Pludselig er den ene undertand udenfor mun~
Fra : Leon

Dato : 18-01-11 00:46

Hej gruppe.

Vores kat har alle dage haft helt almindelige tænder. Halv norsk
skovkat, han, kastreret og 10 år gammel.
Nu her for et par dage siden så vi så, at dens ene hjørnetand (de lange
flå-tænder) strittede udenfor munden, når munden var lukket.
Katten lader ikke til at være generet af dette, og er i sit almindelige
gode humør, så vi er lidt tilbageholdende med at udsætte ham for et
besøg hos dyrlægen.
Skal vi bekymre os, eller er det den slags patina, som man må regne med?

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-11 14:24

"Leon" <snusk76FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hos dyrlægen.
> Skal vi bekymre os, eller er det den slags patina, som man må regne med?

Har du prøvet at checke om tanden måske er løs ? Ellers synes jeg det lyder
utroligt at et hjørnetand hos en 10 år gammel kat, pludselig skulle vokse
skævt.

Min datters kastrerede hankat knækkede sin ene hjørnetand i højre side af
overmunden da han var 10 år, og resten af tanden blev så opereret ud. Du
kunne prøve at ringe til dyrlægen og spørge om det er normalt, at en
hjørnetand pludselig forandrer sig på den måde.

Jeg tror såmænd ikke at det er noget der generer katten, men du finder
sikkert ud af det ved det næste årlige sundhedscheck hos dyrlægen, når han
alligevel skal vaccineres.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Blue-Jay

Dato : 18-01-11 19:43

> [...]
> hos dyrlægen.
> Skal vi bekymre os, eller er det den slags patina, som man må regne med?

Nu skal jeg da nok ikke gøre det værre end det måske er !!!

Har haft en kat der var lidt ældre !
Han var blevet en smule tyndere ( men vi mente at det nok skyldes han
alder ) han spiste - opførte sig som han plejede !
Den en hjørnetand begyndte a stritte lidt ud - vi tog ham til dyrlægen som
mente at den skulle trækkes ud !!!
Det blev så gjort uden nogen bemærkninger om noget som helst !!! efter et
par måneder syntes vi ikke det virkede ok !!!
Vi tog ham så til en anden dyrlæge som uden så meget betænkning sagde at det
var svulst/cyste der havde skubbet på tanden og det havde bredt til hele
kæben !!!!
Enden på det hele !!!!!!

Dyrlægen der trak hans tand ud har vi ikke mere !!!

Jeg mener at du skal til dyrlægen og få det undersøgt og hellere nu end
senere !!!

Mvh
Blue-Jay