Flash player
Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 13:24

Nogen der ved hvilken flash player dette er ?

http://www.computerworld.dk/modules/davinci/include/computerworld_player_21.swf?xmlpath=/modules/davinci/webtvfeed.php?id=551

Og hvor man kan downloade den.

Eller hvad for en flash player i kan anbefale til at afspille videoer
eller musik.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 21-01-11 16:08

Den 21-01-2011 13:23, scootergrisen skrev:
> [...]
>

> Og hvor man kan downloade den.
>
> Eller hvad for en flash player i kan anbefale til at afspille videoer eller musik.

Kun adobe kender flash-standarden og kun Adobe laver flashplayere.
så har du hentet adobes nyeste version så bør det virke, ellers
er der nok fejl i selve flash-animationen.
Dertil bruger flash ofte meget CPU, og batteri og starter blæseren...

Hvilket OS, browser og flash-plugin anvender du?

Ovenstående virker hos mig med linux, firefox og adobe flash-plugin.

PS
Der er dog et par frie alternativer (opensource) men disse er til dels
reverse-engineered for at gætte flash-format og til dels ikke
en fuld flash implementation.
Gnash er f.eks. koncentreret om video-afspilning:
http://www.gnu.org/software/gnash/

hvis så bare flash-udviklere vil nøjes med at lave flash til
det subset af flash som virker i de "frie" afspillere så
vil alt være meget lettere....
.... indtil da, forbyd den lukkede standard der hedder Flash.

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 18:43

> [...]
>
> Hvilket OS, browser og flash-plugin anvender du?
>
> Ovenstående virker hos mig med linux, firefox og adobe flash-plugin.

Det var ikke pluginnet jeg mente men FLV playeren.

Den her fil :
http://www.computerworld.dk/modules/davinci/include/computerworld_player_21.swf

Som kan afspille den her video i browseren.
http://www.computerworld.dk/uploads/webtv/cw/0120-wtu151_1.flv

> [...]
> en fuld flash implementation.
> Gnash er f.eks. koncentreret om video-afspilning:

Der ser ud til at gnash kan afspille en SWF fil.

Men det jeg leder efter er en SWF fil som kan afspille en FLV eller
anden video film på en hjemmeside.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 21-01-11 19:25

Den 21-01-2011 18:43, scootergrisen skrev:

> [...]
> http://www.computerworld.dk/modules/davinci/include/computerworld_player_21.swf
>
> Som kan afspille den her video i browseren.

Der må du nok spørge Computerworld hvem der har lavet flash-programmet
for jeg kan ikke se noget info.

> Der ser ud til at gnash kan afspille en SWF fil.
>
> Men det jeg leder efter er en SWF fil som kan afspille en FLV eller anden video film på en
> hjemmeside.

lidt google viser at man kan f.eks. tilpasse en på:
http://flowplayer.org

men det er jo så ikke lige den fra computerworld...

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 20:54

> lidt google viser at man kan f.eks. tilpasse en på:
> http://flowplayer.org
>
> men det er jo så ikke lige den fra computerworld...

Det ser ellers godt ud :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/rodekassen_videoplayer.php

Tak for den.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 22-01-11 11:38

Du kan også bruge denne Flv-player

http://www.sothinkmedia.com/download.htm

Vh. Poul

Fra : scootergrisen

Dato : 22-01-11 13:29

Den 22-01-2011 11:37, Dr.Xerox skrev:
> Du kan også bruge denne Flv-player
>
> http://www.sothinkmedia.com/download.htm
>
> Vh. Poul

Det lader til at være en afspiller til at afspille flv videoer lokalt på
en computer.

Det jeg søgte var en player der kunne afspille på en hjemmeside.

Fra : scootergrisen

Dato : 23-01-11 09:07

Nu bruger jeg flowplayer til at afspille video.

Men hvordan afspiller jeg mp3 musik ?

Jeg har prøvet koden på deres hjemmeside men kan ikke få det til at virke.

Kan det være fordi det kun virke i betalings versionen ?

Fra : scootergrisen

Dato : 12-02-11 23:19

Hvis der er nogen der ved hvordan man får flowplayer til at afspille
flere videoer på samme side så skriv gerne eller hvis i kender en anden
god flash video player.

De eksempler der er på flowplayers hjemmeside er simpelhen for dårlige
da det er svært at finde ud af.