oversigt over ip adresser
Fra : Theilo

Dato : 18-01-11 23:23

Findes der et program, hvor man kan se en oversigt over alle ens ip-adresser
på det lokale netværk?

Hvis ja, hvad hedder det så?

Johnny Theilmann

Fra : Max

Dato : 18-01-11 23:28

Hej Theilo

> Hvis ja, hvad hedder det så?

http://www.networkview.com/

Max

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 18-01-11 23:35

Følgende er skrevet af Theilo:
> Findes der et program, hvor man kan se en oversigt over alle ens ip-adresser
> på det lokale netværk?
>
> Hvis ja, hvad hedder det så?

Angry IP Scanner.

Mvh Sophus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-01-11 06:43

On Tue, 18 Jan 2011 23:23:02 +0100, "Theilo" <hindbaer@stofanet.dk>
wrote:

>Findes der et program, hvor man kan se en oversigt over alle ens ip-adresser
>på det lokale netværk?
>
>Hvis ja, hvad hedder det så?
Der er tonsvis af programmer der kan dette, en freeware jeg bruger er
"Look @ lan" http://www.lookatlan.com/oldindex.html

/Hans

Fra : Theilo

Dato : 19-01-11 20:56

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Der er tonsvis af programmer der kan dette, en freeware jeg bruger er
> "Look @ lan" http://www.lookatlan.com/oldindex.html
>

> /Hans

Tak for svarene, så er der lidt at vælge imellem

Theilo

Fra : Brian Kals

Dato : 19-01-11 21:06

Den 18-01-2011 23:23, Theilo skrev:
> Findes der et program, hvor man kan se en oversigt over alle ens
> ip-adresser på det lokale netværk?
>
> Hvis ja, hvad hedder det så?
>
> Johnny Theilmann

http://www.mikrotik.com/thedude.php

Mvh
Brian

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 19-01-11 22:15

Den 18/01/11 23.23, Theilo skrev:
> Findes der et program, hvor man kan se en oversigt over alle ens
> ip-adresser på det lokale netværk?

Kan man regne helt med sådanne programmer? Enheder på netværket er vel i
deres gode ret til ikke at sige noget som helst, også hvis de bliver
spurgt? Måske skal man svare på ARP?

/Lars

Fra : Max

Dato : 19-01-11 22:41

Hej Lars

> Kan man regne helt med sådanne programmer? Enheder på netværket er
> vel i deres gode ret til ikke at sige noget som helst, også hvis de
> bliver spurgt? Måske skal man svare på ARP?

På ens eget netværk skulle man nok have styr på hvem
der svare og hvem der ikke svare. Og med NetworkView
har jeg nu aldrig oplevet at der var enheder på nettet
der ikke blev listet på den ene eller anden måde.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-01-11 10:25

Den 19/01/11 22.41, Max skrev:
> [...]
> har jeg nu aldrig oplevet at der var enheder på nettet
> der ikke blev listet på den ene eller anden måde.

En linux-computer vil eksempelvis ikke nødvendigvis "støje", med mindre
den er i aktiv brug på den ene eller anden måde. Og heller ikke
nødvendigvis svare på ping og andre "henvendelser". Det samme gælder fx
wan-siden på en router.

/Lars

Fra : Max

Dato : 20-01-11 10:28

Hej Lars

> [...]
> mindre den er i aktiv brug på den ene eller anden måde. Og heller ikke
> nødvendigvis svare på ping og andre "henvendelser". Det samme gælder

Det er korrekt, men hvis man ved jo at de er der, og man er jo også
klar over om de svare eller ej.

--
Mvh Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-01-11 11:01

Den 20/01/11 10.27, Max skrev:
> Hej Lars

> Det er korrekt, men hvis man ved jo at de er der, og man er jo også
> klar over om de svare eller ej.

Man er klar over hvad der er på, når man sidder i sin
et-værelseslejlighed med sit hjemmenetværk, men så har man jo nok slet
ikke brug for sådan et program.

Jeg gætter på at man har brug for programmet ved netværk med trådløse
forbindelser og flere kablede forbindelser. Her er det nok ikke altid
til at vide, hvad der er på.

Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 20-01-11 11:42

Hej Lars

> Jeg gætter på at man har brug for programmet ved netværk med trådløse
> forbindelser og flere kablede forbindelser. Her er det nok ikke altid
> til at vide, hvad der er på.

Det er man da nødt til at vide inden man starter, man finder
jo ikke ukendte enheder hvis de ikke melder sig.

Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-11 10:45

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Kan man regne helt med sådanne programmer? Enheder på netværket er vel i
> deres gode ret til ikke at sige noget som helst, også hvis de bliver
> spurgt? Måske skal man svare på ARP?

Det kommer an på programmernes virken. Nogle af de programmer som findes
fungerer fx. kun ved at den pinger subnettet fra den ene ende til den
anden.

Et sådan program ville jo så være nytteløst, hvis ens computere var opsat
til ikke at svare på ICMP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-01-11 21:33

Den 20-01-2011 10:45, Bjarke Andersen skrev:
> [...]
> anden.
>
> Et sådan program ville jo så være nytteløst, hvis ens computere var opsat

Ikke nødvendigvis, ofte vil der komme et ARP request før ICMP pakken
sendes, hvis man får svar på dette, kan man regne med at enheden er i
live, også selvom den ikke synes det er sjovt at sende ICMP echo reply
tilbage.

- Chano Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-11 22:01

Den 20-01-2011 21:32, Chano Andersen skrev:

> [...]
> sendes, hvis man får svar på dette, kan man regne med at enheden er i
> live, også selvom den ikke synes det er sjovt at sende ICMP echo reply

Dette kan jo ikke bruges til at afsløre "stumme" maskiner udefra, da arp
bliver indenfor lokalnettet.

Leif

Fra : Theilo

Dato : 20-01-11 22:06

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Leif
>
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Det er også kun til lokalnettet det skal bruges, jeg har en kammi som har
problemer med hans netværk og ikke har styr på hvad ip adresser han har, så
kunne være rart med en oversigt istedet for at skulle igang med hver enhed

Theilo

Fra : Max

Dato : 20-01-11 22:26

Hej Theilo

> [...]
> har problemer med hans netværk og ikke har styr på hvad ip adresser
> han har, så kunne være rart med en oversigt istedet for at skulle

Er der ikke en DHCP server i kan se det på ?

Max

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-01-11 11:01

Den 20-01-2011 22:01, Leif Neland skrev:

> Dette kan jo ikke bruges til at afsløre "stumme" maskiner udefra, da arp
> bliver indenfor lokalnettet.

Korrekt, det virker kun med en probe på samme subnet.

- Chano Andersen.