Kombinere opslag fra 2 MS SQL tabeller?
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 14:03

Hej.
Kan I hjælpe mig med at kombinere database opslag fra 2 MS SQL tabeller?

Jeg har en ASP MS SQL 'Incident log' med opdaterings mulighed, hvor en
'Incident' kan have flere opdateringer.
Databasen består af 2 tabeller:

'tblIncidentLog' har bland andet felterne 'IncidentReported' og et unikt
'IncidentNo'

'tblIncidentUpdate' indeholder eventuelle opdateringer i feltet
'UpdateText', og en henvisning til 'IncidentNo' i 'tblIncidentLog' i feltet
'IncidentId'

Jeg har brug for en søgning som viser alle poster i 'tblIncidentLog' en
gang, hvor 'IncidentReported' eller 'UpdateText' indeholder søgeordet.
Altså en kombination af de 2 søgninger:
<%
"SELECT IncidentNo, IncidentReported LIKE'%"&
request.form("IncidentReported") &"%'"

"SELECT IncidentId FROM tblIncidentUpdate WHERE UpdateText LIKE'%"&
request.form("IncidentReported") &"%'"
%>
Med venlig hilsen
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 14:44

"Henning Smed" <henning at smeds dk> wrote in message
> [...]
> request.form("IncidentReported") &"%'"
>
> "SELECT IncidentId FROM tblIncidentUpdate WHERE UpdateText LIKE'%"&
Min løsning blev UNION mellem 2 SELECT:
<%
SELECT IncidentId AS IncidentLogID FROM tblIncidentUpdate WHERE UpdateText
LIKE'%525%'
UNION
SELECT IncidentNo AS IncidentLogID FROM tblIncidentLog WHERE
IncidentReported LIKE'%525%'
%>
God weekend
Henning