tabel i en selectbox
Fra : crb

Dato : 17-01-11 23:41

Hej,

Jeg står over for den udfordring at jeg har en masse
mysql/phpg-generet data som man skal kunne vælge ud fra, og har
lidt problemer med at få opstillet data'en.

Som sagt kommer der til at være 5 oplysninger pr valg. Det vil
sige at jeg skal have det opstillet som i et excelark eller
itunes hvis man kan sige det på den måde. Optimale måde ville
været at have en tabelopstilling i min select, men det er ikke
nogen mulighed.. nogle forslag? er åbent for alt.

<select>
<option>
<felt1>data1</felt1>
<felt2>data2</felt2>
<felt3>data3</felt3>
<felt4>data4</felt4>
</option>
<option>
<felt1>data1</felt1>
<felt2>data2</felt2>
<felt3>data3</felt3>
<felt4>data4</felt4>
</option>
</select>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-01-11 23:48

crb kom med følgende:
> [...]
> været at have en tabelopstilling i min select, men det er ikke
> nogen mulighed.. nogle forslag? er åbent for alt.

<optgroup..> ?
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-OPTGROUP

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : crb

Dato : 18-01-11 00:04

Hej, og tak for svaret men er ikke helt hvad jeg leder efter.

Optgroup som jeg læser det betyder bare at jeg kan have det delt op
i hovedemnet, men jeg leder efter en måde at opstille flere data på
en linje.
<option>Bil - type - årstal - extra info</option>

Rent opsætningsmæssigt burde det være stillet op som en tabel.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-01-11 00:15

crb sendte dette med sin computer:
> [...]
> <option>Bil - type - årstal - extra info</option>
>
> Rent opsætningsmæssigt burde det være stillet op som en tabel.

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår hvad du sigter efter.
Det ligner måske noget med at have en select til at vælge bil, og
afhængigt af hvad der vælges, skifte mellem flere forskellige andre
select?
Eller er det bare visningen? Så måske noget med at bruge en monospace
font (alle karakterer fylder lige meget) og fylde mellemrum på, så det
kommer til at stå rigtigt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-11 11:06

crb skrev:

> Rent opsætningsmæssigt burde det være stillet op som en tabel.

Det er mig ubegribeligt hvorfor en select ikke kan bruges, men du
kan lave ovenstående ved at bruge radioknapper - et sæt for hver
linje.

--
Bertel