Overskuelig side med mange sponsorer ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-11 06:41

Hej NG.

Jeg hjælper lidt med at vedligeholde en hjemmeside for en rideklub og
vi har en side med vores sponsorer.
Vi er så heldige at vi har en del af dem, men deres logo vises ikke
optimalt nu da mange ligger så langt nede på siden at der skal
scrolles ned og det giver dem ikke en optimal promovering.

Nogen som har et par forslag til hvordan man på mindst mulig plads kan
vises så mange logoer (ca. 200x100 pixel) ?

--
Christian

Fra : scootergrisen

Dato : 20-01-11 14:46

> Nogen som har et par forslag til hvordan man på mindst mulig plads kan
> vises så mange logoer (ca. 200x100 pixel) ?

Ved at lave logoerne meget små.

Ved et vise et tilfældigt logo hver gang siden vises.

Ved at lave en GIF animation som skifter mellem logoerne.

Fra : jopa

Dato : 20-01-11 14:49

Christian B. Andresen har bragt dette til verden:

> Nogen som har et par forslag til hvordan man på
> mindst mulig plads kan vises så mange logoer
> (ca. 200x100 pixel) ?

Link til siden

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-11 06:50

http://www.hark.dk -> sponsorer -> aktuelle sponsorer

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-11 06:52

On 20 Jan., 14:45, scootergrisen <scootergri...@NOSPANKYOUgmail.com>
wrote:

> Ved at lave logoerne meget små.

Ikke optimalt.

> Ved et vise et tilfældigt logo hver gang siden vises.

Heller ikke det bedste synes jeg.

> Ved at lave en GIF animation som skifter mellem logoerne.

Det var måske bedre men så skal den gif opdateres tit.
Findes der et script eller lign ?

--
Christian

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-01-11 15:34

Christian B. Andresen sendte dette med sin computer:

> Ikke optimalt.

> Heller ikke det bedste synes jeg.

> Det var måske bedre men så skal den gif opdateres tit.
> Findes der et script eller lign ?

Det kan gøres med javascript.
Se evt http://bbsorensen.com/test/opacity/ - det er godt nok ikke
sponsorlink, men almindelige billeder.
Fordelen frem for et gif, er at det er noget enklere at skifte eller
tilføje billeder.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-01-11 21:36

Den 20-01-2011 15:33, Birger Sørensen skrev:

> Det kan gøres med javascript.
> Se evt http://bbsorensen.com/test/opacity/ - det er godt nok
> ikke sponsorlink, men almindelige billeder.

Flot flot demo!
Virkelig fint med kommentarerne.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 20-01-11 16:54
Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-01-11 17:21

scootergrisen udtrykte præcist:
> Så er der <marquee> :
>
> http://scootergrisen.dk/test/test0040.html

Virker marquee i andet end IE?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Max

Dato : 20-01-11 17:27

Hej Birger

> Virker marquee i andet end IE?

Hvis man kan regne med det, ja så køre den fint i
en Mozilla Firefox Portable her.

Max

Fra : jopa

Dato : 20-01-11 17:28

Birger Sørensen udtrykte præcist:
> scootergrisen udtrykte præcist:

> Virker marquee i andet end IE?

Ja

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 20-01-11 17:28

> Virker marquee i andet end IE?

Virker i opera, chrome, firefox her.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-01-11 17:44

scootergrisen formulerede torsdag:

> Virker i opera, chrome, firefox her.

Man det hverken er eller bliver valid HTML.
<marquee> er end ikke omtalt i standarden, Så den er ikke bare
deprecated - den *er* udgået.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 20-01-11 17:46

> Man det hverken er eller bliver valid HTML.
> <marquee> er end ikke omtalt i standarden, Så den er ikke bare
> deprecated - den *er* udgået.
>
> Birger

Ja bare du ik er udgået Birger.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-01-11 18:04

scootergrisen skrev:

> Ja bare du ik er udgået Birger.

Jeg kan da nok også finde et eller andet tungt og aldeles irrelevant at
slå dig oven i hovedet med.

Jeg troede mening med de her grupper var at hjælpe og vejlede spørgerne
med deres problemer.
Det gør man emm ikke med kode man godt ved ikke er holdbar - faktisk
kvalificerer det dårligt til at være HTML.
Og kan man ikke andet, kan man bare udråbe de andre til at være
gammeldags eller idioter.
Hvad man så tror man opnår med det...

Gider snart ikke det pis her mere.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 04:51

> Jeg kan da nok også finde et eller andet tungt og aldeles irrelevant at
> slå dig oven i hovedet med.

Begynder du nu at true med vold.

Angående irrelevant så er det jo dig selv der tit og ofte starte med en
irrelevant kommentar om at min kode i hvert fald ikke er valid.

> Jeg troede mening med de her grupper var at hjælpe og vejlede spørgerne
> med deres problemer.

Jeg oplever det sådan her....

1 : Person spørger hvordan man gør.
2 : Jeg viser hvordan man gør.
3 : Du siger min kode er udgået og ikke valid.

Det med at kode absolut skal være valid er noget du selv har fundet på
Birger og har ikke noget med spørgsmålet at gøre.
Brugeren skriver intet sted at han ønsker valid kode.

> Det gør man emm ikke med kode man godt ved ikke er holdbar - faktisk
> kvalificerer det dårligt til at være HTML.

Det jo ligegyldigt Birger.
Det er ikke det spørgsmålet handler om.

> Hvad man så tror man opnår med det...

Hvad opnår du ved konstant at påminde mig om at den kode jeg skriver
ikke er valid.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-01-11 09:01

scootergrisen skrev:

> [...]
> Det er ikke det spørgsmålet handler om.

> Hvad opnår du ved konstant at påminde mig om at den kode jeg skriver ikke er

Valieringen er det der gør forskellen på HTML eller klamphuggeri.
HTML bliver aldrig useriøst venstrehåndsarbejde.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 10:11

> Valieringen er det der gør forskellen på HTML eller klamphuggeri.
> HTML bliver aldrig useriøst venstrehåndsarbejde.

Her er nogle populære hjemmesider kørt gennem W3C validatoren.

http://www.google.com/ (41 Errors, 2 warning(s))
http://www.yahoo.com/ (209 Errors, 23 warning(s))
http://www.facebook.com/ (12 Errors)
http://www.youtube.com/ (145 Errors, 2 warning(s))
http://twitter.com/ (23 Errors, 77 warning(s))
http://www.amazon.com/ (504 Errors, 112 warning(s))
http://www.ebay.com/ (470 Errors, 18 warning(s))
http://www.apple.com/ (3 Errors, 1 warning(s))
http://www.microsoft.com/ (108 Errors, 34 warning(s))

http://www.krak.dk/ (4 Errors)
http://www.dmi.dk/ (2 Errors)
http://tv2.dk/ (39 Errors, 8 warning(s))
http://ekstrabladet.dk/ (336 Errors, 214 warning(s))
http://www.degulesider.dk/ (12 Errors, 8 warning(s))

Og hvad med din egen hjemmeside ?

http://bbsorensen.dk/ (Passed)

Forsiden validere.
Men hvad er nu det. Birger har lavet det i javascript så det ikke er
muligt at validere andet end forsiden.

W3C validatoren er ikke i stand til at validere andet end din forside
når du har lavet det på den måde.

Men derfor kan det jo være massere af fejl rundt omkring på din hjemmeside.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-01-11 11:05

On 21-01-2011 09:01, Birger Sørensen wrote:
> Valieringen er det der gør forskellen på HTML eller klamphuggeri.
> HTML bliver aldrig useriøst venstrehåndsarbejde.
>
> Birger

Du kæmper en glorværdig kamp Birger, som jeg bakker 100% op om.
Initiativerne skal åbenbart komme fra os "små", da de "store" skider
højt og flot på, om koden validerer eller ej.

Så længe veltalende smarte forretningsmennesker, kan overtale kunderne
til at vælge CMS-løsninger, der ikke gør ret meget for at få koden til
at validere, er kampen tabt på forhånd.

Jeg har netop besøgt Industriens Uddannelser, og undret mig over hvem
der leverer sådan en sjusket kode. Min nysgerrighed førte mig til
www.adapt.dk - Webbureau med tilfredse kunder siden 1998

Selv på deres forside har de duplicate ID's, afsluttende tags der ikke
er åbne osv. osv.

Initiativer der kunne medvirke til at åbne menigmands øjne for sjusket
håndværk, bliver skudt i sænk af misundelige og "bedre vidende"
personer, der kritiserer alt som de ikke selv er ophav til.

Men Marquee - nej stop nu lige. Der findes da masser af scripts der ikke
er depricated for år tilbage.
Et af de mere fancy er:
http://tutorialzine.com/2010/04/simple-banner-rotator-with-php-jquery-mysql/

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-01-11 11:12

On 21-01-2011 11:04, Karl Erik Christensen wrote:

> Men Marquee - nej stop nu lige. Der findes da masser af scripts der ikke
> [...]

Sorry - det var denne jeg tænkte på:
http://tutorialzine.com/2010/03/sponsor-wall-flip-jquery-css/

Karl Erik.

Fra : jopa

Dato : 21-01-11 11:32

Karl Erik Christensen forklarede:

> Så længe veltalende smarte
> forretningsmennesker, kan overtale kunderne til
> at vælge CMS-løsninger, der ikke gør ret meget
> for at få koden til at validere, er kampen tabt
> på forhånd.

Tag ikke fejl af at en del af disse "smartr" CMS
løsninger faktisk validerer pr default.

Jeg leverer ind i mellem et færdigt opsat og
grafisk tilrettet CMS der altid Validerer, og jeg
er holdt op med at ærgre mig over at dette CMS
efter 1 måned ikke længere Validerer, enten fordi
kunden har fyldt det op med diverse L scripts
eller kopieret tekst ind fra Word eller Frontpage
med mere.

Akkurat samme problematik da jeg primært lavede
rene (X)HTML/CSS løsninger dem kunne de også
sagtens Fucke op.

Det får man aldrig styr på med mindre man er så
heldig at kunden fravælger at selv opdatere. B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-01-11 13:00

On 21-01-2011 11:31, jopa wrote:

> [...]
> løsninger dem kunne de også sagtens Fucke op.
>
> Det får man aldrig styr på med mindre man er så heldig at kunden

Hej John.

Korrekt at mange CMS'er er valide - de få jeg har prøvet kunne i hvert
fald nemt bringes til at validere. Ofte er det kunden selv der
forårsager kage i koden.

Både Birger og mange andre, sætter en ære i at give eksempler med valid
kode, og sådan bør det også være i disse grupper. Men at leverandører af
CMS-systemer har fejl i deres egen kode, er utilgiveligt. Kunden er bare
oftest uvidende om at det er noget juks.

Karl Erik.

Fra : jopa

Dato : 21-01-11 13:07

Karl Erik Christensen har bragt dette til os:

> Korrekt at mange CMS'er er valide - de få jeg
> har prøvet kunne i hvert fald nemt bringes til
> at validere. Ofte er det kunden selv der
> forårsager kage i koden.

Wordpress er pr default skrevet med valid kode

> Både Birger og mange andre, sætter en ære i at
> give eksempler med valid kode, og sådan bør det
> også være i disse grupper.

Det er jeg heller ikke uenig i, det var blot
bemærkningen vedr CMS.
Har leveret en mellem Jul og Nytår, og itv
validerer den stadig skønt kunden har lavet en
del om B-)og den efterhånden ikke ligner noget
jeg har leveret.
Men sådan er det, jeg har det princip at har de
betalt for noget er det deres og er ligeglad med
om de piller mit arbejde i tusinde stykker.
Alt hvad jeg lægger på nettet kan og må stjæles,
men det er så en anden snik snak :')

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 21-01-11 20:13

> Valieringen er det der gør forskellen på HTML eller klamphuggeri.
> HTML bliver aldrig useriøst venstrehåndsarbejde.

Det vil svare til at man i dk.fritid.hus-og-have fortæller om hvordan
man kan bruge telefonforlængerledninger til lamperne.

Det virker, men overholder ikke reglerne, og kan risikere at gå i
stykker når som helst.

Leif

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-01-11 14:11

scootergrisen skrev:

> Det med at kode absolut skal være valid er
> noget du selv har fundet på

Det har altid været god skik i disse grupper at
levere valid og gennemarbejdet kode - det har
mange praktiseret gennem rigtig mange år,
også Birger.

Samtidig er vi på vagt over for dem der giver
andre gammeldags kode, kode der ikke er
valid, eller kode der ikke gør nybegynderens
liv nemmere.

Det hjælper ikke noget at skælde ud på de
skribenter der dagligt bruger tid på at hjælpe
begynderen eller den let øvede videre - eller at
komme med:

> Ja bare du ik er udgået Birger.
eller
> Er du i familie med Birger ?

Det er virkelig upassende replikker i en debat
som denne, og noget der virkelig kan skræmme
begynderen væk.

En smule mere seriøsitet må forventes

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-01-11 21:07

"scootergrisen" <scootergrisen@NOSPANKYOUgmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja bare du ik er udgået Birger.

Klaphat!!

--
Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-01-11 22:13

scootergrisen skrev:

> Så er der <marquee> :
>
> http://scootergrisen.dk/test/test0040.html

Åh nej! Skal det også være links, skal brugeren
prøve at fange billedet mens det grimt hakker
sig hen over siden

Desuden er <marquee> udgået, og siden
validerer ikke.

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 04:52

> Desuden er <marquee> udgået, og siden
> validerer ikke.

Er du i familie med Birger ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-11 08:20

On 20 Jan., 15:33, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> [...]
> sponsorlink, men almindelige billeder.
> Fordelen frem for et gif, er at det er noget enklere at skifte eller

Det ser fint ud, hvor finder jeg det script og hvordan bruger jeg
det ?

--
Christian

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-01-11 17:20

Christian B. Andresen har bragt dette til os:

> Det ser fint ud, hvor finder jeg det script og hvordan bruger jeg
> det ?

Scriptet står i kilden. Brug "Vis kilde".
Og det er svjh rigt kommenteret.
Men spørg endelig, hvis der er bøvl... ^^

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-11 08:58

On 20 Jan., 16:53, scootergrisen <scootergri...@NOSPANKYOUgmail.com>
wrote:
> S er der <marquee> :
>
> http://scootergrisen.dk/test/test0040.html

Den er super
Hvordan får jeg fat i den ?

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-11 09:01

wrote:
> S er der <marquee> :
>
> http://scootergrisen.dk/test/test0040.html

Jeg gemte bare siden så kigger jeg på det, mange tak

--
Christian

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-01-11 08:19

On 20-01-2011 14:40, Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> Nogen som har et par forslag til hvordan man på mindst mulig plads kan
> vises så mange logoer (ca. 200x100 pixel) ?

Kan du ikke bare udnytte hele sidebredden?
Så bliver der ikke så langt at scrolle.

Karl Erik.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-11 01:48

wrote:
> Så er der <marquee> :
>
> http://scootergrisen.dk/test/test0040.html

Fik det fint til at virke, men efter man har været inde på siden med
marquee så vises æ, ø og å forkert, hvorfor ?

--
Christian

Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-11 10:35

> Fik det fint til at virke, men efter man har været inde på siden med
> marquee så vises æ, ø og å forkert, hvorfor ?

æøå vises fint her.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-11 02:47

On 21 Jan., 10:35, scootergrisen <scootergri...@NOSPANKYOUgmail.com>
wrote:

> æøå vises fint her.

Prøv at gå ind på http://www.hark.dk -> sponsorer -> aktuelle
sponsorer
Og så bagefter gå til forsiden.
Så er æøå forkert hos mig.

--
Christian

Fra : Max

Dato : 21-01-11 10:54

Hej Christian

> Prøv at gå ind på http://www.hark.dk -> sponsorer -> aktuelle
> sponsorer
> Og så bagefter gå til forsiden.
> Så er æøå forkert hos mig.

Intet forkert her i IE8

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-11 03:20

On 21 Jan., 10:53, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Intet forkert her i IE8

Underligt....Jeg har også IE8....prøver en andens pc.

--
Christian

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-01-11 17:07

On 21-01-2011 11:19, Christian B. Andresen wrote:

> Underligt....Jeg har også IE8....prøver en andens pc.
>
> --
> Christian

Vil du prøve min?
FireFox på Ubuntu-Linux:

152 Errors, 12 warning(s)

Må da siges at være godt gået - hvor mange fejl er det pr. linie?

Karl Erik.