Dykker søges
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-01-11 16:00

Hej

Nogen der kan, eller kender en der kan dukke ned og flytte en annode og
rense min skrueaksel i Kolding havn?

Grunden er at jeg skal have afmonteret mit gear, men annoden skal flyttes
før skrueakslen kan trækkes tilbage.

Mvh
JR

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-11 17:37

"Jan Rasmussen" skrev i meddelelsen

> [...]

>rense min skrueaksel i Kolding havn?

>Grunden er at jeg skal have afmonteret mit gear, men annoden skal flyttes

Jeg kender en, der dykker, men om han kan pt er uklart, da han er meget på
montage i udlandet. Jeg har sendt ham en mail med din meddelelse. Hvis han
ikke selv kan er det jo muligt han kender en anden der vil påtage sig det.

-- Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.
(Min mailadresse er fejlbehæftet)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-01-11 17:58

"Ole Axelsen" <oleaxelsen(a)stenstrupmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke selv kan er det jo muligt han kender en anden der vil påtage sig det.

Tak for det Ole, håber han bor i området så det ikke kommer til at koste en
herregård

Mvh
JR

Fra : HEME

Dato : 19-01-11 18:43

Prøv at spørge i gruppen "dk.fritid.dykning"

mvh
HEME

Fra : HKN

Dato : 19-01-11 18:55

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen-net.dk> wrote in message
> [...]
> rense min skrueaksel i Kolding havn?
>
> Grunden er at jeg skal have afmonteret mit gear, men annoden skal flyttes

Kig inde på www.k-u-g.dk og find en mail adresse - de kan og vil helt
sikkert gerne hjælpe, for et symbolsk beløb.

Mvh
Henrik

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 19-01-11 21:22

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Grunden er at jeg skal have afmonteret mit gear, men annoden skal
> flyttes før skrueakslen kan trækkes tilbage.

Her i "mit" område kan jeg få et kranløft - enten med havnens kran eller en
vognmand for et beløb et sted imellem 450 - 600 kr. måske mere, hvis
vognmanden skal køre langt og kun til en bestemt opgave.

Det er så for en båd under 5 tons - min vejer 4,5.
En dykker - frivillig eller ej og på denne årstid - kan vel næsten ikke
betales mindre, selvom det så ville være en vennetjeneste ??

Mvh
Torben

Fra : HKN

Dato : 19-01-11 21:32

> Det er så for en båd under 5 tons - min vejer 4,5.
> En dykker - frivillig eller ej og på denne årstid - kan vel næsten ikke
> betales mindre, selvom det så ville være en vennetjeneste ??

Hmmm......der dykkes nu livligt - også på denne årstid

Hvis jeg skulle gøre det, så ville jeg nok ikke bede om mere end et par
flasker god rødvin for ulejligheden. Nu bor jeg desværre ikke på tysklands
odde, så det er ikke aktuelt

-Henrik

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 19-01-11 23:24

HKN wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg skulle gøre det, så ville jeg nok ikke bede om mere end et
> par flasker god rødvin for ulejligheden. Nu bor jeg desværre ikke på

Hej HKN

Godt nok er der finanskrise, men er man bådejer, så ved man også, at den
fornøjelse koster lidt i retning at at stå og smide 100 kr.sedler i
brændeovnen - nogle vil sige 200 kr.sedler eller mere - afhængigt af den
standard, men er havnet i.
Jeg fik selv god brug af en dykker i sensommeren - 2 flasker rødvin - og det
medførte en forlængelse af min sejlsæson med mindst 10 ture, inden jeg fik
båden på land. Et par flasker god rødvin var betalingen, så vennetjenester
er da på sin plads. Når det er sagt, så koster det kroner pr. sømil at være
sejler - om det så er pr. motor, sejl eller en kombination.

Håber for Jan, at han får en hånd med..

Af og til er det altså lidt lettere at betale sig fra et problem fremfor at
finde nogen, der vil hjælpe.

Håber at du, HKN så er på djævleøen, hvis assistance skulle ønskes
En krone sparet er en krone tjent, siger man

Mvh
Torben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-01-11 23:53

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Håber at du, HKN så er på djævleøen, hvis assistance skulle ønskes
> En krone sparet er en krone tjent, siger man

Hej Torben

Det kunne jo også være at dykkeren synes det var sjovt at dykke ned for at
udføre en opgave, og synes det var betaling nok i sig selv.
Jeg går udfra mange dykkere har det som hobby og ikke ser det at dykke som
et arbejde. Men jeg vil da naturligvis gerne give et eller andet for det.

Pointen er blot at alt jo ikke behøver at handle om penge. og at man ikke
nødvendigvis er rig for at have båd.

Vi ville alle sætte stor pris på at have en HKN i vores havn

Iøvrigt tak for svar og forslag til alle

Mvh
JR

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 20-01-11 00:50

Jan Rasmussen wrote:
KLIP

> [...]
> ikke nødvendigvis er rig for at have båd.
>
> Vi ville alle sætte stor pris på at have en HKN i vores havn
>
> Iøvrigt tak for svar og forslag til alle

Jamen - så er vi jo i princippet enige - du læste vel, at jeg selv gjorde
brug af en dykker for et par flasker god rødvin, men alligevel ....
Vi bruger ustyrligt mange penge på sejler-interessen - sikkert alt for
mange, hvis konen havde kendskab til, hvad det koster i virkeligheden - men
sådan noget kan ikke gøres op i penge i forhold til sejlet distance.
Den tid, vi bruger på at sejle, fratrækkes ikke i den samlede livslængde -
plejer jeg at sige - stjålet fra lystfiskerne

Mvh
Torben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-01-11 01:16

> Jamen - så er vi jo i princippet enige.... hvis konen havde kendskab til,
> hvad det koster i virkeligheden
> Mvh
> Torben

Øhh... tror da ikke vi er uenige Torben!!!

Men blev da indrømmet lidt nervøs for at netop konen kom til at læse dit
indlæg

Mvh
JR

Fra : HKN

Dato : 20-01-11 08:03

Jeg hjælper altid gerne, hvis det er muligt

I de fleste havne er der også en lokal dykkerklub, som normalt har ture
enten lørdag eller søndag hele året - dem kan man se en oversigt over på
deres hjemmeside (som regel)

Så det er enten bare noget med at ringe til turlederen, eller dukke op i
klubben når de er ved at forberede sig og aftale nærmere. Umiddelbart er det
mest pratisk at udføre en sådan opgave, når man er i havn igen - ikke mange
gider at sidde med vådt grej på vej ud på dette tidspunkt af året.....

Det er noget andet hvis man skal have fat i en, som først skal have tanket
luft på flaskerne et eller andet sted i byen (selvom det Jan skal have lavet
formentlig kan udføres m snorkel), og derefter køre til havnen - så er der
pludselig udgifter forbundet med dette. Desuden dykker man aldrig alene -
heller ikke hvis man bare liiige skal have flyttet en anode (medmindre det
kan klares med snorkel). Så det er et andet argument for at lave en aftale
med den lokale dykkerklub når de alligevel skal/har været på tur.

Held og lykke m projektet

Mvh
Henrik

Fra : Henning

Dato : 24-01-11 14:56

> [...]
>gider at sidde med vådt grej på vej ud på dette tidspunkt af året.....

Du får forhåbentlig et rungende NEJ hvis du spørger! Det er et job for
en erhvervsdykker, hvis det rygtes at den lokale klub laver sort
arbejde for bådejerne, bliver de hurtigt upopulære i området! Næste
gang min tagrende er stoppet eller min vaskemaskine er utæt - kommer
du så lige forbi og fikser det for et par flasker rødvin?

Fra : HEME

Dato : 24-01-11 17:10

> [...]
> gang min tagrende er stoppet eller min vaskemaskine er utæt - kommer
> du så lige forbi og fikser det for et par flasker rødvin?

Hva fanden er det for noget Henning? Er du inde og rådgive uden at sende en
faktura? Det er sort arbejde!
Du bliver hamrende upopulær blandt de professionelle konsulenter der tager
sig af den er slags opgaver.

mvh
HEME

Fra : HKN

Dato : 24-01-11 18:34

> [...]
> gang min tagrende er stoppet eller min vaskemaskine er utæt - kommer
> du så lige forbi og fikser det for et par flasker rødvin?

Jeg tror du får et RUNGENDE NEJ fra en erhvervsdykker hvis du ringer og
beder dem om at flytte en anode........medmindre du samtidig nævner at det
er på din personlige supertanker!!!

Fra : Henning

Dato : 24-01-11 20:12

On Mon, 24 Jan 2011 18:34:09 +0100, "HKN" <henrikndk@hotmail.com>
wrote:

>Jeg tror du får et RUNGENDE NEJ fra en erhvervsdykker hvis du ringer og
>beder dem om at flytte en anode........medmindre du samtidig nævner at det
>er på din personlige supertanker!!!

Baseret på hvilken erfaring? Det er formodentlig ikke for sjov jeg
jævnligt ser et dykkerfirma i Kastrup hen over sommeren.
Erhvervedykkere udfører al slags undervandsarbejde, se f.eks. denne
side jeg fandt vha. google
http://dykkerservice.dk/?Firmaprofil&PHPSESSID=4e5a165cf4701617fa46ddaae2872197
- næstsidste linie

Fra : HKN

Dato : 24-01-11 20:23

> [...]
> jævnligt ser et dykkerfirma i Kastrup hen over sommeren.
> Erhvervedykkere udfører al slags undervandsarbejde, se f.eks. denne

Inden det udvikler sig til en større dsikussion omkring moral, så må
modspørgsmålet være - ringer du til et servicefirma når du skal have renset
tagrenden? Eller skiftet gummipakningen på vaskemaskinen?
Hvis du ikke selv kan klare det og din nabo er hvidevareservicetekniker, så
går du heller ikke ind og spørger ham?

Hvor går grænsen?

-Henrik

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 24-01-11 20:51

HKN wrote:

> [...]
> Hvis du ikke selv kan klare det og din nabo er
> hvidevareservicetekniker, så går du heller ikke ind og spørger ham?

Vennetjenester bør ikke være skattepligtige, selvom grænsen er svær.
Til gengæld er det vist sådan, at indtjeninger ved sort arbejde er penge,
der hurtigt bliver bragt i omløb.
Hvor skidt det er, er svært at gøre op.

Nå men jeg bidrog så lige med noget OT - igen igen

Jeg kender en dykker, der gør det for et par flasker rødvin, når det er mig,
der spørger ham.

Godt at have gode venner og bekendte.

Til gengæld vil jeg stadig påstå, at et kranløft ville gøre det - i forhold
til det, som spørger skal have ordnet.
Det kan vel ikke koste det samme, som en erhvervsdykker skal have - men
selvfølgelig er det nok noget mere kostbart end et par flasker rødvin -
afhængig af, hvilken rødvin pgl. ønsker sig.
Kan feks. huske, at en Chateu de Brane kostede ca. 1800 kr. for en enkelt
flaske i ca. 1982 Jeg tror at "mærket" har holdt sit prisleje incl.
fulgt med inflationen.

Torben

Fra : steffen skov

Dato : 25-01-11 14:53

Er der nogen, der kender en "sortarbejdende" bedemand, for jeg er ved at dø
af grin?
Hilsen Steffen

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 25-01-11 19:45

steffen skov wrote:
> Er der nogen, der kender en "sortarbejdende" bedemand, for jeg er ved
> at dø af grin?
> Hilsen Steffen

Selvom jeg ikke helt tror på det, så ser mit horoskop for i dag således ud:

Easy laughter follows you everywhere today. You may be cracking little jokes
or cracking yourself up over nothing at all, but it's good fun -- and great
for those around you, too. Good times for all!

Mvh
Torben

Fra : Henning

Dato : 27-01-11 09:10

On Mon, 24 Jan 2011 20:23:24 +0100, "HKN" <henrikndk@hotmail.com>
wrote:

>Inden det udvikler sig til en større dsikussion omkring moral, så må
>modspørgsmålet være - ringer du til et servicefirma når du skal have renset
>tagrenden? Eller skiftet gummipakningen på vaskemaskinen?

Der er heldigvis nogen der gør - det er hele grundlaget for vores
velfærdssamfund!

Fra : HKN

Dato : 27-01-11 11:11

> Der er heldigvis nogen der gør - det er hele grundlaget for vores
> velfærdssamfund!

Skal vi nu også tale efterløn, bankpakker osv?

Ja, jeg må bare konkludere at jeg tilfører væsentligt mere til vores
"velfærdssamfund" end jeg får igen, og det har jeg det fint med (seriøst
ment). Men jeg må tilstå at jeg alt for mange gange har fået udført noget
l... af såkaldte professionelle (som skulle holde vores velfærdssamfund
igang!) at jeg altid spørger i omgangskredsen først, inden jeg ringer efter
en af disse "professionelle".

Og lad mig så lige køre tråden ind på sporet igen, så den bliver bare en
smule relevant for gruppen igen, men min båd ligger tilfældigvis i samme
havn som en af de større masteproducenters (og som samtidig er en gammel
sejlerkammerat), og han hjælper mig gerne med trim, en ny wire, et fald
eller lign. - men så tager han jo arbejdet fra en af sine
konkurrenter.....?? Hvordan skal jeg tackle den?

Får sgu også helt dårlig samvittighed, over at jeg hjalp min nabo med at
bære brænde ind som han havde fået leveret lige op til jul, og dagen
forinden var så uheldig at brække foden - jeg skulle have bedt ham om at
ringe efter en hjemmeservice, som så kunne have hjulpet ham.... (ironi kan
forekomme)

Uanset hvad, så er vi helt OT nu - og lad os bare konstatere at vi har
forskellige holdninger til dette kontroversielle emne, hvilket heldigvis er
tilladt i vores dejlige lille land

Og kære Henning, jeg håber ikke at du som jeg kommer i den situation at du
ligger i havn på f.eks Femø og mangler diverse reservedele, samt hjælp til
at få din motor på højkant igen, på et tidspunkt hvor du gerne skulle have
vendt stævnen hjemad igen - for så har du en udfordring, hvis du ikke vil gå
på kompromis med dine holdninger til hvorledes vi holder hjulene kørende

Sejlerhilsner
Henrik

Fra : Henning

Dato : 28-01-11 09:36

On Thu, 27 Jan 2011 11:10:56 +0100, "HKN" <henrikndk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>igang!) at jeg altid spørger i omgangskredsen først, inden jeg ringer efter
Fordi du mener du tilføjer mere end de fleste, er det ok for dig at
udføre og få udført sort arbejde? Er det et forslag du har drøftet med
din lokale skattemedarbejder?
Diskussionen gik ud på, om en privat dykker må udføre
erhvervsdykkerarbejde for et par flasker rødvin. Hvad ville du selv
synes, hvis du var erhvervsdykker?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-01-11 10:09

On Fri, 28 Jan 2011 09:36:24 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Diskussionen gik ud på, om en privat dykker må udføre
>erhvervsdykkerarbejde for et par flasker rødvin. Hvad ville du selv
>synes, hvis du var erhvervsdykker?
Nej spørgsmålet er om sort arbejde, arbejde uden moms og skat, er
acceptabel. Det er i bund og grund en individuel afvejning baseret
udelukkende på egne holdninger.

Erhvervsdykker har ikke eksklusiv ret til givne stykker arbejde, der
kan være opgaver de evt. jf. lovgivning/anden regulering, er de eneste
der må udfører, men det er en helt anden snak.

Så du blander 2 ting sammen her, menlig "hvem må udfører hvad", og
afregningen af det udførte.

Men det er jo bare den gamle sang om brødnid pakket ind i forskellig
forklædning passende til årstiden.

/Hans

Fra : HKN

Dato : 28-01-11 11:26

> [...]
> Diskussionen gik ud på, om en privat dykker må udføre
> erhvervsdykkerarbejde for et par flasker rødvin. Hvad ville du selv

Jeg skrev vist ikke noget om at jeg tilfører mere end de fleste?? Og nu går
der nok lidt for meget rød blok i den, til at jeg gider diskutere dette OT
emne her. Du er på dybt vand, og det ved du godt.

-Henrik

Fra : HO

Dato : 20-01-11 22:46

Hej Jan
Jeg har sendt en mail til dig privat med et tlf. nr.
Hvis ikke du modtager den, så kontakt mig igen her.

MVH
HO