Camping Østrig
Fra : TrixDK

Dato : 20-01-11 16:37

?Hej dk.fritid.camping

Vi skal til at panlægge turen sydpå til sommer.
Vi har siden 1997 kørt til Frankrig og Italien med campingvognen hvert år.

I år er det første gang vi skal afsted uden børn - kun lillemor, mig og
hunden

Vi har altid snakket om at ville holde ferie i Østrig engang - vi har indtil
nu bare køre igennem og nydt den skønne natur.

Er der nogen der kender en god campingplads, hvor der er mulighed for
vandreture.Gerne ved en sø og lidt skov.

Campingpladsen skal ligge så der ikke skal køres alt for meget bjergkørsel
på mindre veje.

Hilsen Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-01-11 22:47

"TrixDK" <risagerFJERN@FJERNmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vandreture.Gerne ved en sø og lidt skov.
>
> Campingpladsen skal ligge så der ikke skal køres alt for meget bjergkørsel

Vi har været her et par gange

http://www.sportcamp.at/home/de/

Ligger ved Bruck, 5 km syd for Zell am Zee. Ingen bjergkørsel for at komme
dertil. I Tyskland kører man ned til Sieksdorf og drejer så mod syd og kører
ind i Østrig via Unken og Lofer. Ganske gode veje helt frem til pladsen.
Det er ikke nogen billig plads, idet det er en Topcamp, men den er absolut
pengene værd. Men ellers er der masser af pladser i nærheden, heraf flere
direkte til søen.
Ligger ved den lille by Bruck, og der er gåafstand til centrum. Byen Zell am
Zee er en rigtig turistby og ligger jo lige ved søen af samme navn. Flere
lifte går fra byen til Schmittenhöhe, hvor man i klart vejr kan se helt til
Frankrig.
Lej cykler på pladsen og kør til Kaprun, hvor en tur ind i en slugt (Klamm)
ved kraftværket kan anbefales. Fra byen kan man også tage tog og lifte til
den evige sne med mulighed for sommerski på Kitzsteinhorn.
Ca. 70 km væk ligger de pragtfulde Krimmler vandfald. Inden for rimelig
køreafstand er også ishulerne ved Werfen og Salzburg.
Ved Bruck starter vejen til Grossglockner. En helt fantastisk
naturoplevelse. Det er bjergkørsel, hvor det virkelig går opad, men det er
en god bred vej, så der er ikke noget vanskeligt ved at køre turen. Men se
lige vejrudsigten inden turen. Der er ikke meget ved det ved lavthængende
skyer eller usigtbart vejr iøvrigt.
Ved pladsen er der lavet en mindre badesø, og der ligger også et mindre
bjerg med meget skov, som man godt kan gå nogle gode ture i, og man skal
ikke langt op, før man har en pragtfuld udsigt over både Bruck, og hele Zell
am Zee.
Frem for at ligge i bunden af en dal, hvor man altid skal køre samme vej for
at komme ud, ligger man her i et smørhul, hvor man kan køre i alle
verdensretninger, og med meget kort vej til mange attraktioner.

Kurt

Fra : Allig8or

Dato : 22-01-11 19:14

> [...]
> på mindre veje.
>
> Hilsen Torben
><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Denne plads er rigtig fin...:
Link: http://www.camping-brunner.dk/

God tur....

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-11 22:53

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Denne plads er rigtig fin...:
> Link: http://www.camping-brunner.dk/
>
> God tur....

Der har vi været - bl.a. på grund af din anbefaling. Vi var dog ikke
begejstrede.
Facilitetsbygningen er ganske udemærket, men pladserne syntes vi var alt for
små. Selv om vi kun kører med en 5 m vogn, havde vi nær aldrig fået den ind
på plads. Da vogn og fortelt var sat op, var der ca. 1,25 m til naboen, og
så tæt var der rigtig mange der lå, hvilket så også gjorde, at vi måtte
sætte bilen uden for pladsen, og det samme måtte vores naboer så.
Ud fra alt det gode vi havde læst om pladsen, syntes vi ikke, at det var
godt nok.
Nu er det ikke aktuelt i det her tilfælde, men folk med børn skal også være
opmærksom på, at den store del af legepladsen ikke ligger inde på pladsen
men uden for og på den anden side af en forholdsvis trafikeret vej. Det er
ikke ret smart.
Vi var 2 familier på pladsen, og vi har alle camperet en del. Vi var alle
enige om, at det ikke var en plads, som vi ville vende tilbage til, på trods
af den gode facilitetsbygning og den gode placering lige ned til søen.
Men ellers et dejligt område at campere i.

Kurt

Fra : TrixDK

Dato : 06-02-11 22:17

?Tak for oplysningerne

Hilsen Torben

Fra : Leif

Dato : 26-02-11 20:41

Den 20-01-2011 16:37, TrixDK skrev:
> [...]
> vandreture.Gerne ved en sø og lidt skov.
>
> Campingpladsen skal ligge så der ikke skal køres alt for meget

Du skal altid over mindst en bjergkæde dvs ikke nordsiden trods det er
Saltzburg meget dejlig.

Hvis det er bjerge du søger, så er Kärnten en god mulighed. Vil du have
vand og bjerge så en af søerne nord for Villach. Jeg kan edesuden
anbefale Turner See øst for Klagenfurt ikke meget bjerge men alligevel
muligheder blandt andet for ture til Slovenien. Tag ikke pladsen i
Klagenfurt ved søbadet i juli og august uden først at undersøge om der
der et arrangement aldrig medens der er er ironman så vågner du med 3
helikoptere 30 m over dit hoved. Wordtour med beachvolley får siderne på
campingvognen til at vibrere

Er det et meget specielt landskab med vinmarker, så Sydsteiermark
eksempelvis Leibnitz. Kør så turen langs den Slovenske grænse - fantastisk.

Er det kultur så er det Wien m.m. Anbefaling Tulln an der Donau tæt på
Wien og med arrangerede ture ( ofte cykel) rundt i vinområderne.

Hvad angår det sidste så kik her

www.tulln.dk

Kærlig hilsen

Leif