Vis billede ved OnMouseOver
Fra : Hansen

Dato : 19-01-11 14:24

Vis billede ved OnMouseOver
men uden det sædvanlige preload, bare
vis billede når musen går over linket, er dt muligt?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-01-11 23:13

On 19-01-2011 14:24, Hansen wrote:
> Vis billede ved OnMouseOver
> men uden det sædvanlige preload, bare
> vis billede når musen går over linket, er dt muligt?

Ja.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-01-11 00:05

Den 19-01-2011 14:24, Hansen skrev:
> Vis billede ved OnMouseOver
> men uden det sædvanlige preload, bare
> vis billede når musen går over linket, er dt muligt?

http://webdesign101.dk/rollover/eksempel_7.php
eller
http://webdesign101.dk/x/pixshow/pixshow.html

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Hansen

Dato : 20-01-11 23:08

On Thu, 20 Jan 2011 00:05:12 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> http://webdesign101.dk/rollover/eksempel_7.php
> eller
> http://webdesign101.dk/x/pixshow/pixshow.html

Ja tak men det er jo med det sædvanlige preload halløj
imagesOn[i]=new Image(); o-s-v

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-01-11 23:34

Hansen skrev:

> Ja tak men det er jo med det sædvanlige preload
> halløj imagesOn[i]=new Image(); o-s-v

Jamen, hvorfor må der ikke være preload?

Er det ikke vigtigt at brugeren får det optimale
resultat, og ikke skal vente på billedet?

Ved den slags bruger jeg altid preload i en eller
anden form, netop for at optimere brugen af den
slags billeder, der ellers først skal hentes fra
serveren.

Det betyder måske ikke så meget på hurtigere
linjer i dag, men jeg bruger det fortsat - bare for
at optimere brugerens oplevelse.

For år tilbage skrev jeg http://html-faq.dk/2004.asp,
den er fortsat aktuel.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Hansen

Dato : 21-01-11 12:52

Det kommer jo an på om hvor mange billeder der skal hentes på preload,
her er det +300 billeder/links, og det er ikke nødvendigvis alle der
bliver brugt, derfor vil jeg undgå preload.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-01-11 01:01

Hansen tastede følgende:

> Ja tak men det er jo med det sædvanlige preload halløj
> imagesOn[i]=new Image(); o-s-v

Det er ikke muligt at vise et billede, der ikke er hentet.
Hvis du ikke preloader billeder til mouseover, skal billedet først
hentes når der kommer en mouseover - og så er musen mouseout, inden
billedet bliver vist - og så kan du lige så godt lade være.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-01-11 01:14

Birger Sørensen skrev:

> - og så er musen mouseout, inden billedet
> bliver vist - og så kan du lige så godt lade
> være.

Er det ikke lige det jeg prøver at beskrive?