Opslag i mysql og vise det før videre form~
Fra : niels

Dato : 18-01-11 10:47

Hej

Jeg har en form, hvor man skal indtaste sit brugernr, klasse og resultat
(resultat.php), derefter gemme det i mysql.

Det fungerer også fint ved at jeg bruger post i Resultat.php, og derefter
har en anden fil (resultat_process.php) hvor jeg så gemmer data i mysql.

Men mit problem er at jeg i formen (resultat.php), gerne vil vise navnet på
brugeren før de indtaster klasse og resultat.

Dvs at man i formen taster sit brugernr i et felt, derefter vises ens navn
ved siden af feltet, hvorefter man taster klasse og resultat.

Det betyder at jeg skal have formen til at lade mig taste brugernr. og ved
enter i feltet skal den lave et opslag i mysql og vise navnet, hvorefter at
jeg kan taste resultat og klasse,

Har nogen et eksempel eller andet der kan hjælpe mig på vej ?

Mvh
Niels

Fra : scootergrisen

Dato : 18-01-11 11:00

Den 18-01-2011 10:47, niels skrev:
> [...]
> jeg kan taste resultat og klasse,
>
> Har nogen et eksempel eller andet der kan hjælpe mig på vej ?

Jeg tror det er AJAX du skal bruge.
Men jeg ved ikke hvordan man gør.

Prøv og indtast noget her og tryk på knappen :
http://www.degraeve.com/reference/simple-ajax-example.php

Så kan du se at sidens indhold ændres men siden genindlæses ikke.

Så jeg tror du skal lave en POST med AJAX så som kontakter databasen og
viser data på siden men altså uden at genindlæse siden.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-01-11 11:04

niels tastede følgende:
> [...]
> jeg kan taste resultat og klasse,
>
> Har nogen et eksempel eller andet der kan hjælpe mig på vej ?

AJAX.
http://bbsorensen.dk?men=Software/AJAX

Birger

http://bbsorensen.dk