M1 og mail
Fra : cykelsmeden

Dato : 18-01-11 11:46

Er igang med en portering af et par mobiler til M1.
Jeg er dog blevet i tvivl om det er det rigtige valg, da jeg har
modtaget nogle bekræftelsesmails som ser således ud:
--
Hej=0d=0a=0d=0aTak for din email.=0d=0a=0d=0aHvis du har sendt
blanketterne ind via email bliver de sikkert behandlet enten idag eller
imorgen, så du behøver ikke oplyse numrene igen. Du kan altid skrive
til vores email som er : kundeservice@m1.dk=0d=0a=0d=0aVælger du at
besvare denne mail skal jeg bede dig undlade at slette noget i emailen,
når du besvarer den.=0d=0a=0d=0aVenlig hilsen=0d=0aKasper
L=0d=0a=0d=0aKundeservice [M1 A/S]=0d=0a=0d=0aTlf. +45 96312320 | Fax
+45 96312329=0d=0a=0d=0aDu kan finde svar på de fleste spørgsmål på
vores hjemmeside http://m1.dk/Kundeservice/ | Kundeservice kan træffes
på telefon på alle hverdage fra 9 -
---
Jeg modtager mange mails hver dag fra hele verden, såvel som offentlige
myndigheder, og bortset fra sporadiske problemer med æøå har jeg aldrig
været udsat for sådant format.
Jeg mener, smtpmail er da en rimelig simpel protokol!

Også det som de quoter fra mine egne mails bliver forvansket.
har andre oplevet lignende?

//finn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-11 14:49

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg mener, smtpmail er da en rimelig simpel protokol!
>
> Også det som de quoter fra mine egne mails bliver forvansket.

Jeg har M1, jeg har ingen problemer i den retning ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Frank Damgaard

Dato : 21-01-11 15:49

Den 18-01-2011 11:46, cykelsmeden skrev:
> [...]
> fleste spørgsmål på vores hjemmeside http://m1.dk/Kundeservice/ | Kundeservice kan
> træffes på telefon på alle hverdage fra 9 -

måske de har glemt at få MIME-encoded mail korrekt og/eller glemt at angive
8-bit og korrekt tegnsæt i headere?

> [...]
> bortset fra sporadiske problemer med æøå har jeg aldrig været udsat for sådant format.
> Jeg mener, smtpmail er da en rimelig simpel protokol!

tja, helt simpelt er email ikke, og SMTP er blot aflevering af mail, ikke opbygning og
indhold af email.
For den del er langt mere kompliceret og ikke sådan lige til ...

Se mere i bla:
SMTP http://tools.ietf.org/html/rfc5321
http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol

MIME:
http://en.wikipedia.org/wiki/MIME
(se links til tilhørende RFC'ere)

> Også det som de quoter fra mine egne mails bliver forvansket.
> har andre oplevet lignende?

Det hænder; men uden at kende dit mail-program og uden at kunne se
de manglende headere i din mail, så kan det være at den modtagne mail
virker på nogle mail-readere men fejler på andre, og derfor har M1
måske ikke opdaget fejlen.
Det kan også være at en medarbejder hos M1 den dag blot har
fejlbetjent GUI på deres "bulk-email-sender" ,

Jeg syntes det største problem med mange emails er at firmaer sender
html only, og glemmer at vedhæfte en text version for os der ikke skal
havde spam-links, externe billeder/billed-links og andet pjat.