.jpg
>
> Haaber du kan bruge et af dem.

Det har du egentlig gjort godt, Michael. Især synes jeg, nr. 3 er den
bedste - ihvertfald rent kunstnerisk betragtet... - Modlysbilleder er
altid vanskelige at arbejde med. - Jeg prøvede også lidt
eksperimentering i Photoshop og nåede frem til noget, der lå tættest på
nr. 2, men syntes ikke, det var godt nok til at oploade til ham.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-11 19:08

Takker :)

Jeg kan selv bedst lide nr 1, men det er fra et teknisk synspunkt, ikke
kunstnerisk.

//Michael