Opfordring til Birger
Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 12:53

Hej Birger.

Nu du så ofte kommenter at min kode ikke er valid og du tit pointere
vigtigheden af at have valid kode så har du vel ikke noget imod at
levere din hjemmeside så vi kan teste den med W3C validatoren.

Det kunne være intersant at se om din egen hjemmeside er valid.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-11 13:04

scootergrisen skrev:

> Nu du så ofte kommenter at min kode ikke er valid og du tit
> pointere vigtigheden af at have valid kode så har du vel
> ikke noget imod at levere din hjemmeside så vi kan teste den
> med W3C validatoren.

Siderne kan sagtens valideres. Du kan evt. installere
udvidelsen Web Developer i Firefox, så kan du gå ind på den
ønskede underside og så validere.

> Det kunne være intersant at se om din egen hjemmeside er valid.

Det er den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 13:46

> Siderne kan sagtens valideres. Du kan evt. installere udvidelsen Web
> Developer i Firefox, så kan du gå ind på den ønskede underside og så
> validere.

Ok det prøver jeg men er du sikker på at Web Developer også validere
outputtet fra javascript ?

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 13:58

Desværre laver Web Developer om på outputtet når man vælger vis generet
kildekode.

<!DOCTYPE...> er væk.

Hvordan gør man så den ikke lave om på kilekoden ?

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 15:46

Birger hvordan kan det være du har valgt at bruge javascript til at
"skifte side" på din hjemmeside : http://bbsorensen.dk/ ?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-01-11 18:45

scootergrisen forklarede den 21-01-2011:
> Birger hvordan kan det være du har valgt at bruge javascript til at "skifte
> side" på din hjemmeside : http://bbsorensen.dk/ ?

bbsorensen.dk, blev kreeret med 2 formål : at lære om AJAX og om
databaser. Det står vist også et eller andet sted... Og det er vel også
derfor den aldrig rigtig blev fyldt med indhold.
Der skftes på intet tidspunkt side, men der hentes nyt indhold med AJAX
fra en database.
AJAX er temmelig afhængig af scripting, og jeg har valgt javascript.
Derfor.

bbsorensen.dk
bbsorensen.com
varmeretter.dk
lystruplund.dk
http://bbsorensen.com/gw/proj/show.php
http://vingilf.dk/
psforever.dk
sdccms.dk - under udarbejdelse
http://bbsorensen.com/bil/ - under udarbejdelse
http://bbsorensen.com/gaver/ - under udarbejdelse
http://www.bbsorensen.dk/del/ - under udarbejdelse
Og en god del andre, som alle i lighed med de sidste kræver
adgangskode, så du får ikke noget ud af at validere - du kan kun komme
til login siderne som alle validerer.
Men værsgo' - knock yourself out.

Hvis du nu læser det jeg skrev igen, så prøv at lægge mærke til, at jeg
ikke har påstået at kode altid skal validere. Det jeg protesterer over,
er faktisk at du foreslår folk at brug elementer der rent teoretisk
ikke eksisterer længere. Det er at gøre folk en bjørnetjeneste - ikke
at hjælpe dem.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 23-01-11 19:25

> Og en god del andre, som alle i lighed med de sidste kræver adgangskode,
> så du får ikke noget ud af at validere - du kan kun komme til login
> siderne som alle validerer.
> Men værsgo' - knock yourself out.

Angående adgangskoder så fandt jeg login til din database i din kode.
Så måske skulle du gøre så man ikke kan se den og ændre den bagefter.

> [...]
> er faktisk at du foreslår folk at brug elementer der rent teoretisk ikke
> eksisterer længere. Det er at gøre folk en bjørnetjeneste - ikke at

Det kan da godt være.
Men bare fordi noget er gammelt så betyder det altså ikke der er noget
forkert ved at bruge det.
Hvis det virker så virker det også er nogen folk ligeglade med resten.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-01-11 23:28

scootergrisen har bragt dette til verden:

Det lyder hverken rigtigt eller godt!
Hvor og hvordan?

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-11 01:09

Den 23-01-2011 23:28, Birger Sørensen skrev:
> scootergrisen har bragt dette til verden:

> Det lyder hverken rigtigt eller godt!
> Hvor og hvordan?

bs_db_util.inc > function DbBSConnect()

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-11 01:35

scootergrisen skrev:

> **_**_**.inc > function DbBSConnect()

Ups! Rigtigt godt argument for altid at lade den slags filer
ende på php, så de ikke kan aflæses af fremmede. Og så skal
der vist skiftes koder ...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-01-11 01:41

Kim Ludvigsen frembragte:

> Ups! Rigtigt godt argument for altid at lade den slags filer ende på php, så
> de ikke kan aflæses af fremmede. Og så skal der vist skiftes koder ...

Helt klart noget skidt
Er i gang 8-o

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-11 13:01

Den 24-01-2011 01:41, Birger Sørensen skrev:
> Kim Ludvigsen frembragte:

> Helt klart noget skidt
> Er i gang 8-o
>
> Birger

Det er ikke kun dine .inc filer jeg kan læse.
Jeg kan også læse dine .php filer.

Din index.php starter med :

<?php
session_start();
require( "***_******.inc");
require( "**_**_****_***.php");

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-01-11 15:27

scootergrisen formulerede mandag:

> Det er ikke kun dine .inc filer jeg kan læse.
> Jeg kan også læse dine .php filer.
>
> Din index.php starter med :
>
> <?php
> session_start();
> require( "***_******.inc");
> require( "**_**_****_***.php");

Hvordan?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-11 16:50

> Hvordan?

<form method="post" action="http://bbsorensen.dk/getdktext.php">
<input type="submit" name="side" value="index.php">
</form>

http://scootergrisen.dk/test/test0048.html

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-01-11 19:43

scootergrisen skrev:

> <form method="post" action="http://bbsorensen.dk/getdktext.php">
> <input type="submit" name="side" value="index.php">
> </form>
>
> http://scootergrisen.dk/test/test0048.html

Jeg skal huske at sige tak.

Du skulle have gjort det her for 6 år siden, da siden kom op.
Dengang havde jeg heller ikke så meget erfaring udi PHP. I dag hedder
alle mine include-filer *_inc.php, så den første fejl er ikke blevet
gentaget. Jeg skulle selvfølgelig have været baglæns, og rette op - men
der er jo altid nogen ting, der ikke bliver gjort. Validering af input,
er også en fast bestanddel nu om stunder. Men du fandt da en der, jeg
havde overset.

Har du fundet noget af det, der var målet? Valideringfejl?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-11 19:57

> Har du fundet noget af det, der var målet? Valideringfejl?

Ja lidt men det er besværtligt at sende til validatoren fordi så skal
jeg selv sætte koden sammen.

I web developer pluginet til firefox kan man godt se outputtet efter
javascript har været der men problemet er at det laver din kode om.
<!DOCTYPE> er væk.
Dine <meta *** /> bliver til <meta *** > også siger validatoren at der
er fejl men det jo heller ikke identisk med din kode.

Så jeg skal have fat i et program som kan vise outputtet efter
javascript er udført og uden at den laver om på koden men sådan et
program kender jeg ikke.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-01-11 20:08

Følgende er skrevet af scootergrisen:

> [...]
> udført og uden at den laver om på koden men sådan et program kender jeg ikke.

Jeg tog koden der returneres af AJAX (Response i net-tab i Firebug), og
pakkede den ind i den rigtige header, kopierede det hele til online
validatoren.
Omstændigt. Og dengang var der ingen fejl - men det er 6 år siden...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-11 20:55

> [...]
> validatoren.
> Omstændigt. Og dengang var der ingen fejl - men det er 6 år siden...

HAr du ikke ændret på siden i 6 år ?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-01-11 21:33

scootergrisen skrev:

> HAr du ikke ændret på siden i 6 år ?

Noget tekst måske... ikke noget i opbygningen, og ikke noget der
kan/skal give valideringsfejl.
Den bruges mest privat - billeder og brok...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 18:24

Her er nogen kode fra din hjemmeside som ikke er valid :

<embed
src="http://www.clocklink.com/clocks/world001-gray.swf?TimeZone=CET&"
width="480" height="250" wmode="transparent"
type="application/x-shockwave-flash">

Var det ik noget med at du gik meget op i at andre ikke skulle bruge
tables ?

Og når du nu går så meget op i korrekt kode og validering hvorfor så
ikke gå efter den mere strenge kode og bruge Strict i stedet for
Transitional doctype ?

Skift fra:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Til:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Så kan vi begynde at snakke om valid kode når din hjemmeside bruge Stric
doctype og validere.

Fra : jopa

Dato : 21-01-11 19:03

Følgende er skrevet af scootergrisen:

> Var det ik noget med at du gik meget op i at
> andre ikke skulle bruge tables ?
Ked af at sige det men jeres ordveksling er
medvirkende til at grupper som den her affolkes
og folk finder andre måder at få løst sine
problemer.

Hvis i er så dygtige så vis det i den kommende DM
konkurrence. B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 19:13

> Ked af at sige det men jeres ordveksling er medvirkende til at grupper
> som den her affolkes og folk finder andre måder at få løst sine problemer.

Det op til "folk" hvad de vil.
Der vel ingen der tvinger dem til at læse hvad jeg skriver.

> Hvis i er så dygtige så vis det i den kommende DM konkurrence. B-)

Vil gerne være med i DM men syns det er ærgeligt der er en regl om at
man ikke må bruge materiale som har copyright eller har været brugt på
nettet før.
Men jeg er da sikker på jeg nok skal få afvide at min kode ikke er valid.
Måske skulle jeg så bare outputte alt HTML koden fra javascript fordi så
vupti så er den valid.... eller det lader vi bare som om.

Fra : jopa

Dato : 21-01-11 19:35

scootergrisen skrev den 21-01-2011:

> Men jeg er da sikker på jeg nok skal få afvide
> at min kode ikke er valid.
> Måske skulle jeg så bare outputte alt HTML
> koden fra javascript fordi så vupti så er den
> valid.... eller det lader vi bare som om.

Det er måden ordvekslingen falder der er
problemet.
Lige som når en kalder mig snotdum og amatør.
Det er jeg ganske sikkert, men det har ikke så
meget med gruppens emne at gøre, lige så lidt som
jeres inbyrdes disputs om hvem der laver eller
ikke valid kode.

Jeg bevæger mig dagligt herinde:
http://wordpress.dk/forum/
og der finder en hel anden sober debat sted, som
kan anbefales B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 19:50

> Det er måden ordvekslingen falder der er problemet.

Det må de da så sandelig undskyld hvis tonen ikke tilfredsstiller
herren. Vi må stramme op ved det vuns.

> Lige som når en kalder mig snotdum og amatør.

Men du er jo snotdum og amatør :)

> Det er jeg ganske sikkert

Hørt

> Jeg bevæger mig dagligt herinde:
> http://wordpress.dk/forum/

Åh nej siden validere ikke : http://wordpress.dk/forum/ (2 Errors).
Det ville Birger aldrig acceptere det der.

> og der finder en hel anden sober debat sted, som kan anbefales B-)

Det skal jeg nok komme ind og få lavet om på.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-11 20:59

scootergrisen wrote:
> [...]
> vigtigheden af at have valid kode så har du vel ikke noget imod at
> levere din hjemmeside så vi kan teste den med W3C validatoren.

Når Birger - eller andre - opfordrer til at få koden valideret, er det fordi
fejlfunktion ofte skyldes fejl i koden.

> Det kunne være intersant at se om din egen hjemmeside er valid.

Birgers side.

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fbbsorensen.dk%2F
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fbbsorensen.dk%2F

Min side

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fginnerskov.dk%2Findex.php
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fginnerskov.dk%2Findex.php

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 23-01-11 07:01

> Birgers side.
>
> http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fbbsorensen.dk%2F
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fbbsorensen.dk%2F

Det er kun forsiden du validere der og efter som navigationen er lavet
med javascript kan du ikke teste birgers undersider med w3c validtatoren.