Findes der et godt mailprogram?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 11:39

Hej alle

Thunderbirds usenet-del er stenalderagtig i forhold til mit 12-13
år gamle newsprogram (Agent 1.93), så nu overvejer jeg at løse
mit nys opdukkede mailproblem ved at skaffe et separat
mailprogram og fortsætte med Agent til news.

Findes der et godt mailprogram? Det skal kunne oprette
forbindelse ved at bruge STARTTLS som er en sikkerhedsprotokol,
og det skal have en brugbar adressebog.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-11 12:46

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Findes der et godt mailprogram? Det skal kunne oprette
> forbindelse ved at bruge STARTTLS som er en sikkerhedsprotokol,

Eudora

http://www.eudora.com/email/docs/index.html

Start med at hente User Guide

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-01-11 13:15

Bertel Lund Hansen skrev den 22-01-2011 11:38:
> Findes der et godt mailprogram?

Og hvorfor er Thunderbird så ikke godt som mailprogram?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 14:37

Jens Jensen skrev:

> Og hvorfor er Thunderbird så ikke godt som mailprogram?

Det er nogenlunde.

Filtre er permanente. Jeg er vant til at kunne sætte dem op så de
udløber efter en valgfri periode når de ikke har været i brug.

Opsætning af maillister er underligt. Jeg har beskrevet
problemerne i et par andre tråde.

Jeg synes at det er frustrerende at det ikke engang er på højde
med et program hvis funktionalitet er 15 år gammel. Og så fylder
det 44 Mbyte hvor Agent 1.93 fylder 4 Mbyte,

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-01-11 14:57

Bertel Lund Hansen skrev:

>Findes der et godt mailprogram?

Pegasus Mail
http://www.pmail.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 22-01-11 16:01

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> writes:

> Findes der et godt mailprogram? Det skal kunne oprette
> forbindelse ved at bruge STARTTLS som er en sikkerhedsprotokol,
> og det skal have en brugbar adressebog.

Hvad med Opera. De skriver det er revolutionerende.

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 16:49

Carl Drud skrev:

> Hvad med Opera. De skriver det er revolutionerende.

De mangler lige at revolutionere det med STARTTLS-protokollen.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-01-11 10:59

Bertel Lund Hansen wrote:

> De mangler lige at revolutionere det med STARTTLS-protokollen.

Jeg synes umiddelbart, at Postbox 2 er kommet til at køre godt
(i hvert fald til mine formål).
Jeg har været i gang med at skrive en kort vejledning til mig selv
og andre interesserede.

http://www.postbox-inc.com/

Hvis du i forvejen har installeret Thunderbird, vil Postbox spørge dig,
om du vil importere fra Thunderbird.
Jeg havde lidt knas med det og valgte derfor importen fra.
Noget tyder dog på, at de har fået det løst med den seneste version af
Postbox.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-01-11 23:43

Martin Ploug skrev:

> http://www.postbox-inc.com/

Postbox er baseret på koden fra Thunderbird. Faktisk er der mange
af fanebladene der er uændrede, og det opretter en mappe på
C-drevet der hedder "Mozilla".

Ikke for at nedgøre det på nogen måde - det er blot en
bemærkning. Det har løst nogle af de væsentlige problemer som TB
døjer med, f.eks. at man kan justere læsevinduet uafhængigt af de
andre vinduer så man har kontrol over linjernes længde.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 24-01-11 00:36

> De mangler lige at revolutionere det med STARTTLS-protokollen
Gør de?

http://www.opera.com/browser/tutorials/mail/setup/#TLS

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-11 07:47

Mcwm skrev:

> Gør de?

Det troede jeg fordi der står "STARTTLS" ved min udbyders
mailserver, men jeg har nu fundet ud af at vælge "TLS", og så
kobler Opera om til noget kryptisk noget (AUTH CRAM-MD5), men det
virker.

Nu er jeg faktisk ved at kikke på Operas usenethåndtering, og det
er slet ikke tosset. F.eks. kan man sætte den op med interne
vinduer hvis størrelse kan reguleres, så det er faktisk en
newsreader med flydende linjelængde der lader brugeren selv
bestemme linjelængden ved læsning.

Det var sådan Fidonet fungerede i slutningen af 1980'erne.

--

Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 24-01-11 09:36

> [...]
> størrelse kan reguleres, så det er faktisk en newsreader med flydende
> linjelængde der lader brugeren selv bestemme linjelængden ved læsning.

med andre ord; banebrydende?

Personligt bryder jeg mig ikke om dens måde at håndtere IMAP på, men det
er en helt anden sag. Men virker det for dig, er det jo et stykke af vejen.

Venligst
Mcwm

Fra : kk

Dato : 06-02-11 16:36

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
>
> Findes der et godt mailprogram? Det skal kunne oprette
> forbindelse ved at bruge STARTTLS som er en sikkerhedsprotokol,

Efter overgang til Windows 7, savner jeg Outlook Express, mest til
newsfunktionen. Jeg har i et stykke tid afprøvet forskellige
muligheder, men er pt. gået i stå ved at bruge MessNews til news og
IncrediMail til post. Begge virker nogenlunde (Incredimail er ganske
sjovt, og importerede gladelig alt fra Outlook) er der bedre forslag
til noget, og som ikke bøvler for meget?
mvh
kk

Fra : JL med unger

Dato : 07-02-11 20:48

?

"kk" skrev i meddelelsen

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]

sjovt, og importerede gladelig alt fra Outlook) er der bedre forslag
til noget, og som ikke bøvler for meget?

Jeg bruger bare Windows Live Mail, uden at installere alle de ekstra ting.
JL

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-02-11 21:08

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nogenlunde (Incredimail er ganske sjovt, og importerede
> gladelig alt fra Outlook) er der bedre forslag til noget, og

ja, Windows Live Mail version 2010 - har både nyhedslæser og
mailprogram - ikke indviklet, men ligetil.

Fra : /John

Dato : 07-02-11 21:31

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> er der bedre forslag til noget, og som ikke bøvler for meget?

Snup evt et kig på gratis Pop Peeper (med dansk sprog):

http://www.snapfiles.com/get/poppeeper.html

John