Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator 11: Gøre et felt gråt.... lyde~
Fra : Carjuth

Dato : 20-01-11 19:37

Hej

Jeg bruger Illustrator 11.0

Der er ca. 19kasser som ligger lidt på kryds og tværs, som lapper lidt ind
over hinanden....

Det giver forskellige felter

Et af felterne vil jeg gerne lave lysegrå. Problemet er netop at felterne er
skabt af forskellige kasser.

Jeg kan markere hele kassen, men hvordan markerer jeg kun et lille felt og
gøre det lysegråt

Hilsen
carsten
carjuth

Fra : Max

Dato : 21-01-11 08:04

Hej Carjuth

> Jeg kan markere hele kassen, men hvordan markerer jeg kun et lille
> felt og gøre det lysegråt

Du laver et felt der har den facon du skal fylde, det gør
du med et af Kurvefinder værktøjerne.

--
Mvh Max

Fra : Carjuth

Dato : 21-01-11 15:54

Der er også kurver/cirkler imellem så det er ikke så nemt at tegne dem op...

Stor hilsen
Carsten
carjuth

Fra : Max

Dato : 22-01-11 19:25

Hej Carsten

> Der er også kurver/cirkler imellem så det er ikke så nemt at tegne
> dem op...

Du skal heller ikke tegne, du skal markere og så få kurvefinder
til at tegne det du har brug for.

Max

Fra : Carjuth

Dato : 22-01-11 22:39

Hej Max

Jeg kan ikke rigtigt se hvad du mener
Jeg kan markere ALLE felter og så kan jeg tage fanebladet frem der hedder
"Kurvefinder"
Og hvad gør jeg så???

Vil det være lettere hvis jeg mailer dig filen så du kan se hvordan det ser
ud?

Hilsen
Carsten
carjuth

Fra : Max

Dato : 22-01-11 22:51

Hej Carsten

> Vil det være lettere hvis jeg mailer dig filen så du kan se hvordan
> det ser ud?

Ja, prøv det, men jeg har kun Illustrator 10, så gem den så jeg kan
åbne den.

Bare fjern .invalid i min adresse

Max

Fra : Carjuth

Dato : 22-01-11 23:58

Jeg sender den til dig som jpg-fil.
Jeg ved godt du ikke kan editere, men måske kan du bare forklare mig
Jeg sender den ikke for at du skal lave det for mig, men det er måske
lettere at forklare mig, hvad jeg skal gøre, når du kan se grafiken.

Nogle af Lagkagestykkerne skal gøres lysegrå

Du kan se kurvefinder-værktøjet også er fundet frem

Hvad gør jeg?