væk med tekst
Fra : pepss

Dato : 17-01-11 20:43

hej ng
jeg har noget blandet tal og tekst hvor jeg gerne vil havde
teksten væk og lagt tallen sammen. teksten kan se såden ud:

noget 4567
mere 68219
mereendnu 8778
detsiste 64457

mit problem er at få teksen væk og få det lavet om til "tal" jeg
kan regne vidre med. håber der en en der vil hjælpe!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-11 23:04

"pepss" <nej@tak.dk> skrev > hej ng
> jeg har noget blandet tal og tekst hvor jeg gerne vil havde
> teksten væk og lagt tallen sammen. teksten kan se såden ud:

> [...]

Hvis tallene altid står bagerst, kan du bruge funktionen InstrRev og finde
mellemrum : x = InstrRev(DinStreng," ")
Derved får du positionen på det første mellemrum bagfra i strengen...
Og så får du tallene med cDbl(Trim(Mid(DinStreng,x+1)))
Funktionerne er ikke testet...

> mit problem er at få teksen væk og få det lavet om til "tal" jeg
> kan regne vidre med. håber der en en der vil hjælpe!

Hilsen
Bjarne

Fra : Leif Neland

Dato : 21-01-11 00:20

Den 17-01-2011 20:43, pepss skrev:
> [...]
>
> mit problem er at få teksen væk og få det lavet om til "tal" jeg
> kan regne vidre med. håber der en en der vil hjælpe!

Prøv at se på regexp, hvis tallene kan være hvorsomhelst i strengen.

Leif