Opvaskemaskiner med kar af kunststof ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 21-01-11 16:18

Hej gruppe,

jeg er i gang med at kigge på ny opvaskemaskine, og har lagt mærke til
at en hel del (fortrinsvis i den billigere ende) har bundkar af
kunststof (Carboran) i stedet for rustfrit stål som i de goe gamle dage.
Er dette et problem ?
En ivrig sælger hos Elgiganten mente at det var meget uhygiejnisk, og at
man skulle vaske og rense den et par gange om ugen.

Andreas M. Hansen

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-01-11 19:08

Andreas Møller Hansen wrote:

> [...]
> En ivrig sælger hos Elgiganten mente at det var meget uhygiejnisk, og
> at man skulle vaske og rense den et par gange om ugen.

Vi har en BOSCH opvaskemaskine med plastbund. Den har vi ingen problemer
med, så jeg ville ikke tro for meget på sådan en supersælger.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-01-11 11:05

On Fri, 21 Jan 2011 16:17:44 +0100, Andreas Møller Hansen
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at en hel del (fortrinsvis i den billigere ende) har bundkar af
>kunststof (Carboran) i stedet for rustfrit stål som i de goe gamle dage.

De kloge siger, at de to materialer kan arbejde forskelligt med
varme/afkøling og med tiden blive utæt "før tid".

Vi valgte en af de dyrere istedet for, for at undgå et evt. problem.
Vi hørte det omtalt fra flere steder, både sælgere, men også montører
mv.

//Martin

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 22-01-11 14:52

Mange tak for jeres svar!

Sagen blev yderligere forplumret af at vi havde brug for en fritstående
opvaskemaskine, idet den står for sig selv i et bryggers.
Efter at have pløjet Elgifanten, Punkt 1 og Skusen igennem, samt
studeret diverese webshops - f.eks Whiteaway - så måtte jeg konkludere
at det i dagens Danmark er umuligt at købe en ny fritstående
opvaskemaskine med emaljerede sidepaneler og topplade.
Hos Skousen mente de at man jo kunne snedkerere en topplade af et stykke
bordplade, samt så købe nogle løse ben - men man havde stadigvæk
problemet med at maskinen så skulle skrues fast i væg eller gulv for
ikke at få overvægt når man trak en fuldt lastet kurv ud......

Dette slog mig først en smule ud - men jeg begyndte så at kigge syd for
grænsen (bor 35 km fra Flensborg).
I dag var vi så en tur i Mediamarkt, hvor det viste sig at stort set
alle maskiner dernede leveres fuldt udstyrede som fritstående apparater
med sider og topplade - skal man indbygge dem, så piller man åbenbart
bare det af som man ikke skal bruge.
Vi havde i hvert fald omkring 20 forskellige maskiner at vælge imellem -
så valget faldt på en Siemens i den bedre ende med fuldt rustfrit stål,
bestikbakke i toppen og lavt strøm- og vandforbrug (0.95 KwH og 10 l vand)

Andreas M. Hansen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-11 22:07

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestikbakke i toppen og lavt strøm- og vandforbrug (0.95 KwH og 10 l vand)

De sælgere skulle nok sendes på kursus i læsning af tilbehørslister.
Til næsten alle de opvaskemaskiner jeg har set kunne der købes en topplade.

--
Uffe Bærentsen

Fra : lom k

Dato : 23-01-11 10:36

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
>
> De sælgere skulle nok sendes på kursus i læsning af tilbehørslister.
> Til næsten alle de opvaskemaskiner jeg har set kunne der købes en

jeg kunne forestille mig, at de er billigere uden side og top.
Så for at holde prisen nede her hjemme, er disse ting ikke standart.

Men en god ide, hvis man ønsker / er på jagt efter noget som ikke er
standart. Så gå ind på producentens hjemme side. Finde model nr/type
nr, så du har noget at fortælle de kære butikker. Da de oftes kun har
top model / mest sælgende hjemme.

ps. jeg blev så glad da vi i danmark fik, electronic world/el
giganten/electric city. så ville vi få disse store supermarked med
mange udstilling modeler man kunne se og vælge imellem. nu er der kun
en tilbage, og i min verden har de ikke ret meget at vælge i mellem (
tv/radio)

--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-01-11 17:02

"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen

> De sælgere skulle nok sendes på kursus i læsning af tilbehørslister.
> Til næsten alle de opvaskemaskiner jeg har set kunne der købes en
> topplade.

Det hjælper så ikke på siderne ifm. fritstående
Plastikkar er noget skrammel - køw med integreret kar i stål.

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-01-11 17:19

Mogens (K) wrote:

> Plastikkar er noget skrammel - køw med integreret kar i stål.

Hvorfor mener du det?

Jeg har en opvasker med karbund af plast, den fungerer meget fint.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-01-11 17:24

"Erik Olsen" skrev i meddelelsen

> Hvorfor mener du det?
> Jeg har en opvasker med karbund af plast, den fungerer meget fint.

Fordi der har været en masse problemer med dem - utætheder.
Desuden kan de sjældent repareres...

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-01-11 19:57

Mogens (K) wrote:
> "Erik Olsen" skrev i meddelelsen

> Fordi der har været en masse problemer med dem - utætheder.
> Desuden kan de sjældent repareres...

Der er ingen utætheder i vores opvasker som er ca. 7 år gammel. Derfor
har jeg heller ikke prøvet at få den repareret. Det plejer jeg ikke med
noget der fungerer.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-01-11 19:55

> Der er ingen utætheder i vores opvasker som er ca. 7 år gammel.

Og? - det er sikkert kun din eneste erfaring med produktet.
Jeg har arbejdet i branchen og har derfor til langt flere erfaringer end een
med plastkar. Derfor

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-01-11 20:17

Mogens (K) wrote:

> Og? - det er sikkert kun din eneste erfaring med produktet.
> Jeg har arbejdet i branchen og har derfor til langt flere erfaringer
> end een med plastkar. Derfor

Nej, hvor er du dygtig.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-01-11 22:44